Angelina Popović (@svilenebube) o održivoj modi, formiranju stila i modnim preporukama

Razgovarali smo sa Angelinom Popović aka @svilenebube o održivoj modi, formiranju stila i najboljim modnim predlozima za vreme karantina!
Autor/ka Mila Miljković

18. April 2020

Pored digitalnog marketinga, sociologije i optimizacije sajtova raznih vrsta, Angelina Popović bavi se i vođenjem Instagram stranice  i bloga Svilene Bube. Blog opisuje kao neku vrstu Instagram magazina koji obrađuje sve teme koje su njoj falile u danima kupovine modnih magazina.

„Svilene Bube su projekat koji je nastao kako bih spojila sve ono što volim na jednom mestu: digitalne komunikacije, modu, istoriju, borbu za jednakost i analizu društva.
Ovaj blog nije osnovni izvor mojih prihoda, te je prilično nezavisan, ali obožavam da hvalim proizvode koje ja sama koristim i čije postojanje smatram da može da olakša i ulepša život mojim pratiocima.“, 
navodi Angelina

Nezavisnost svog bloga smatra jako važnom, vodeći se omiljenim citatom fotografa Bila Kaningema: „Novac je najjeftinijija stvar. Sloboda je najskuplja.“

Razgovarali smo sa njom o razvijanju, ali i prepoznavanju dobrog stila, održivosti i razvoju Svilenih Buba.

Šta je blog Svilene Bube? Kako bi ga opisala nekome ko se još uvek nije susreo sa njim?

Početna ideja je bila da Svilene Bube bude blog o modi, koji će slavne umetnike približiti onima koje ne interesuje moda. Vremenom, broj tema koje pokrivam je porastao – sada imam divnu zajednicu sa kojom svakodnevno razgovaram o vestima iz sveta mode, filma i kulture uopšte, ali ih i opominjem na redovne ginekološke preglede, upućujem na kreativne ljude koji su inspirativni i organizujem radionice i modne markete na kojima se družimo.
Kako je nastao blog?

Nastao je tako što smo se u fakultetskim danima spojile nas tri: Sanja Radić, Jelena Kikić i moja malenkost. Bio nam je potreban prostor na internetu na kojem ćemo pisati svoje priče o nekim izmaštanim predelima i sutacijama – ali i mesto na kojem ćemo deliti naše predloge i analizirati modne revije. Pre dve godine, njih dve su odlučile da se posvete drugim hobijima, te sam (uz njihovo odobrenje) preuzela stranicu na Instagramu i Facebooku, sredila logo da više liči na mene i započela ono što su Svilene Bube sada.

Odakle potiče ideja za ime?

Tražile smo ime koje je nežno, ženstveno i posebno. Shvatile smo da svilene bube proizvode jako neophodan i moderan proizvod koji se teško kopira – i to je bilo to. Sada ovo ime čini da ljudi misle da iza magazina stoji više od jedne osobe, i to ume da mi imponuje, jer nekad stvarno dam sve od sebe da stvorim sadržaja koliko i prosečna redakcija.

Angelina Popović

Tvoji pratioci i pratiteljke često prepoznaju „Svilene Bube stil“. Kako bi ga ti opisala?

Prepoznatljiv stil vidi se uglavnom na  fotografijama koje nose u sebi tu nežno roze boju koja dominira u objavama. Drago mi je kada ih neka fasada, odevni predmet ili neki lep predeo podseti na moj blog – to  je znak da pratioci prepoznaju moju internet adresu kao mesto na kojem će dobiti dozu lepote, nežnosti i zanimljivih informacija.

Šta za tebe generalno predstavlja stil? Kako se razvija i šta sve može na njega da utiče?

Za mene stil je mešavina svega onoga što proživljavamo kroz sadržaje koje konzumiramo. Svako to nosi u sebi, tu neku posebnost, samo je pitanje koliko ima hrabrosti i želje da bude dosledan svojim željama i modnim instiktima, a koliko želi da ne odstupa od ukusa okoline.

Instagram stranica @svilenebube

Da li se tvoj lični stil razvijao pod nekim uticajem? Ako jeste, šta je uticalo na tebe?

Iskreno, ne mogu da odredim ko ili šta je tačno uticalo na moj stil. Oduvek je postojala gomila ljudi kojima sam se divila zbog načina na koji kombinuju odeću, ali mi nikada nije padalo na pamet da i ja to radim. Nikada nism htela da izgledam kao neko poznat. Kao mala, volela sam da gledam emisiju City, čitam trend report Irene Mišović i pratim emisije Lune Lu. Oni su možda uticali na moje praćenje mode, ali ne i na stil. Danas na moj stil utiče želja da podržim što više kreativaca iz moje okoline, pa često kupujem njihove komade, a pratim i one Instagram second hand stranice koje su sada u usponu i tamo pokušavam da izaberem neke stvari.

Kako možemo da prepoznamo i razlikujemo dobar stil od lošeg?

Dobar modni stil podrazumeva komade koji odgovaraju proporcijama tela osobe koja nosi odeću, uklapanje boja, i korišćenje modnih dodataka na pravi način. Ne podrazumeva skupe komade, već autentičnost i hrabrost.

O čemu najviše voliš da pišeš i govoriš? Šta te inspiriše?

Volim da radim sve vezano za ovaj blog. Inspirišu me priče o inteligentnim i snalažljivim ženama, veliki umetnici, moje prijateljice i poznanice koje svakodnevno stvaraju svoje male imperije i muškarci koji su dovoljno samouvereni i inteligentni da ih ideja o jednakosti polova ne plaši.

Instagram je čini se omiljeni alat Svilenih buba. Kako planiraš postove i storije – koji je tvoj tajni recept za tako dobar instagram profil?

Moj tajni recept je činjenica da obožavam Instagram, da me ne mrzi da guglam do besvesti i pričam sa mojim pratiocima i u pola noći. Smatram se počastvovanom što je neko izdvojio vreme i u moru sadržaja odlučio da posveti pažnju onome o čemu ja pišem. Najmanje što mogu da uradim je da se zahvalim i odgovorim na sva pitanja iz inboksa. Kao neko ko se bavi digitalnim marketingom, imam sigurno i dodatna znanja koja primenjujem ponekad čak i nesvesno, ali daleko je to od praćenja neke šeme i planiranja koje bih sigurno radila da je u pitanju vođenje nekog drugog profila.

Često pominješ održivu modu. Kakav je tvoj stav o posmatranju mode i odevanja uopšte iz ekološke tačke gledišta? Zašto je to bitno i čemu doprinosi?

Pominjem je, jer smatram da je bitno da znamo da imamo izbora da ne kupujemo od korporacija koje zagađuju planetu i daju svojim radnicima minimalne plate i užasne uslove. Trudim se da dam čitateljkama i čitaocima opcije pri kupovini, želim da znaju da postoje domaći dizajneri – veoma kreativni ljudi u njihovoj blizini koji ne proizvode masovno, ne izrabljuju nikog i ne zagađuju svoju okolinu. Uz pomoć njihove odeće možemo da sačuvamo individualnost u ovom globalnom selu, ali i da pomognemo nekome da vodi svoj mini biznis i ostvari svoj lični san da živi od stvaranja lepih stvari.

Kako biti održiv? Koliko su opcije za to kod nas ograničene? Gde treba kupovati i reciklirati?

Mislim da se ne može biti u potpunosti održiv u ovom trenutku i u ovom delu sveta. Ograničava nas dostupnost alternativa, kao i naša platežna moć, ali je moguće krenuti na taj put ka održivosti. Uprkos marketinškim agencijama koje nas ubeđuju da šoping treba da bude forma relaksacije, i da se kupovinom nove odeće leči stres, ipak treba da se zapitamo kada kupujemo:„Da li mi to zaista treba”, i  „koliko puta ću moći to da obučem?”

Možeš li da preporučiš neke kvalitetne domaće dizajnere?

Naravno, ima ih puno, ali sad ću samo ove kojih mogu da se setim i da me u pola noći probudiš: L.a.v.l.y,  Cozy2wear, Milana Bogunović, Marko Marosiuk, Heartcore, Djordje Baščarević, Marinuš, Ana Ljubinković, Paspul kupaći, Bonati donji veš

 Kako misliš da može da se unapredi način na koji se ljudi obrazuju o modi (i ekologiji)? Šta je najbitnije da usvojimo?

Najbitnije je da modi i odeći ne pristupamo kao nečemu od čega smo u potpunosti otuđeni. Svaki komad odeće ima svoju priču, poreklo i način na koji će uticati na vas i kao i način na koji će se (ili neće) razložiti. Kada naučimo ko proizvodi našu garderobu, koji materijali odgovaraju našem telu, i kako možemo održavati, produžavati vek odeći ili je reciklirati sve će dobiti svoj kontekst. U ovome dosta pomažu filmovi poput onog revolucionarnog True Cost, koji nam je pokazao odakle dolazi odeća koju kupujemo u tržnim centrima i u kakvim uslovima rade ljudi (uglavnom žene)  širom sveta (i kod nas) u tekstilnoj industriji.

Koja je najbolja, a koja najgora stvar kod vođenja modnog bloga?

Najbolja stvar je to što se na blogu bavim svim temama koje mene interesuju, a nekako uspevam da za to zainteresujem ljude kojima moda nije u fokusu. Super je i komunikacija sa pratiocima koji me pune pozitivnom energijom i informacijama svakog dana. Najgora stvar ne postoji.

Iako smo u karantinu, stiglo je proleće. Da li možeš da izdvojiš svoja tri omiljena prolećna stila?

Stil ovog proleća obeležiće pidžame, duksevi i helanke. Zbogom odećo koja steže! Na fotografijama možete videti Cozytowear trenerke i doradora pidžamu koju želim.

Za kraj, koja su tvoja top 3 najbolja i najgora celebrity looka od početka godine?

Naj look je definitivno mlada Džulijet Baters, koja je na dodelu Oskara ponela sendvič u torbici, a što se tiče punoletnih učesnika crvenih tepiha Šarliz i Rene Zelveger su mi definitivno favoriti. Imam samo jednu koja mi je totalno razočarenje. Margo Robi  se na dodelama nagrada pojavljivala konstantno u crnim haljinama koje nisu dovoljno isticale njenu vanzemaljsku lepotu i šarm. Nadam se da će za narednu sezonu crvenih tepiha sezonun uzeti drugu stilistkinju – ova je baš ne voli.

Fotografije: arhiva Angeline Popović

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *