Kako mediji svojim izveštavanjem utiču na žene žrtve nasilja?

Nastavak serije video snimaka o izveštavanju medija o nasilju prema ženama
21. July 2020.

BeFem u saradnji sa UNDP Srbija, grupom  Novinarke protiv nasilja prema ženama i Fondom B92 objavio je seriju video snimaka koji se bave temom kako mediji izveštavaju o nasilju prema ženama.

U svoja poslednja dva snimka bavili su se načinom na koji izrazi „jer”, „ali”, „zbog”, „međutim”, kao i „brutalno”, „jezivo”, „šokantno” , „horor” utiču na stvaranje medijske slike o žrtvama nasilja.

Ponašanje, oblačenje, promena partnera i druga lična svojstva nisu opravdanje za nasilje. Nakon informacije o nasilju ne treba koristiti izraze „ali”, „zbog”, „međutim” i slične jer se time skreće pažnja sa nasilja i odgovornosti nasilnika . Loše izveštavanje nanosi dodatnu štetu ženama žrtvama nasilja.

Video na tu temu možete pogledati ovde.

„Brutalno”, „jezivo”, „šokantno” , „horor” – skoro 50% medijskih objava koje govore o nasilju prema ženama sadrže senzacionalističke izraze za nasilje, preživelu, žrtvu ili nasilnika. Ovakvo izveštavanje nanosi dodatnu štetu ženama žrtvama nasilja. Senzacionalizam nema opravdanje.

Video na tu temu možete pogledati ovde.

Na koje još načine možemo kroz medije da edukujemo o fenomenu nasilja pročitajte u Smernicama za medijsko izveštavanje o nasilju prema ženama.

Najnovije iz: Sanduče

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Pratite nas na:

Preporučeni tekstovi