Boks 11, krevet 9

Snežana Petković je u periodu od 6. aprila do 2. maja boravila na Beogradskom sajmu i svojim analognim fotoapratom zabeležila sajamsku svakodnevicu.  

14. May 2020

Usled pandemije uzrokovane virusom COVID-19, Sajam u Novom Sadu je pretvoren u privremenu bolnicu za pacijente zaražene virusom. Snežana Petković je u periodu od 6. aprila do 2. maja boravila tamo i svojim analognim fotoapratom zabeležila sajamsku svakodnevicu.  Oblakoder je svoju jedanaestu virtuelnu izložbu Boks 11, krevet 9, posvetio upravo tome.

Posebna bliskost nastaje među strancima čak i potpuno oprečnih stavova i načina življenja, kada se nađu na neistraženoj teritoriji između ista četiri zida, gde je jedina poznata instanca neizvesnost.  Pacijenti borave zajedno od momenta buđenja, pa do sna, što dovodi do toga da intimnost poprima potpuno drugačiji oblik, i gotovo se gubi. Ranjivost je sveprisutna.

Projekat Boks 11, krevet 9 samo je početak vizuelnog istraživanja novonastale kolektivne traume u čijem središtu se autorka nenadano našla. Boks 11 i krevet broj 9 predstavljaju adresu autorke tokom njenog boravka u privremenoj COVID-19 bolnici Sajam, na koju je mogla da prima pakete poslate od strane prijatelja i porodice. Broj boksa i broj kreveta bili su jedina fizička spona pacijenta sa spoljnim svetom.

Kroz sirove fotografije svakodnevnice amorfnost patnje je očigledna – iskazuje se kroz neizvesnost, tugu, maniju, nesnađenost, pa i radost. Ima li mesta zadovoljstvu tokom kolektivne patnje? Možemo li sebi priuštiti osećaj prijatnosti bez griže savesti? Šta više, nada i zadovoljstvo jedini su antidoti smrti i ključni elementi preživljavanja kolektiva.

Snežana Petković (1995) je studentkinja završne godine na odseku za fotografiju, Akademije umetnosti u Novom Sadu. Bavi se vizuelnim i tekstualnim istraživanjima u domenu polja intimnosti prostora, gde uvek polazeći od ličnih iskustava pokušava da razume i učini naizgled nevidljive obrasce iz svoje okoline transparentnim. Radu pristupa izrazito kritički i analitično, stvarajući delikatnu mrežu intimnih razgovora sa objektom (subjektom) istraživanja. U svojim projektima iskazuje jasne tendencije ka prikupljačkom pristupu i radu sa arhivama, što neretko rezultira obimnim opusom slika, fotografija, informacija. Sve ovo dalje dovodi do fizički zahtevne produkcije samog rada koja se odlikuje repeticijom i čijim meditativnim aspektima autorka pridaje veliku važnost. Učesnica je brojnih grupnih izložbi u Srbiji i inostranstvu, kao i nosilac ravnopravne nagrade na Svetskom bijenalu studentske fotografije. Samostalno je izlagala u Domu kulture Studentski grad i Galeriji CK13. Učesnica je više evropskih rezidencijalnih programa i projekata.

 

 

 

 

 

 

 

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *