Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon

Kerber Games – četvoročlani studio sa velikim idejama

Sa tvorcima igre Final Challenge Dušanom Jovčićem i Davidom Bilobrkom o njihovoj igri, gejming sceni i Kickstarter kampanji

3. November 2021

Velike su šanse da negde, u nekoj sobi, na vrhu neke police ili ispod stola, imate barem jednu društvenu igru. Board games je termin koji obuhvata sve igre koje sadrže fizičke elemente koji se koriste za igranje, od figurica, preko tabli i karata. Dok su naši roditelji i starije generacije bili u prilici da igraju samo šah i karte, pred nama je čitav univerzum društvenih igara u kojima možemo da se oprobamo. Koliki je izbor društvenih igara svedoče podaci da je ovo tržište u prošloj godini prihodovalo 3,2 miljarde dolara.

Domaća scena već može da se pohvali originalnim, autorskim izdanjima, pa je tako igra Overtime, pančevačkog tima Dažbog Games, Kickstarter kampanjom prikupila skoro 10.000 dolara za izdavanje. U oktobru ove godine su se ostvarile čak dve uspešne kampanje: za igru Vojvodina, novosadskog studija Brave Giant, i za igru Final Challenge, pančevačkog studija Kerber Games.

Ovaj uspeh iskoristili smo kao povod za razgovor sa predstavnicima tima Kerber Games, malim četvoročlanim studiom sa velikim idejama. Njihova igra Final Challenge je, za manje od 48 sati, u Kickstarter kampanji prikupila neophodnu svotu od 6.000 dolara. Igra je zamišljena kao takmičarska, sa kartama, koju mogu da igraju tri do šest igrača. O njihovoj igri, radu na ideji, kao i poziciji na domaćoj gejming sceni, razgovarali smo sa Dušanom Jovčićem i Davidom Bilobrkom.

Kako ste spojili tri glave u jednu ideju i osnovali Kerber games?

David: Počeli smo da radimo zajedno pre nego što smo se i upoznali (smeh)! Iako je Pančevo mala sredina, nekim spletom okolnosti Dušan i ja smo se upoznali tek u firmi u Beogradu u kojoj smo radili. Dušan i Zoran su razmišljali o pravljenju igre i vrteli neke koncepte, ja sam se nadovezao sa svojim ilustracijama i tako je nastala ideja o igri sa kartama. Ono što smo u međuvremenu shvatili da nam je zajedničko su kreativni drajv, radoznalost, entuzijazam, želja za novim veštinama i znanjima u cilju poslovne i profesionalne zrelosti.

Dušan: Kada smo uzeli u obzir naše ekspertize, interesovanja, kreativnost, radno i istrazivačko iskustvo, shvatili smo da su društvene igre oblast u kojoj bismo ispoljili pun potencijal. Ubrzo nakon toga smo odlučili da želimo Kickstarter kao glavni milestone, za šta nam je bilo potrebno ime i tako je nastao Kerber Games Studio. Davidov artwork je bio prva iskra koja nas je navela da razvijemo ideju o igri koja sad postoji. Na jednom od prvih sastanaka u kafani nacrtali smo svoj logo na salveti, ali bukvalno, i tako je sve krenulo. Nakon učešća u projektu Delta Biznis Inkubator krajem 2020. godine, dobili smo veliki vetar u leđa kroz finansijsku i mentorsku podršku, što nam je omogućilo da se registrujemo kao kompanija i proširimo tim.

Kerber logo proces nastajanja

Koje je vaše gejmersko iskustvo? Šta ste igrali od društvenih igara?

David: Tata me je zainteresovao za Riziko i pre nego što sam znao da brojim i čitam. Igrao je verziju koju su on i naš stanar rekreirali sami (granice iscrtane markerom na tankom papiru, sa divizijama od šrafova i matica). Kao tako mali, morao sam da se popnem na stolicu da vidim tu misterioznu akciju za kuhinjskim stolom. Kasnije mi je tata kupio pravi Riziko, koji sam posle sa prijateljima redizajnirao i potpuno smo promenili igru (to smo uradili i sa monopolom), u potrebi da se igramo, ali i da budemo kreatori igre.

U vašoj igri imate preko 78 miliona mogućih kombinacija za krajnji ishod. Koliko miliona ste potvrdili u procesu testiranja?

David: Računali smo: sa oko karata igra može da generiše 76,8 miliona kombinacija Finalnih izazova, što bi značilo 2.992 godine igranja simultanih partija od po pola sata dok se ne ponovi jedan isti finalni izazov. Igra je do sada testirana sa preko 800 ljudi – znači, ako je prosek bio 5 igrača, to je 160 odigranih partija i samo 320 Finalnih izazova – we have a long way to go!

Dušan: U pitanju je društvena igra sa kartama na kojima se nalaze izazovi. Zove se Final Challenge. Karte su u četiri boje: zlatnoj, ljubičastoj, plavoj i zelenoj. Igrač ima podlogu ispred sebe koju treba da popuni po jednom kartom svake boje. Karta se osvaja i zaključava kada se izazov sa karte uspešno uradi. Njega igrač može izvesti sam, ili ga dodeliti na razne načine drugim igračima. Ljudi takođe mogu da horduju karte, to je bitno za kraj. Kada se odradi izazov sa određene karte, ona se okreće, tj. zaključava, a na njenoj poleđini se nalazi nasumična reč ili fraza. Na kraju, ko prvi skupi sve karte, zaključava i petu kartu sa svojim likom. Tada pet reči na poleđini karata, koje su bile nasumične na početku, stvaraju final challenge – smislenu rečenicu koja je poslednji izazov pred pobedu, i svaki put je drugačija. Iako je igra jednostavna kada je o mehanici reč, njen cilj je da kroz stvaranje sigurne zone, koju čini ekipa sa kojom igrate, izazovete sebe i druge fizički i mentalno, i u tom procesu se ludo zabavite i dublje upoznate.

David: Izazovi su različitog tipa: trajni, instant, fizički i mentalni.

Pišete li rezultate dosadašnjih partija? Kako bi izgledao turnir u Final Challenge-u?

David: Mislim da bi turnir u Final Challenge-u izgledao kao one dramatične scene iz filmova kada se klade na trke konja, pa svi skaču sa zgužvanim parama, navijaju u glas i hvataju se za glave u foto-finišu. Sećam se scene iz Nordeus Haba kada smo radili jedan od playtestinga – jedan od igrača je pao sa stolice, požrtvovano i u zanosu da odradi svoj zadatak, a jedan kolega gejmer je došao da vidi šta se upravo desilo i rekao: „Ovo je extreme board gaming!”

Ovo je prva društvena igra uz koju ide rečenica: „The game of brain-melting cringe.” Da li je do sada bilo ozbiljnih povreda?

David: (smeh) Naravno da nije! Iako je igra performance-based i traži aktivaciju od igrača, pre svega se misli na snalažljivost, improvizaciju, kreativnost, duhovitost… Mi volimo da kažemo da je u Final Challenge-u sve to your best ability i da je sve otvoreno za tumačenje. Postoji bezbroj načina da se odglume naši „prikriveni talenti” kao što su telekinetičke sposobnosti, motivacioni govori na određenu temu, iskarikirano udvaranje, pričanje na izmišljenom jeziku ili skakanje kao žaba… sve u cilju zajedničke zabave i dobre atmosfere.

Nedavno ste bili u Nemačkoj, na najvećem evropskom sajmu društvenih igara ESSEN SPIEL. Šta je najbolje što ste igrali tamo?

Dušan: S obzirom da je sajam društvenih igara za naš tim prošao uglavnom u poslu, najviše smo igrali mačke i miša sa našim budućim partnerima (izdavači, distributeri, proizvođači i slično). Neke smo uspeli da upecamo, sa nekima je to prešlo na online prepisku, tako da verujemo da ćemo izaći kao pobednici na kraju. Sve vreme smo bili pod adrenalinom zbog mnogo pozitivnih reakcija u vezi sa našim nastupom, samom igrom, kao već gotovim proizvodom, izgledom štanda i nas u brendiranim „uniformama”.

Vaša kampanja na platformi Kickstarter je prošla vrlo uspešno – sakupili ste više od 6.000 dolara za samo 48 sati. Kakav je osećaj kada vas podrži 108 ljudi u vašoj ideji? Da li imate malu nervozu zbog iščekivanja publike?

David: Trema je tu, jer i ako smo imali pozitivine ocene od ranije, i ljude koji su jedva čekali da igra bude dostupna, nije svejedno kada pustiš projekat na javnu ocenu. Za sada sve ide kako treba, komentari su veoma pozitivni, iako bismo mi uvek voleli da stvari idu malo bolje.

Kerber nije najdruželjubljivije biće. Kako se slažete sa srpskom gejming zajednicom?

Dušan: Naš Kerber je pripitomljen, njegove su zverske osobine i energija usmereni na kreativni rad i na razvoj našeg biznisa. Saradnja i sloga u srpskoj gejming zajednici su na zavidnom nivou, pre svega što se board gaming zajednice tiče. Postoji flow informacija, kada god se nešto veliko dešava za bilo koji tim, svi se maksimalno uključuju. Dobrih inicijativa, sjajne energije i pomoći ne manjka u čitavoj srpskoj gaming zajednici generalno, i tu Srpska Gaming Asocijacija radi sjajan posao.

Po okončanju Kickstarter kampanje 15. novembra, ulazi se u proces izrade kopija igre. Sledi njihovo pakovanje i dostava onima koji su kupili igru u ovoj vrsti pretprodaje. Proces je dug i zahtevan, ali ukoliko sve bude išlo po planu, svoje primerke igre Final Challenge moći ćete da nabavite u julu 2022. godine.

Autor teksta: Stefan Sobaka
Fotografije: Arhiva Kerber Games studija

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!