Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon

Kraći filmovi sa Netfliksa koje vredi pogledati

Preporučujemo vam filmove koje možete pustiti oko deset uveče i ipak otići pre ponoći u krevet

1. December 2021

Mislim da se forma Topšop reklama, iz perioda kada smo televizijski sadržaj još uvek konzumirali upravo preko TV kanala bez mogućnosti skipovanja EPP-a, idealna za početak ovog teksta.

Da li ste umorni u poslednje vreme?

Da li ste već nekoliko puta pokušali da odgledate The Irishman, ali zaspali na početku druge trećine filma (drugom satu)?

Da li tokom radne nedelje želite da odgledate nešto što traje duže od epizode The Office, ali kraće od dvosatnog filma?

Znamo, želite, svi to želimo, ali takođe znamo i da prosto uvek zaspite na nekom dužem sadržaju. Pod uslovom da se uopšte okuražite da pustite neki film.

Srećom, imamo savršeno rešenje za vas – kraći Netfliks filmovi!

Dakle, ne kratki filmovi koji vas rasplaču i teraju da preispitujete sopstveni život tokom festivala koji se održava onlajn, već kraći filmovi. Filmovi koji traju kraće od dva sata. Filmovi koje možete pustiti oko deset uveče, kada su svi mejlovi pročitani (ili makar mogu sačekati do sutra, a da se planeta ne samouništi), i ipak otići pre ponoći u krevet.

Pišem ovo zato što sam ja idealni kupac, onaj kome je Topšop reklama koju sam upravo napisao i namenjena. Ja sam taj koji uzbuđeno klima glavom, hvata se za telefon kako bi odmah poručio proizvod i urla u slušalicu „Uzmite mi sve pare!“. Nikada ranije nisam bio čovek koji oko ponoći odlazi u krevet. Zapravo, bio sam čovek koji verovatno ima neku urođenu manu i ne može da zaspi pre pola tri, a striming servisi su mi bili saučesnici u tome. Bio sam, ali više nisam. Sada, oko 12 i 20 kreće da mi pada glava. U pola jedan posle ponoći sam već u totalnoj anesteziji. Možete da mi amputirate udove, neću osetiti. Ali, što je jednako velika šteta, propustiću i film koji sam nešto ranije pustio.

Zbog iznenadne narkolepsije koja me je pogodila (svestan sam da malo preterujem, ali trenutno nemam drugo objašnjenje), krenuo sam u potragu za kraćim filmovima na Netfliksu. I našao sam pravo blago. Našao sam toliko brze i uzbudljive filmove od kojih ne stignem ni da trepnem, pa mi čak i bude žao kada se tako brzo završe. Naišao sam na spore i lagane filmove, koji pak nisu dovoljno dugi, pa ne mogu ni da me uspavaju. U svakom slučaju, sve sam ih odgledao do kraja – potpuno budan, usred radne nedelje! Za mene je to čudo u rangu kolača u tiganju.

Zato sam i rešio da napravim ovu listu. Filmovi koje sam klasifikovao kao „kraće“ nisu duži od sat i 42 minuta. Ima jako dobrih stvari i od sat i 50, ali jebi ga, oni pripadaju nekoj drugoj listi. Svi naslovi su iz Netfliksove produkcije, što je još malo suzilo listu. I nekim čudom je većina njih iz 2017. godine, ne znam zašto. Evo liste:

I Don’t Feel At Home in This World Anymore (2017)

Trajanje: 1h 36 min
Režija: Mejkon Bler
Uloge: Melani Linski, Ilajdža Vud

Rut (Melani Linski) radi kao sestra u domu za stare. Posle, još jednog, očajnog dana na poslu, dolazi kući i shvata da su joj obili stan. Ukrali su samo neke sitnice, poput escajga i sličnih gluposti. Najveća šteta je što su joj ukrali laptop. Ali Rut je dosta. Svega joj je dosta. Kada policija, iz verovatno opravdanih razloga, odbije da joj pomogne, Rut, uz malo muke, udružuje snage sa njenim krajnje opskurnim komšijom Tonijem (Ilajdža Vud) i započinje sopstveni proces povraćaja imovine/vendetu.

Ne znam da li sam je negde gledao nakon serije Dva i po muškarca (to je samo moja krivica), ali moram da priznam da sam mnogo više uživao gledajući Melani Linski kao Rut nego kao Rouz. U oba slučaja je u pitanju ludilo, samo što mi tip ludila u I Don’t Feel At Home in This World Anymore više odgovara. Isto mogu reći i za Ilajdžu Vuda. Čitavoj jednoj generaciji ljudi on će zauvek ostati „onaj tip što je glumio Froda (ili Frodoa)“, ali fantastično je videti koliko mu uloge ovakvih čudaka dobro ležu. A njih dvoje su sjajan tandem u filmu koji predstavlja kombinaciju The Dukes of Hazard, Reservoir Dogs i Silver Linings Playbook. Savršen spoj komedije i trilera i pobednik Sandens Festivala 2017 godine.

The Discovery (2017)

Trajanje: 1h 42 min
Režija: Čarli Mekdauel
Uloge: Džejson Sigel, Runi Mara, Robert Redford

Kada Tomas Harbor (Robert Redford) dokaže postojanje zagrobnog života, stopa samoubistava naglo poraste. Tokom jedne emisije, novinar pita Harbora da li oseća odgovornost zbog novog „trenda“ u svetu, a on prosto odgovori „Ne“. Godinu dana kasnije, Harborov sin Vil (Džejson Sigel) dolazi u specijalnu ustanovu koju je osnovao njegov otac. Ustanova, koja je više organizovana kao kult nego kao naučna jedinica, zapravo je centar u kom dr Harbor nastavlja istraživanja. Pomoćnici u centru su ljudi koji su ranije pokušali samoubistvo, ali su sada našli novu svrhu. Upoznaje Ajlu (Runi Mara) koja, iako mu deluje poznato, tvrdi da se oni prvi put vide.

U još jednom biseru sa Sandens Festivala, Mekdauel donosi jako zanimljivu, ali ne i naročito revolucionarnu premisu, dok sam film predstavlja omaž artsy naučnofantastičnim filmovima. Sve je tu – naučnik koji ne mari za moral, mašina koju priključujete na mozak, pa i brojčanik koji prikazuje broj samoubistava iz minuta u minut. Odličan za neku sredu uveče, mada možete otići u krevet s pitanjem – ako mi je život užasan, a postoji nešto i posle toga, da li zaista vredi da se maltretiram ovde i sada?

Mindhorn (2016)

Trajanje: 1h 28 min
Režija: Šon Fouli
Uloge: Džulijan Barat, Sajmon Farnabi, Esi Dejvis

Brus Majndhorn je bio strah i trepet za sve britanske kriminalce tokom osamdesetih. Sa njegovim kibernetičkim okom – koje funkcioniše kao optički poligraf – nije mu bilo ravnog. Doduše, samo tokom osamdesetih i samo na televiziji. Danas, Ričard Tornkroft (Džulijan Barat) jedva da dobija uloge. Koja reklama tu i tamo i to je sve. Ali sve se menja kada osumnjičeni za ubistvo, kome policija ne može da uđe u trag, poželi da sarađuje. Ali postoji jedan uslov – želi da razgovara isključivo sa detektivom Majndhornom. Tornkroft se vraća ulozi života.

Barat i Farnabi, pored toga što glume u filmu, takođe su zajedno napisali scenario za Majndhorn, neverovatno zabavan i uzbudljiv film. Odavno nisam gledao nešto tako kompaktno i kratko, nepunih sat i po, a opet narativno potpuno kompletno. Zamislite kada biste rešili da pozovete Pamelu Anderson da vam bude telohraniteljka samo na konto serije V.I.P.? Jedina je razlika je što je Tornkroft dovoljno očajan da na to pristane. Što bi se reklo – must see!

Unicorn Store (2017)

Trajanje: 1h 31 min
Režija: Bri Larson
Uloge: Bri Larson, Semjuel L. Džekson, Džoen Kjuzak

Nakon što je izbace iz umetničke škole, Kit (Bri Larson) se vraća u roditeljski dom i nalazi posao u PR agenciji koji je, kao što pretpostavljate, odvratan. Međutim, uskoro dobija pismo od misterioznog prodavca (Semjuel L. Džekson), vlasnika prodavnice koja prodaje „ono što vam treba“. Prodavac joj nudi priliku da ispuni san iz detinjstva i dobije jednoroga. Međutim, pre nego što jednorog stigne, Kit mora da pripremi nekoliko stvari.

Rediteljski debi Bri Larson je sve ono što možete da zamislite iz ovakvog naslova – šljokičavi romkom koji kao da je sniman na nekom Instagram profilu za jeftini ručno pravljeni nakit. Hemija između nje i Semjuela L.Džeksona je, kao i u filmu Kapetan Marvel, fantastična. Možda se nećete smejati previše, ali biće slatko.

Shimmer Lake (2017)

Trajanje: 1h 26 min
Režija: Oren Uzijel
Uloge: Rejn Vilson, Bendžamin Voker, Stefani Sigman, Vajat Rasel

Petak. Endi (Rejn Vilson) se krije u podrumu, dok njegova supruga priča sa njegovim bratom, šerifom Zikom (Bendžamin Voker). Zik joj otkriva da je ranjen tokom pljačke banke u kojoj je Endi učestvovao. Radnja filma kreće da se odvija unazad, tako da dobijamo i četvrtak, sredu, i konačno utorak, kada je pljačka izvršena.

Kratki neo-noar smešten u unutrašnjost Amerike. Ponovo, ništa revolucionarno, ali dovoljno zanimljivo da drži vašu pažnju. Kao da čitate solidan džepni krimić. Plus sadrži sjajan plot-twist na kraju. Rejna Vilsona bih mogao da gledam i kako četiri sata popravlja aparat za espreso, tako da je Netfliksu bilo jako lako da mi proda ovaj film. Međutim, dosta sam uživao i gledajući Vajata Rasela, sina Kurta Rasela. Zavoleo sam ga u nekom drugom žanru, superherojskoj Marvelovoj seriji The Falcon and the Winter Soldier, i jedva čekam da vidim još njegovih projekata.

The Guilty (2021)

Trajanje: 1h 31 min
Režija: Antoan Fukuja
Uloge: Džejk Džilenhal

Policajac iz Los Anđelesa Džo Bejlor (Džejk Džilenhal) radi noćnu smenu u policijskom kol centru. Bejlor je premešten u to odeljenje nakon incidenta koji se dogodio pre osam meseci i trenutno čeka sudsko saslušanje. Prima poziv od žene koja mu otkriva da je oteta. Džo saznaje da su njen kidnaper i ona u belom kombiju, ali veza se prekida pre nego što uspe da otkrije više detalja.

Ovo je miks Farelove Telefonske govornice (2002) i Hardijeve Locke (2013), ali je reditelj Fukuja (poznat po filmu Dan Obuke) iskoristio ovaj film da se osvrne na problem policijske brutalnosti u Americi. Za film u kom samo gledamo Džejka Džilenhala kako razgovara telefonom, vreme brzo prođe.

Ali ovo je samo moja, kratka i trenutna lista. Postoji još gomila naslova i ko zna kako bi izgledala kada bih je pisao za dva meseca. Vredi pogledati i The Fundamentals of Caring (sat i 37 minuta sa Pol Radom), Paddleton (sat i 29 minuta sa Rejom Romanom) i And Breathe Normaly (sat i 42 minuta). Ali pustiću vas da sami iskopate svoje kraće filmove. Postoji izvesna lepota i u tome.

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

1 Comment

  1. Avatar

    A sta ako zaspim 5 minuta nakon pocetka serije The Office? 🙂

    Reply

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!