fbpx

Jutjuberi protiv govora mržnje

Kampanja „Jutjuberi protiv govora mržnje“ i beogradska premijera muzičkog spota „Klikbejt“ bile su povod za održavanje konferencije za novinare u ICE Hub-u, koju je organizovao edukativni centar Dojče Vele.

Premijernim prikazivanjem spota „Klikbejt“, osam mladih uticajnih jutjubera započelo je kampanju protiv govora mržnje na jutjuberskoj sceni. „Najbolji ortaci“ – Ćofi i Lazić, Dex, Duxa, Kovalska, Dule PCAXE, Jenni Martin i Cone svoj stav o negativnim pojavama na Jutjubu izneli su kroz „Klikbejt“.

U trci za klikovima i novom publikom ne biraju se sredstva, pa psovke, hajke i verbalni sukobi među jutjuberima povremeno prerastaju u svojevrsne „ratove“ unutar zajednice.

„Neki jutjuberi misle da imaju neograničenu moć, jer imaju veliku popularnost, oni više ne razmišljaju ni o poruci, ni o kontekstu, nije im bitno da li je to dobro ili loše njihovi fanovi će to svakako da podrže. Stoga smo mi želeli da podstaknemo mlađu publiku da razmišlja na kritički način“,  rekao je Darko Radović – Dex, urednik Jutjub kanala Tubesday Tuesday.

Jutjuberi su naglasili da je njihova zamisao bila da se mladima prikaže realnost na njima razumljiv i zanimljiv način – kroz pesmu.  Govorili su i o neprijatnostima koje su ih zadesile upravo zato jer su prisutni na Jutjub platformi, kao i kako se oni nose sa govorom mržnje i neprikladnim komentarima.

„Glavni problem Jutjuba kao platforme na globalnom nivou, ne samo na nivou Ex-Yu je to što oni nemaju pravi sistem koji bi sprečio ili regulisao razne neprimerene sadržaje“, rekao je Dušan Srbljak, urednik Jutjub kanala PCAXE.

.„Klikbejt“ se za samo četiri dana od objavljivanja našao na 9. mestu top liste u Srbiji. Upravo ovo svedoči da je poruka koju su hteli da pošalju mladima našla svoj put.

Muzički spot „Klikbejt" nastao je u sklopu projekta "Mladi mediji - mediji za mlade i sa mladima", koji DW Akademie sprovodi u Srbiji i regionu od 2017. godine. Projekat ima za cilj unapređenje medijskih sadržaja za decu i mlade.

Autorka: Marija Milić

Fotografije: Fonet/Aleksandar Levajković

Leave a reply