Hemp Packs – unikatni, ekološki rančevi sa Himalaja

O održivoj modi, značaju konoplje i pokretanju brenda sa Urošem i Ana Marijom, osnivačima Hemp Packs-a

14. July 2021

Održiva moda već neko vreme postala je žižna tačka interesovanja u mnogim modnim krugovima, pa su čak i velike eksploatatorske kompanije imale svoje kampanje u kojima pozivaju ljude da recikliraju i promovišu reciklirane materijale. Ipak, uzrok hiperprodukcije i neodržive mode su zapravo sami veliki brendovi, pa je greenwashing kojim se koriste i više nego očigledan. Pored toga, mnogi mali brendovi podstiču održivije načine prozvodnje i pokušavaju da osveste kupovinu koja je značajno bolja kako za čoveka, tako i za prirodnu okolinu. Jedan od takvih primera je upravo brend Hemp Packs koji su 2016. godine pokrenuli Ana Marija i Uroš . Svi proizvodi koje brend Hemp Packs uvozi sa Himalaja u Srbiju su napravljeni od industrijske konoplje, a njihov cilj je, kako kažu, da ljudima pokažu o kako moćnoj biljci je reč. Brend je prepoznatljiv, pre svega, po rančevima, koji su vodootporni, unikatnog dizajna i pre svega ekološki.

O značaju konoplje, pokretanju brenda, izradi rančeva, pa i samoj održivoj modi razgovarali smo sa Hemp Packs timom.

Brend Hemp Packs ste pokrenuli pre 5 godina, zašto ste se odlučii da je baš promocija i podizanje svesti o konoplju ono čime želite da se bavite?

Želeli smo da doprinesemo sferi održive mode i ekologije kroz proizvode koji imaju priču i lični pečat, kroz koje ljudi mogu da se izraze i zauzmu stav. Konoplja je bila najlogičniji materijal za naše proizvode jer smatramo da je najodrživiji prirodni materijal. Poslednjih 5 godina se trudimo da ljudima kroz naše proizvode dočaramo o koliko moćnom materijalu je reč.

S obzirom da ste Uroš i ti došli na ideju da pokrenete brend kada ste i sami kupili rančeve – kako je to preraslo u odluku da pokrenete brend?

Kada smo prvi put došli u kontakt sa rančevima od konoplje najviše nas je privukao dizajn, a kada smo saznali da je u pitanju konoplja bili smo još više oduševljeni. Od kad smo počeli da ih nosimo iz dana u dan smo otkrivali nove prednosti industrijske konoplje kao materijala (odlično čuvanja hladnog pića po vrelim letnjim danima, izdržljivost, prijatan osećaj na koži) koji su nas naveli da se još više zaljubimo u proizvode. Jednom nam se prosuo sok u rancu i primetili smo da konoplja ne propušta tečnost i da je zahvalan materijal za održavanje. Ubrzo smo kao entuzijasti za ekologiju odlučili da pokrenemo brend koji će ukombinovati kreativan dizajn sa odličnim ekološkim materijalom koji je zaslužio daleko više pažnje na tržištu. Ovaj brend je nastao iz ljubavi prema nečemu drugačijem, nečemu unikatnom!

Koje su najveće prednosti konoplja?

Industrijska konoplja ima veliki broj prednosti u odnosu na druge materijale. Od samog uzgajanja biljke, ne šteti se zemljištu već ga dodatno obogaćuje. Pri gajenju se ne koriste pesticidi, niti bilo kakvi štetni dodatci i potrebno je znatno manje vode u odnosu na uzgajanje ostalih sličnih prirodnih materijala.

Prerada od stabiljke do materijala je potpuno prirodan proces, takođe, u odnosu na preradu pamuka, lana ili nekih ostalih materijala. Prerađena tkanina konoplje je jedan od najčvršćijih materijala koji postoje , vremenom postaje sve čvršći umesto da se haba. Vodootporna je, odbija UV zrake i to je čini idealnim za sve vremenske uslove. Zbog prirodnog uzgoja ne iritira ni najosetljiviju kožu, što je jako važno za modni brend. Takođe, pri održavanju i pranju tkanine se koristi dosta manje vode, što je čini još održivijim materijalom. Ovo su sve samo prednosti konoplje u odnosu na ostale materijala za odeću. Postoji još veliki broj prednosti konoplje u odnosu na plastiku, papir, lim, cement, drvo…

Koliko je konoplja podcenjena kada je u pitanju modna industrija, s obzirom da se uglavnom vezuje za medicinu, ishranu, ulje i slično?

Materijal od konoplje  je jako podcenjen i zaboravljen jer do sada nisu postojali kanali informisanja ali i mašine potrebne da bi ljudi razumeli i osetili kvalitet koji taj materijal pruža. Takođe, smatramo da je konoplja superiornija u odnosu na ostale održive materijale (bambus, lan, organski pamuk), ali da u kombinaciji sa njima možemo da dobijemo superiorni materijal koji može zameniti pamuk i poliester koji trenutno dominiraju u modnoj industriji.

Rančevi se izrađuju u Nepalu u podnožju Himalaja, kako je uopšte došlo do saradnje sa ljudima koji ih proizvode?

Nije bilo lako, ali posrećilo nam se. Treći član našeg divnog tima je tada već sarađivao sa svim malim gazdinstvima na Nepalu koji su pravili stvari od divne himalajske konoplje,a koji danas kreiraju za nas sve ove različite modele. Himalaji su magično mesto, a Nepal dom beskrajnih poljana konoplje. Putovanja i otkrivanje naše prelepe planete je jedan od razloga za postojanje ovog brenda.

Kako izgleda sam proces izrade?

Potrebno je konopljine stabljike osušiti 2 do 3 dana. Nakon toga one se potapaju u vodu i ostavljaju se da stoje najmanje 2 dana, a nekad čak i nedelju dana, nakon čega se konopljine stabljike opet suše. Potom se otvaraju po sredini i izvlači se vlakno, na koje se nanosi sloj gline kako bi se smekšalo. Izvučeno vlakno se suši na suncu, udara sa drvenim štapom da bi se omekšalo još više i napokon se prede u klupka. Predenje može da bude ručno, ali je onda proces proizvodnje veoma spor, zato se koriste specijalne mašine za preradu konopljinih vlakana. Dobijena klupka se kuvaju sa vodom i drvenim pepelom, a potom se oceđena ispiraju nekoliko puta i suše još jednom. Ta klupka se zatim razmotavaju i od njih se kreiraju delovi rančeva koji se nakon toga kroje u gotov proizvod, a to su Hemp Packs rančevi.

Ko vam dizajnira rančeve?

Dizajn kao i proizvodnja se većinski odvijaju na Nepalu, dizajn je kombinacija uticaja njihove kulture i našeg viđenja brenda. Na taj način spajamo tradicionalan sa modernim dizajnom.

Koliko se sam dizajn menjao vremenom – u početku ste imali uglavnom samo šareni dizajn, dok sada imate i jednobojne?

Uvek težimo da ponuda bude raznovrsna i da našoj zajednici ponudimo nešto novo. Tako će biti i u budućnosti. Takođe, slušamo našu publiku – šta im se dopada i šta im fali i onda na osnovu toga  prilagođavamo ponudu. Želimo da stalno iznenađujemo i iznova očaravamo našu zajednicu. Sa nama se nikad ne zna koji dizajn možete da očekujete. Ni mi ne znamo unapred.

Što se tiče širenja samog asortimana – kakvi su vam tu konkretni planovi? Već sada u ponudi imate i druge stvari osim rančeva, pa nam recite nešto više o tome koji su to modeli i zašto ste baš njih odabrali?

U proteklih nekoliko godina smo se najviše bazirali na asesoarima poput torbica, pederuša, novčanika, string torbica, šešira i naravno rančeva. Ove godine smo uveli Pro modele, koji su namenjeni za kampovanje tako da sada u našoj ponudi možete naći ranac svake veličine i za svaku priliku: Baby za izlazak u grad, Mini za trening i obaveze, Regular za lap top i putovanja, Pro za kampovanje i sve veće avanture. Uskoro planiramo da ubacimo i odevne predmete poput majica, šorceva, košulja, haljina, pantalona i svega ostalog. Želimo da Hemp Packs postane jedan od vodećih ekoloških brendova.

Da li ste vi ikada išli kod njih u posetu ili se komunikacija uvek odvijala ,,preko veze’’?

Deo tima odlazi na nekoliko meseci  svake godine da nadgleda proizvodnju i sprovede ideje koje smo smišljali tokom godine.

Da li Srbija trenutno ima ikakve uslove za izradu ovakvih rančeva i sličnih stvari od konoplja?

Nažalost, još uvek ne. Ali naš cilj je da to promenimo u što skorijem periodu.

Koji su vam bili najveći izazovi od pokretanja ove ideje do sad?

Bilo je dosta izazova, što je normalno u preduzetničkom svetu, ali smo u njima uvek našli inspiraciju da radimo još bolje i naučimo što više. Kao najveći izazov svakog mladog preduzetnika izdvojili bi balansiranje posla sa ostalim životnim obavezama i pronalaženje vremena za sebe, a opet vredno i motivisano raditi na svojoj ideji. Takođe, situacija sa pandemijom je uticala na sve i bila je pravi test naše snalažljivosti da pod lockdownom uspemo da obezbedimo robu za naše divne mušterije. Ukoliko postoji želja i dobra organizacija, svaki izazov se može pretvoriti u vrlo važnu poslovnu lekciju!

Koliko je u Srbiji mladim ljudima teško da realizuju svoju ideju i pokrenu svoj brend?

Smatramo da je sve na nama, ukoliko smo voljni da svoju ideju pretvorimo u realnost prevazićićemo svaku prepreku. Nekada se stvari lome i na ivici smo odustajanja, ali je to sastavni deo puta gde se stvarno uveravamo u svoju želju da istu tu ideju ostvarimo. Srbija nije idealno mesto, ali pruža i više nego dovoljne uslove da mladi ljudi stvore nešto svoje i najbitnije da nauče nešto novo o poslovanju, ljudima i sebi.

Zašto je vama održiva moda bitna?

Za nas je moda način izražavanja, želimo da damo priliku ljudima da se izraze na unikatan način, a da pritom ne doprinose ugrožavanju naše planete. Ekologija nije samo trend, smatramo da ljudi treba da se probude i edukuju, a ne da budu deo velike mašinerije.

Šta vidite kao najveće probleme unutar modne industrije?

Sve. Od samih trendova koji se propagiraju kroz ogroman medijski prostor, odnos cene i kvaliteta, uslovi radnika koji su ispod minimalnih, nedostojanstvene zarade, materijali koji se koriste i uslovi u kojima se proizvodi odeća čak i najskupljih brendova. Lažan sjaj iza kojeg se krije poražavajuća istina. Ovim putem bi želeli da apelujemo na publiku da ako već nisu isprate rad F.fm podcasta.

Ko je osoba za koju je Hamp Packs idealan ranac?

Idealna osoba za Hemp Packs ranac je neko ko je po prirodi avanturista, voli prirodu, svestan je okruženja i uticaja čoveka na ekologiju i kome je potreban unikatan saputnik da nosi njegov teret!

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!