fbpx

Klara ili kako funkcioniše Krstarica u 21. veku - Intervju sa Jelenom Pantelić

Klara ili kako funkcioniše Krstarica u 21. veku - Intervju sa Jelenom Pantelić

Na godišnjoj izložbi Fakulteta likovnih umetnosti svoje master radove predstavila je Jelena Pantelić - video materijal, ljubljenje dvoje glumaca na zadnjem sedištu crvenog kabrioleta, zatim glumac u potpuno crnom odelu koji se samo šetao izložbenim prostorijama i uglavnom plašio sve oko sebe. Odmah na početku moje ture po ateljejima, naletela sam na Jelenu koja mu je užurbano davala instrukcije i čekala da se obuče. Tek njegovim ulaskom u sobu u kojoj se nalaze svi Jelenini radovi oni dobijaju celinu. Posebno, prema mom viđenju, svoje pravo mesto dobija Klara, multimedijalni projekat oko kog se svi ostali vrte. 

Ko je Klara? I zašto je Klara baš Klara, a ne, recimo, Tara, Sara ili Mara?

Klara je ja. 🙂 Ali je ujedno i lik stvoren za pričaonicu na Krstarici. Videla sam to ime u nekoj seriji, ne sećam se koja je u pitanju, pa sam se setila toga kada je došao trenutak da ukucam svoj nick. Dopalo mi se.

Klara

U kakvoj su vezi ostali radovi sa Klarom koja se meni čini kao centralni deo tvoje ovogodišnje postavke na godišnjoj izložbi Fakulteta likovnih umetnosti? Reci nam nešto više i o njima.

Možemo taj rad posmatrati kao centralni, jer je od Klare sve počelo ove godine i dalje se razvijalo. Interesovalo me je kako se menja značenje pojma intime u svetu savremenih tehnologija i  do koje mere je naše pojavljivanje u virtuelnom prostoru performativnog karaktera. U kontekstu društvenih mreža svaka fotografija i svaka naša objava jesu predstavljanje publici. Cela postavka ove godine zamišljena je kao intimni prostor iz kog stvaram i to sve činim ne napuštajući ga.

 Čini mi se da se svaka žena danas ponekad oseća kao Klara. Da li je i to jedna od poruka?

Ne znam da li bih to nazvala porukom, ali verujem da je tako. To zavisi i od toga o kojoj društvenoj mreži govorimo. Mislim da svaka sa sobom nosi određena pravila ponašanja u skladu sa kojima se mi izražavamo, a čije granice stalno ispitujemo.

Krstarica je jedan od najpoznatijih web portala u regionu, nastao 26. marta 1999. godine. Pored mnogih edukativnih i zabavnih sadržaja portal sadrži i pričaonicu. Krstarica nije menjala svoju estetiku od nastanka; ne pruža mogućnost pravljenja ličnog profila i omogućuje brzu komunikaciju čiji podaci nestaju sa svakim logout-om. Broji oko 2 miliona korisnika mesečno.

Tokom jula 2017. godine posećivala sam pričaonicu nekoliko puta dnevno svakog dana pod korisničkim imenom Klara. Zanimalo me je kako funkcioniše chat Krstarice danas, u drugoj deceniji 21. veka, kada vizuelni narativi zamenjuju verbalne. Prikupljala sam startove, prve rečenice kojima mi se obraćaju jer njihov sadržaj nije usmeravan sa moje strane, takav je zbog iskustva korišćenja pričaonice, ličnih pobuda, kao i prve asocijacije na ‘moje’ ime.

Hoće li Klara imati svoj nastavak? Da li će nastaviti svoj život negde drugde, u drugačijem obliku? Ide li na more?

Možda, nisam razmišljala o tome, ali nisam ni stavila tačku na taj rad. Klara je više tip za zimovanje. 🙂

Sećaš li se svojih radova na prvoj godišnjoj izložbi u kojoj si učestvovala? Kakav odnos sada imaš prema njima?

Veruj mi da ih se ne sećam, mislim da sam to potisnula (smeh).

Da li čekaš insipraciju ili se teraš na rad?

Ideja za rad uvek postoji, ali on nastaje tek kad odgovorim sebi na pitanje: A zašto je sad to o čemu razmišljaš bitno? Na rad se teram jedino kada vidim da sam se ulenjila.

Kojim si svojim radom najponosnija do sada?

Hm, video radom Postupak, jer mi je to prvi ozbiljniji projekat, a definitivno najdraži Voli me / Ne voli me.

A gde Jelena ide na more?

Jao, nadam se BILO GDE.

Koju muziku ćeš slušati ovog leta, a koje serije ćeš konačno odgledati?

Serije gledam svako veče to je moj klabing hahah Što se muzike tiče, slušam kad naletim na nešto dobro, a Ta-Ra mi je već neko vreme favorit.

Sa Jelenom Pantelić razgovarala je Sara Arsenović.

Fotografije: Emilija Pantelić 

Leave a reply