fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Izložba Oštećene situacije u Kolarčevoj zadužbini

Izložba „Oštećene situacije” Jelene Aranđelović svečano otvorena u Kolarčevoj zadužbini

28. February 2020

Izložba „Oštećene situacije” Jelene Aranđelović  je svečano otvorena u utorak 25. februara od 19h u Kolarčevoj zadužbini i trajaće do 14. marta.

U današnjici u kojoj čovek pravi sve brže, ali i teže korake u trci sa neuhvatljivim vremenom, u stvarnosti u kojoj rutina oduzima volju za duhovnim napretkom, u svetu u kojem je virtualna pojavnost bitnija od realnog života, teško je imati hrabrosti osloboditi se okova savremenosti i okrenuti se istinskoj osećajnosti.

Takvu hrabrost umetnica Jelena Aranđelović pokazuje na samostalnoj izložbi „Oštećene situacije“ u galeriji Kolarčeve zadužbine, nastavljajući svoj višegodišnji „grčevit otpor ubrzanosti“. Misao o prkosnoj borbi protiv savremenog tempa života se vizualizuje na različite načine u dve tematski i stilski odvojene celine, čija je zaokruženost i jedinstvo nesumnjivo.

U seriji koja predstavlja ruševine kotorskog hotela „Fjord“ prizori su, s jedne strane, sentimentalni osvrt na nekada kultni jugoslovenski hotel u kojem je umetnica boravila. Ipak, s druge, značajnije strane, ova dela su snažna kritika neodgovorne privatizacije, ostavljanja građevina da ih vreme i nebriga izjeda, čime ne samo da se urušava konkretna arhitektonska struktura, već cela njena društvena, kulturna i evokativna vrednost. U grubo, robusno okruženje betona i žica, u monohromne odnose sivog i okera, umetnica smešta ljudske figure i akcente intenzivnih, vedrih boja. Svesno ili ne, ostvarujući nežnost u izrazu, pruža nam tračak nade, nagoveštaj mogućeg novog života.

Crteži i slike inspirisani uobičajenim momentima iz naših života – od prvih dečijih malih poduhvata, preko porodičnih okupljanja, do sahrana i svadbi – predstavljaju odbranu osećajnosti i sećanja. Ovi motivi, smireni i jasni, mogu se, u današnjem vremenu konstantnog tehnološkog razvoja i nadiranja informacija, činiti anahronim, utopijskim ili čak patetičnim. Međutim, oni su oličenje fenomena koji su permanentni i repetitivni u vremenu u kojem malo šta ostaje postojano. Zato, iako su izvori ovih crteža i uljanih slika zapravo fotografije  na koje je autorka slučajno nailazila, bez saznanja o njihovim akterima, oni su univerzalni prizori stvarnog života. Dva polariteta ljudske osećajnosti, oslikana u scenama sahrane i svadbe, ujedinjuju sve pojedince u opšte ljudsko osećanje.

Jelena Aranđelović nas ovom izložbom poziva da usporimo na trenutak, pažljivo pogledamo radove i u sebi pronađemo sentiment koji je tako lako zagubiti u haosu svakodnevnice. Poetika ove nagrađivane umetnice predstavlja odlučnu opomenu čovečanstvu, upozorenje na opasnost od prepuštanja sterilnom, mehaničkom svetu bez sećanja i emocija.

Autorka teksta: Jefimija Đokić
Fotografije: Jefimija Đokić i Neđo Gavrić

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *