fbpx

HALI GALI: Zapaljiva vrteška zvukova i boja

HALI GALI je ringišpil, luda vožnja do jutra, festival, vašar u zatvorenom prostoru, požar gde se mešaju boje i zvukovi, prostor za koncerte, prostor za druženje, umetnike, one koji vole i koji se boje mraka. HALI GALI je nastao iz potrebe za nečim novim, za dužim izlaskom, za većim rokenrolom u izlasku, za spajanjem scene, za druženjem, za prožimanjem žanrova, instrumenata, ljudi i "mašina". Iza HALI GALI-ja nalazi se ekipa koju čine Aleksa Nedić (Vizelj), Veljko Milinković (Vizelj), Noćne more i Marko Radojković (Kišobran). Jednog popodneva u Cetinjskoj, organizatori HALI GALI-ja ispričali su nam sve što treba da znate o ovom događaju.

HALI GALI

Kako je nastala ideja za HALI GALI?

Noćne more: Ja nisam bila tu kada je ekipa stvorila „fetus“ ideje, ali smo se pridružili jako brzo sa Noćnim morama, koje su Marko i Veljko i Aleksa pozvali prvobitno da učestujemo kao stejdž, ali smo se brzo skontali i skapirali da želimo da radimo ceo događaj zajedno.

Marko: To je fetus jer se tada još uvek nije postojalo ni ime za događaj. Ja sam bio u fazonu da radimo nešto i onda smo sve smislili zajedno.

Po čemu se to razlikuje od stvari koje si već u tom trenutku aktivno radio? Zašto je bilo potrebe da nastane nešto novo?

Marko: Zato što su ovde oni glavni, a na drugim projektima sam ja glavni. Ovde samo pomažem.

Šta donosi to da oni vode ovaj „projekat“, a ne ti?

Marko: Meni je lakše. Osete koliko to nije teško. I onda će i sami moći da rade neke kul stvari lakše.

Ti si im dakle mentor?

Marko: Ali mi nisu tražili, nego sam im ja zavrnuo ruku da im budem mentor u suštini.

Noćne more: On je bio na svakom našem sastanku, moderirao i vodio tabelu, a mi smo imali creative burst.

Koji ste koncept hteli da ostvarite HALI GALI žurkom?

Marko: Hteli smo da izađemo iz tog začaranog kruga gde bendovi snime pesmu ili album, naprave koncert, pa onda opet u krug. Ideja je bila da ovo bude jedan vašar gde će ljudi moći da se rotiraju i prikažu sve što su radili, da bude i za njih manje stresa i obaveza, a više ludila.

Noćne more: Svatili smo da u gradu ljudi idu na događaje svojih drugara i da je sve rasuto i da su super koncepti poput Kišobrana na koji ideš bez obzira na izvođače, jer je to žurka koja ti garantuje avanturu, dobru žurku i muziku i gde možeš da upoznaš neke nove žanrove i izvođače.

Aleksa: Takođe, menjamo koncept koncertnog dešavanja samog po sebi i koncept odlaska na koncert. Na primeru naše generacije skontali smo da mladi ljudi kasnije uveče izlaze u grad, a koncerti u gradu se dešavaju u periodu od 9 ili 10 do 12. Da su kasnije, oko 1 ili 2, verovatno bi došlo više ljudi. Uz to, gledamo da ceo HALI GALI bude koncipiran kao žurka, a ne kao pojedinačan koncert.

Noćne more: Želimo da napravimo platformu na kojoj ćemo predstavljati najrelevantnije muzičke izvođače iz širokog žanrovskog spektra u jednom trenutku na jednom mestu.

Veljko: Svim tim bendovima, izvođačima, kao i publici je do sada dosadilo da idu u Elektropionir, Kvaku i KC Grad. To su jedina tri mesta u gradu gde se dešavaju manje više iste stvari, svirke koje traju dva, tri sata i to je to, nema nikakvog sadržaja kasnije.

Aleksa: A Drugstore je vrlo zahvalan prostor jer spaja razne sfere kulture. Zato i može da pomogne da opravda ime tehno muzike kao nečega što je u biti svojoj kvalitetno, kao i da vaskrsne rok muziku kao nešto što je dosta dugo bilo vodeći žanr.

Noćne more: Meni se učinilo da u poslednje vreme kultura lajv izvođenja umire i da se ljudima ne cima da odu na koncert koji traje samo dva sata, nego da im se više sviđa koncept žurke. Da kada izađeš imaš čitav ritual, koji traje osam sati.

Veljko: Iživiš se, za početak. Na svirci ne možeš da se iživiš.

Noćne more: Mi smo odlučili to sve da spojimo. Da uzmemo format jednog rejva, a da izvođači budu lajv. I to je nešto što ćemo da vozimo. Imamo 2 dj-a na Hali Galiju. Ali to su ljudi koji imaju neke performativne veštine i prave svoju muziku.

Marko: Ja sam uvek mislio da je Kišobran rok žurka. Ali onda u jednom trenutku je prestala to da bude nego je postala nešto čudno. A ovo treba da bude to čudno samo iz nekog drugačijeg ugla. Ovo može da bude jedan beskompromisan događaj gde nastaje nešto novo i sveže i nemaš taj teret da nekoga razočaraš.

Veljko: Sa druge strane, dosta je veliki zahvat ovo u odnosu na druge stvari koje se dešavaju. Imamo tri stejdža, to je mnogo kompleksnije od dolaska na jedan koncert.

Aleksa: A i poenta je, ako je to neka alternativna priča, da se malo i raširi publika na neke ljude koji slušaju samo rok ili rejv muziku. Ja sam pobornik oba i mislim da su mnogo srodniji žanrovi nego što ih ljudi predstavljaju. Mislim da je glavni cilj ovoga da se spajaju razne kulture. Mislim da je i simbolično to Hali gali, kao vašar, vrteška, balerina, vrteška zvukova i boja. Ja smatram da je to jako simboličan naziv.

Kako će izgledati HALI GALI?

Veljko: Mnogo ludo.

Aleksa: To samo treba da se doživi. Ne znamo ni mi.

Noćne more: Biće to jedinstveno iskustvo. Poseban format žurke. Imaćemo tri stejdža od kojih nijedan nije u velikoj sobi Dragstora, već ćemo okupirati hodnik, crnu sobu i tu novu sobu. U novoj i crnoj sobi će biti bendovi, a na noćne more stejdžu će biti više man vs machine elektronski live aktovi.

Šta je zajedničko svima koji će nastupati na Noćnim morama?

Noćne more: Noćne more su nastale sredinom decembra kada smo odlučili da napravimo prvi Noćne more event, što je bilo dosta spontano. Pronašli smo rupu na tržištu noćnih izlazaka u Beogradu, nema live elektronske muzike. Doveli smo Neon Lies, The Flesh Community, Yus Yus i Grofa K.T. I. i to je prošlo odlično. Shvatili smo da ljudi žele da dođu na takvu žurku, da uživaju i rešili smo da razvijemo taj koncept, da od toga napravimo seriju žurki i jedna od žurkui u koju se uklapamo je Hali Gali. Ne mora nužno da znači da će Noćne more stejdž uvek biti na Hali Galiju, videćemo kako će to organski da evoluira. Noćne more kao takve se zovu noćne more jer želimo da naglasimo taj momenat prolaznosti, da je live, da je isksustvo jedinstveno, a istovremeno da je to malo mračniji, industrijski zvuk, naginje na dark elektro zvuk.

Noćne more

A Nova soba i Crna soba, po čemu se razlikuju?

Aleksa: Moram prvo da naglasim da ovo nije festival koji pravi grupa Vizelj, već su samo neki ljudi iz benda u organizaciji. Mi smo samo rešili da izaberemo da guramo taj generacijski koncept, kvalitetne mlade izvođače.

Po čemu se razlikuju Nova soba i Crna soba?

Veljko: Ne razlikuju se.

Aleksa: Jedna je crna.

Marko: A druga je baš nova.

Veljko: Te dve bine su vrlo srodne, samo smo ih tako organizovali.

Aleksa: Ako ćemo po nekoj simbolici, ja mislim da je simbolično da toliko ima dobrih mladih bendova da ne mogu da stanu na jedan stejdž.

Noćne more: Ja mislim da postoji razlika, ali ona čisto zvučna. Ne umem da je opišem, ali mislim da je organski nastala podela. Mislim da u novoj sobi ima malo više tog gitarskog zvuka i rokenrola, dok je u crnoj sobi malo više elektro-roka. Malo je surferskije u crnoj sobi.

Marko: Mi i dalje ne znamo da li će te dve sobe ostati striktno bendovske sobe. Možda u sred večeri odlučimo da prebacimo dj-a u neku od tih soba, jer nam se može. Bitno je da smo svi tu i da se družimo.

Aleksa: Bitno je da se zna da je ovaj festival jako fluidan.

Veljko: I ortački. Svi bendovi koji su u celoj toj priči su ortaci, sve je usko povezano. Bukvalno kao proširena porodica. Tako planiramo i da nastavimo, sa tim porodičnim duhom. Najzajebanije je bilo šta ćemo od toliko dobrih muzičara i bendova da izaberemo da budu na prvom Hali Galiju.

Aleksa: Pre nego što je nastala ova priča, kružila je priča da treba da se desi nešto gde će nastupati svi ti bendovi zajedno i meni je to bilo mnogo zabavno, da svi nastupaju iste večeri, ali mislim da je ovo bolji, zanimljiviji koncept.

HALI GALI tim

Ovo je prvi HALI GALI događaj, koji se zove Požar. Zašto baš Požar?

Noćne more: Pa nede je bila ideja da se čitav event zove Požar, ali smo skontali da to vuče na Vatru, da ima drugih simbolika koje možda ne mogu da obuhvate sve što ovaj događaj jeste. Onda smo se odlučili za jedan širi pojam, kao što je Hali gali, a požar je simboličko prikazivanje da će žurka da gori, da će da bude ludnica i divljački, razni zvukovi. Na događaju ćemo imati i merch deo na kome ćemo da promovišemo Hali Gali fanzin, to je platforma za vizuelne mlade umetnike iz Srbije i funkcioniše na isti način kao i Hali gali muzički događaj, samo što je ovo za vizuelne umetnosti i poeziju. Požare je došao, po osećaju. A i na neki način da se oda počast studiju Požarevac, koji je iznedrio dosta bendova koji nastupaju na prvom Hali Galiju, a koji je sada na klimavim nogama.

Veljko: Jeste, malo je propao studio Požarevac, ali je svakako bio to neko mesto na kom su se svi ti ljudi okupljali. Nisu baš svi bendovi probali u tom studiju, ali su svi bili tu. Taj Požarevac je bio dosta bitan, iako se čitava stvar sada promenila, i nijedan bend nije više u tom studiju.

Koliko često planirate da organizujete HALI GALI?

Marko: Možda je ovo jedini.

Noćne more: Videćemo kako prođe prvi.

Ali vam je ambicija da bude više od jednog događaja?

Noćne more: Pa da, ali sve organski.

Veljko: Da. I u zavisnosti od toga kako prođe sve i kako se budemo osećali. U fazonu smo da to možda širimo i na viši nivo, u više gradova, sa još više ljudi. Sve zavisi od toga kako prođe događaj.

Kako biste nekome ko nije čuo za HALI GALI i video line up, opisali zašto da dođe večeras?

Noćne more: Pa da se zabavi.

Aleksa: Da vidi šta se dešava u rodnom gradu.

Noćne more: Ako im se ne dopadne zvuk na jednom stejdžu, uvek mogu da odu na drugi. Stvarno mislim da ne postoji šansa da se nekome baš ništa ne dopadne. Iz koje god da je generacijske ili subkulturne grupe.

Veljko: Ako si već našao taj događaj, ako si već u krugu ljudi koji se možda za to interesuje, nema šanse da ti ne bude interesantno.

Kakva je scena za izlaženje i dobar provod trenutno u Beogradu?

Marko: Cetinjska to nikada nije bila, a mogla je da bude. Nije dovoljno dobar provod. Treba da bude nešto što na neki način izaziva svojim programom. Uvek je najbitnije druženje, jer ako ne možeš da odeš da se zabaviš i družiš, otići ćeš samo par puta i posle nećeš. Alli je nakko ta svest da ti možeš da dobiješ dodatnu vrednost važna. Mislim da je to razlika koja je bitna, da ne bude samo jeftina zabava. A mora da bude zabava jer su ljudi površni.

Noćne more: Ne znam da li je to do mene, ali mi se čini da je u poslednjih par meseci opao kvalitet izlazaka i kulturnog sadržaja u Beogradu. Zato što je došlo do zasićenja onim što je izazivalo neki hajp, a nismo našli adekvatnu alternativu. Ja sve više idem na koncerte i u pozorište, sve manje idem na rejvove. Mislim da treba nešto da se promeni. Kvaka je super kulturni hab, oni imaju baš šaren program, sjajan je, ali je i njihova budućnost upitna. Sve ono što i valja je upitno. Sve je počelo po zlu kada su uveli ovaj policijski sat i da šalju inspekcije i zatvaraju klubove, pa samim tim pune budžetske kase i zarađuju na kulturi izlaženja mladih ljudi. Tad je malo sve krenulo po zlu. Ne kažem da ćemo mi da rešimo taj problem, alli hajde da pokušamo neki drugi put.

Veljko: Mislim da će to sve da se reši, ako postoji dovoljna potreba i želja. AKo ima dovoljno publike i interesovanja za određeni format i koncept, on ne može da ne zaživi i da se ne ostvari. Možda sam ja previše glupav i pozitivan, ali mislim da tako stvari funkcionišu.

Kad preporučujete ljudima da dođu?

Noćne more: U 10 počinje prvi izvođač. Nek se nađu u 8, 9, cirkaju, pa dođu u 10 u Drugstore.

Marko: Samo neka zapišu kada žele da legnu da spavaju, pa neka oduzmu 8 sati.

Do kad traje žurka?

Marko: Idemo posle na after, šta. Ko ostane saznaće.

Fotograf: Nenad Vujanović

Marina Zec

Leave a reply