Istraživanje stavova mladih o društvenim mrežama

Centar za kreiranje politika i strategija sproveoj istraživanje pod nazivom „Stavovi mladih u Republici Srbiji o uticaju i značaju društvenih mreža".
5. February 2021.

Organizacija Centar za kreiranje politika i strategija sprovela je istraživanje pod nazivom „Stavovi mladih u Republici Srbiji o uticaju i značaju društvenih mreža”. Istraživanje je napravljen u cilju saznanja stavova mladih o uticaju i značaju društvenih mreža u Srbiji. Suština projekta je bila da se kroz set pitanja dozna koje društvene mreže su najkorišćenije, ali i koji su izvori primarni za informisanje, kao i psihološke posledica i onlajn prisustvo prilikom Covid-19 pandemije. Istraživanje je realizovano onlajn (putem CAWI istraživanja) u periodu od 21. decembra 2020. do 13. januara 2021. godine.

Primetno je da mladi sve više svog vremena provode na telefonima i kompjuterima, a kao jedan od razloga za to izdvajaju se i društvene mreže. S obzirom na to da su mladi najčešći korisnici društvenih mreža, a ujedno i najbolji poznavaoci istih, istarživanje se fokusiralo na njihove stavove i navike kada su u pitanju korišćenje interenta i društvenih mreža.

Ispitanici su anonimno popunjavali onlajn Google upitnik koji se sastojao od 24 pitanja otvorenog, zatvorenog i mešovitog tipa. Ukupan broj popunjenih anketa iznosi 700, a slali su ih mladi iz svih krajeva Srbije. Od ukupnog broja mladih koji su učestvovali u istraživanju, kada je polna struktura u pitanju više je bilo ženskih ispitanika (69,9%). Dok prosečna starost iznosi 22,2 godine, iako su bili planirani samo mladi (zakonski osobe starosti od 18 do 30 godina) u obzir su uzeti i stavovi osoba koje su mlađe od 18 godina.

Na osnovu dobijenih podataka Centar je primetio da mladi najviše koriste četiri mreže. Prvo mesto po brojnosti zauzima Instagram, čak preko 80%, zatim isključivo za komunikaciju – Whatsapp koristi 66.1%, dok sa druge strane Viber koristi svega 14.1% ispitanika. Zatim na trećem mestu po brojnosti zauzima Youtube 62.4% i na kraju Facebook koji koristi skoro svaki drugi mladi ispitanik.

Gotovo polovina ispitanika drušvene mrežame korisiti između 1 i 3 sata dnevno, preko 40% njih provodi preko tri sata ili su stava da provode previše vremena, te čak i ne broje vreme koje provode na društvenim mrežama. Veoma mali broj ispitanika koristi društvene mreže do sat vremena – 9.8% i do pola sata – 3.1%.


Najnovije iz: Sanduče

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Pratite nas na:

Preporučeni tekstovi