Boks 11, krevet 9

Snežana Petković je u periodu od 6. aprila do 2. maja boravila na Beogradskom sajmu i svojim analognim fotoapratom zabeležila sajamsku svakodnevicu.  

14. May 2020

Usled pandemije uzrokovane virusom COVID-19, Sajam u Novom Sadu je pretvoren u privremenu bolnicu za pacijente zaražene virusom. Snežana Petković je u periodu od 6. aprila do 2. maja boravila tamo i svojim analognim fotoapratom zabeležila sajamsku svakodnevicu.  Oblakoder je svoju jedanaestu virtuelnu izložbu Boks 11, krevet 9, posvetio upravo tome.

Posebna bliskost nastaje među strancima čak i potpuno oprečnih stavova i načina življenja, kada se nađu na neistraženoj teritoriji između ista četiri zida, gde je jedina poznata instanca neizvesnost.  Pacijenti borave zajedno od momenta buđenja, pa do sna, što dovodi do toga da intimnost poprima potpuno drugačiji oblik, i gotovo se gubi. Ranjivost je sveprisutna.

Projekat Boks 11, krevet 9 samo je početak vizuelnog istraživanja novonastale kolektivne traume u čijem središtu se autorka nenadano našla. Boks 11 i krevet broj 9 predstavljaju adresu autorke tokom njenog boravka u privremenoj COVID-19 bolnici Sajam, na koju je mogla da prima pakete poslate od strane prijatelja i porodice. Broj boksa i broj kreveta bili su jedina fizička spona pacijenta sa spoljnim svetom.

Kroz sirove fotografije svakodnevnice amorfnost patnje je očigledna – iskazuje se kroz neizvesnost, tugu, maniju, nesnađenost, pa i radost. Ima li mesta zadovoljstvu tokom kolektivne patnje? Možemo li sebi priuštiti osećaj prijatnosti bez griže savesti? Šta više, nada i zadovoljstvo jedini su antidoti smrti i ključni elementi preživljavanja kolektiva.

Snežana Petković (1995) je studentkinja završne godine na odseku za fotografiju, Akademije umetnosti u Novom Sadu. Bavi se vizuelnim i tekstualnim istraživanjima u domenu polja intimnosti prostora, gde uvek polazeći od ličnih iskustava pokušava da razume i učini naizgled nevidljive obrasce iz svoje okoline transparentnim. Radu pristupa izrazito kritički i analitično, stvarajući delikatnu mrežu intimnih razgovora sa objektom (subjektom) istraživanja. U svojim projektima iskazuje jasne tendencije ka prikupljačkom pristupu i radu sa arhivama, što neretko rezultira obimnim opusom slika, fotografija, informacija. Sve ovo dalje dovodi do fizički zahtevne produkcije samog rada koja se odlikuje repeticijom i čijim meditativnim aspektima autorka pridaje veliku važnost. Učesnica je brojnih grupnih izložbi u Srbiji i inostranstvu, kao i nosilac ravnopravne nagrade na Svetskom bijenalu studentske fotografije. Samostalno je izlagala u Domu kulture Studentski grad i Galeriji CK13. Učesnica je više evropskih rezidencijalnih programa i projekata.

Preporučeni tekstovi

Zaviri u crni Samit

Zaviri u crni Samit

Kroz objektiv mlade skejterke Lenke Zdravković prenosimo atmosferu sa ovogodišnjeg Samita nesvrstanih

Tramontana

Tramontana

U novoj virtuelnoj izložbi predstavljamo radove talentovane fotografkinje Marine Uzelac

Nije Slavko zna kako

Nije Slavko zna kako

U foto reportaži Zdravka Dulovića predstavljamo temu koja će uvek biti jedan od omiljenih predmeta Slavku, ili Zdravku (kako se ko odluči) za fotkanje – lepota žene

Ples vatre i noći

Ples vatre i noći

U novoj virtuelnoj izložbi „Ples vatre i noći” mladog autora Uroša Arsića otkrijte kako on i njegov Canon krstare gradom noću

Posmatrač

Posmatrač

U novoj virtuelnoj izložbi „Posmatrač” mladog autora Mihajla Markovića otkrijte kako on kroz svoj objektiv promatra Beograd

Kaži zašto me ostavi

Kaži zašto me ostavi

U foto reportaži Zorane Mandić predstavljamo priču o umirućim mestima, prolaznosti i retkim ljudima

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!