Finale Mangelos nagrade u galeriji Remont

Posetili smo izložbu finalista nagrade Mangelos koja je otvorena u galeriji Remont do 9. avgusta
Autor/ka Milica Grbić

9. July 2020

 Nakon finalnog žiriranja održanog 8. jula, izložba finalista nagrade Mangelos je otvorena za posetioce do 9. avgusta u galeriji Remont. Za razliku od prethodnih godina, gde je u finale prolazilo pet umetnika, ove godine finalnu izložbu čine radovi dve umetnice i jednog umetnika: Slavice Obradović, Sandre Lakićević i Žarka Aleksića.

Nagrada Mangelos je ustanovljena 2002. godine od strane Centra za savremenu umetnost u Beogradu i The Foundation for a Civil Society (FCS) iz Njujorka. Nekoliko godina nakon osnivanja nagrade umetnički organizatori iz susednih zemalja su izrazili interes za preuzimanje ovakve strukture nagrađivanja i njihovom zaslugom uspostavljen je projekat Young Visual Artists Awards project- YVAA (Nagrada za mladog vizuelnog umetnika).

Ovaj umetnički program sa izložbama i nagradama uključuje i šestonedeljno nagradno putovanje u SAD (Sjedinjene Američke Države) za mladog umetnika ispod 35 godina. Mladi umetnik se nagrađuje za osoben i izvanredan umetnički rad, zaokruženo estetsko i kritičko promišljanje. U Njujorku će dobitnik nagrade imati priliku da poseti brojne galerije, muzeje, i da se upozna sa predstavnicima njujorške umetničke scene. Nakon povratka iz Njujorka, nagrađenom umetniku/umetnici se organizuje samostalna izložba.

Od 2013. godine organizaciju Nagrade preuzima galerija Remont i Fond Ilija i Mangelos iz Novog Sada. Nagrada nosi ime značajnog umetnika, rodonačelnika konceptualne prakse i istoričara umetnosti sa prostora bivše Jugoslavije, Dimitrija Bašićevića Mangelosa.

Važno je napomenuti da se žiri za nagradu Mangelos menja svake godine. Ove godine su žiri činili: Teodora Jeremić, Katarina Kostandinović, Dejan Vasić, Natalija Vujošević, Katarina Petrović (prošlogodišnja pobednica) i Rachel Valinsky.

Žiri je nakon celodnevnog većanja odlučio da nagradu dodeli umetniku Žarku Aleksiću za prostornu instalaciju Režim Snova.

Režim snova Žarka Aleksića, prostorna instalacija

Žarko je studirao filozofiju na Univerzitetu u Beogradu, nakon čega je upisao Akademiju likovnih umetnosti u Beču gde je radio kao student asistent. Trenutno je zaposlen na Departmanu za umetnička istraživanja na Univerzitetu u Beču. Njegova multidisciplinarna umetnička praksa je bazirana na ispitivanju svesti, mentalnih procesa i veštačke inteligencije.

Radom Režim Snova Žarko istražuje snove u prenesenom i doslovnom smislu. Centralni deo rada se bavi pitanjem kontrole u kognitivnom kapitalizmu, kao i uslovljenošću mišljenja i snova. Umetnik je i subjekat i objekat eksperimentisanja, što predstavlja problematičnu misao usled insistiranja na subjektivnosti. Prožimajuća veza Žarkovog rada je povezanost psiholoških i ekonomskih stanja, gde su sinapse glavna valuta kognitivnog kapitalizma. Žarko je u galeriju uneo pravi bolnički krevet, čime je posetiocima približio proces naučno-umetničkog istraživanja.

Režim snova Žarka Aleksića, prostorna instalacija

Finalistkinja Sandra Lakićević je završila osnovne i master akademske studije na Slikarskom odseku Fakulteta likovnih umetnosti u Beogradu 2015. godine.Nastavila je školovanje na Internacionalnom master programu iz vizuelnih umetnosti u LUCA School of Arts u Briselu, koji je završila 2019. godine. Sandrin rad povezuje sukob ličnog i univerzalnog, zapamćenog i i zaboravljenog, napisanog i izbrisanog. Konceptualni čin brisanja se se često pojavljuje u njenoj praksi.

Sandra Lakićević, FROM ‘ALREADY NO LONGER’ TO ‘NOT YET’/ 2020 Dvokanalna video instalacija, boja, zvuk, 7’11’. U saradnji sa Angyvir Padilla

Radom izloženim u finalu nagrade Mangelos umetnica upućuje na mnogostruku temporalnost samog medija kao i njegov uticaj na narativnu strukturu rada. Sandra gotovo meditativno pucketa plastičnu foliju za pakovanje i time oblikuje iskustvo vremena izvođača.

Sandra Lakićević, FROM ‘ALREADY NO LONGER’ TO ‘NOT YET’/ 2020 Dvokanalna video instalacija, boja, zvuk, 7’11’. U saradnji sa Angyvir Padilla

Finalistinja Slavica Obradović je diplomirala na Fakultetu likovnih umetnosti u Beogradu, na Odseku za skulpturu. Slavica se bavi predstavama ljudskog tela u specifičnim procesima fragmentacije, hibridizacije i srastanja, ispitujući kompleksnost međuljudskih odnosa i emotivnih stanja. Umetnica povezuje mitološke priče i bajke sa savremenih društvenim trenutkom, istražujući na taj način očekivanja koja se u realnosti uspostavljaju u odnosu na konstruisanu stvarnost.

Skulptrua Slavice Obradović Recognite

Skulptura Recognite je deo serije radova koji se bave stanjima privrženosti koja nanose bol i utiču na srastanje toksičnih emocija sa individualnim identitetom. Slavica radom Recognite upućuje na bol koji nesvesno prerasta u potrebu i istražuje potiskivanje i krhost mentalnog stanja.

Skulptura Recognite Slavice Obradović

Paralelno sa grupnom izložbom u galeriji Remont, Slavica je predstavila svoje radove i na samostalnoj izložbi As if a Monsoon suddenly became silent u galeriji U10. U subotu (25.7.) će biti održan dan otvorenih vrata, gde možete da popricate sa Slavicom i kustoskinjom izložbe Teodorom Jeremić u periodu od 14 do 18 časova. (Obavezno nošenje maski).

Izložba Slavice Obradović u galeriji U10, As if a Monsoon suddenly became silent

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *