fbpx

Bili smo na promociji HYPERBOLE, novog albuma dRUMELODY

Bili smo na promociji HYPERBOLE, novog albuma dRUMELODY

Ove srede je u beogradskom kafe – baru Telma održana promocija novog albuma dRUMELODY-ja pod nazivom HYPERBOLA, za sve one koji su već upućeni u rad Berina Tuzlića ovo je bio dovoljno dobar povod da se sačuvaju živci i preskoči gledanje tekme Engleska – Hrvatska i da umesto toga uživaju u ovom zaista zaniljivom muzičkom performansu.

Zašto je dRUMELODY toliko zanimljiv? Drumelody je audio-vizuelni solo projekat Berina Tuzlića, umetnika iz Sarajeva koji se osim muzikom bavi i stripom, animacijom i digitalnim medijima. Specifičnost dRUMELODY-ja leži u tome što je izvođač istovremeno i DJ i perkusionista, s tim da bubanj ima vodeću ulogu, a ono što ovaj album dRUMELODY-ja izdvaja kako u odnosu na njegove prethodne, tako i u odnosu na ostale muzičke projekte sa naših prostora, jesu softverski vokali.

Publika je na promociji imala priliku da čuje pesme sa novog albuma, ali i da se malo bliže upozna sa radom ovog umetnika, koji je svoj prvi nastup u Beogradu imao na festivalu Dev9t ove godine. Specifična forma ovog muzičkog projeka, ali i činjenica da do sada beleži više inostranih nego regionalnih nastupa je bila dobar povod da porazgovaramo sa Berinom Tuzlićem.

Koji je glavni razlog zbog čega dRUMELODY do sada bio više zastupljen na stranim festivalima, nego na domaćim?

Najveći razlog je da sam ja hteo da to tako krene, jer filozofija za te nove stvari na Balkanu je takva da treba uvek negde tamo da napravite nešto da bi vas ovde prihvatili, a pošto se ovde radi o jednoj specifičnoj muzici, koja se u elektronici zove sound tech, to je nešto novo i u elektronici, a kamoli na celokuponoj ovoj RnR sceni. Ipak ovde još uvek rock kritičari ne pišu ništa o tome, možda nisu dovoljno informisani, još uvek je baza na RnR, ali nadam se da će sada kad su videli da je Iggy Pop snimio duet sa Underworld-om, malo više pažnje da posvete tome.

Pored muzike bavite se stripom, animacijom, digitalnim medijima, pa kako ste došli na ideju da sve to objedinite?

Meni je sve to nekako srodno, ja sam u suštini bubnjar, a za bubanj najbitnija stvar je tajming, u animaciji je najbitnija stvar tajming. A za današnju muziku nije dovoljno da vi sad samo nešto svirate, nego tu mora da bude prisutna neka vizuelizacija, svetla itd. Tako da se meni super sve to spojilo, a ja sam dovoljno obrazovan da mogu sam sesti i uraditi sve za svoje nastupe, jer moji nastupi su svi vezani za taj audio-vizuelni doživljaj, vizelni doživljaj je dinamički kontrolisan zajedno sa pesmama, gde ja zapravo sviram jedan elektronski bubanj.

Vi ste kao bubnjar prvo svirali RnR, pa je kako je došlo do ove žanrovske promene?

Meni je to logičan redosled, jer muzika toliko napreduje. Ja sam odrastao na muzici 80-ih, ali mi je stvarno preko glave te muzike. Danas je drugačije vreme, i kada najpopularniji svetski RnR izvođači rade te kolaboracije sa elektronskom muzikom, mislim da ne bih to ni odvajao od RnR, jer je RnR jedna sloboda, vi morate eksperimentisati, istraživati nove zvukove.

Koliko se razlikuje vaš novi album HYPERBOLA u odnosu na prethodne?

Na ovom albumu sam koristio softverske glasove, gde vi napišete tekst, i miksujete već poznate vokale u neki sintetički. Pa sam tako za pesmu koja po kojoj album nosi ime pomešao glasove Adele i Coverdale-a.

Publika će u narednom periodu imati prilike da čuje dRUMELODY na raznim inostranim festivalilma, a od regionalnih prvi koji sledi je festival Ultra na Korčuli.

Autorka reportaže: Nina Ocokoljić

Ostavi komentar