STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com

Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon   |   Antifejk

Kreiranje novih digitalnih svetova iz ugla domaćih kreativaca

Mladi artisti i vizuelni profesionalci okupljaju se oko novog alata za kreiranje digitalnih okruženja

10. August 2022

Prijatelj teksta Crater Studio

Živimo u doba kada je sve teže odvojiti digitalno od svakodnevnog, virtuelno od stvarnog i realno od izmaštanog. Sve brži napredak tehnologije umnogome je uticao na razvoj digitalnih svetova i virtuelnih okruženja u kojima volimo da uživamo. Zamislite kako bi izgledala serija „Mandalorian” da je snimana pre samo desetak godina. Kako bi izgledali koncerti velikih muzičkih zvezda, poput Billie Eilish, bez vizuelnih efekata? Da li bi prikaz planina Avganistana bio približan onom u epizodi „In Vaulted Halls Entombed” serijala „Love, Death + Robots”?

Srećom – ne moramo da zamišljamo, jer se ova grana vizuelnih umetnosti razvija munjevitom brzinom, a samim tim, usavršavaju se i alati koji donose nove mogućnosti i unapređuju već postojeće. Alat Unreal Engine 5, iza kojeg stoji jedna od najmoćnijih kreativnih kuća – Epic Games, uzima maha u svim sferama digitalne produkcije, a Crater Training Center, poznat po edukacijama u oblasti vizuelnih efekata, ove godine izvodi čak dva edukativna programa koji istražuju njegove mogućnosti. 

Tako je trenutno otvoren konkurs za učešće u Train the Professionals, subvencionisanoj obuci  za rad u ovom alatu (umesto pune cene kursa, polaznici će plaćati 70 evra), u čemu su Crater-ov tim podržali Epic-ovi timovi iz studija 3Lateral i Unreal Engine Educations.

Prednosti alata Unreal Engine 5 u odnosu na prethodne verzije

Prema rečima Milana Ličine, vizuelnog umetnika i docenta na Univerzitetu Metropolitan u Beogradu, a ujedno i predavača specijalizovanog za Unreal Engine u Crater Training Centru, veoma je važno za profesionalce u ovoj oblasti da se stalno usavršavaju. Pristupi se stalno nadograđuju, interdisciplinarnost je sve zastupljenija i, može se reći, poželjnija, i najpre se tako najbolje može sagledati put do krajnjeg rezultata u kome svi jednako učestvuju i doprinose.

„Novi i postojeći alati donose promene i nove mogućnosti integracije sa aktuelnim tehnologijama gotovo na par meseci, i sve više softvera, koji su industrijski standardi, sada teže bivaju deo promene paradigme na real-time”, objašnjava Ličina. 

Kao jedan od novijih instruktora u ovoj školi, Milan, uz opasku da je objektivan, kaže da na nivou organizacije Crater izutetno prati trendove, što potvrđuje i Unreal Engine Essentials, kurs koji je planiran još od kraja protekle godine. 

„Budući da sam specijalizovan za primenu novih tehnologija u dizajnu i vizuelnim umetnostima, našaliću se i reći da u prilog aktuelnosti trening centra ide i moje angažovanje (smeh). Šalu na stranu, to što smo prepoznali zajednički cilj – neformalno obrazovanje stručnjaka i entuzijasta u korišćenju sofisticiranih tehničko-tehnoloških rešenja govori da Crater Training Center želi da bude kritična masa u usmeravanju profesionalaca iz industrije. Stoga, iako pomenuti kurs predstavlja opšti pregled mogućnosti alata, dobar deo je posvećen i ,,šta ako” situacijama. Odnosno, kako polaznici mogu da upotrebe softver za svoje interesantne i nespecifične projekte”, napominje Ličina.

Najznačajnije unapređenje alata Unreal Engine se, prema Milanovom mišljenju, svakako ogleda u dve potpuno nove mogućnosti,a to su Lumen sistem za globalno osvetljenje i odsjaje u realnom vremenu, kao i Nanite sistem za automatsku optimizaciju nivoa kompleksnosti trodimenzionalne geometrije. Preciznije, Nanite upravlja prikazivanjem nivoa detalja u odnosu na udaljenost virtualne kamere ili igrača. „S tim u vezi”, napominje Milan”, „osnovna razlika se odnosi na brzinu kojom se sadržaj može prikazati u realnom vremenu, u vizuelnom kvalitetu na koji smo navikli kod standardnog offline renderinga. Naravno, to dolazi sa određenim zahtevima u pogledu specifikacije računara, ali većina profesionalnih stanica sasvim korektno može da odgovori na hardverske zahteve ove tehnologije.”

Koji su benefiti specijalizovanih kurseva?

Specijalizovani kursevi, poput ovog, odličan su pogon za stručnjake da dodaju aktuelni alat ili veštinu, naročito one koje su tražene na tržištu. Takođe, specijalizacija neretko zahteva izvesnu dozu samostalnog rada izvan kurseva, kako bi se određene teme i jedinice savladale na nivou u kome su primenjive na projektu. 

On ističe i da se specifičnost Unreal Engine Essentials kursa ogleda u tome što je deo karijerne putanje jednog tehničkog umetnika. Konkretnije, ovo je jedan od kurseva na toj putanji koji omogućuje polaznicima da budu spona između razvojnih i dizajnerskih timova, ali i da učestvuju u organizovanju i kreiranju procesa i alata.

„Kao što sam pomenuo, kurs predstavlja opšti pregled mogućnosti ovog alata, i razne potencijalne primene koje CGI umetnik treba da prepozna kao platformu za kreiranje sadržaja. Posebna pažnja je posvećena kreiranju sadržaja unutar samog endžina (modeling alati, kreiranje i rad sa shader-ima), njihovoj međusobnoj vezi i načinu na koji različite komponente komuniciraju kroz engine. Tokom 60 časova, polaznici stiču znanje i samopuzdanje da zapravo koriste sopstveni sadržaj i realizuju sveže ideje, za razliku od drugih, projektno orijentisanih kurseva iz razvoja video igara koji su češći kada je ovaj alat u pitanju”, navodi Ličina.

Na njega, kao predavača, je najjači utisak sa prethodnog kursa ostavila činjenica da su polaznici koji su imali manje predznanja na kraju kursa spoznali u kom pravcu treba da usavršavaju veštine, a oni koji su iskusniji su najčešće komentarisali da su im se ,,složile sve kockice” kada je grafika u realnom vremenu u pitanju.

Mogućnost vizuelizacije i potencijal u kome se UE5 koristi kao naučni alat uopšte nisu zanemarljivi. Pre svega, mogućnost razvijanja i testiranja različitih interfejsa sa digitalnim i fizičkim objektima u realnom vremenu otvaraju niz primena. 

„Kada je automobilska industrija u pitanju, General Motors je najavio da će jedno od njihovih „Hummer” vozila imati interfejs razvijen pomoću UE. Ipak, budući da dolazim iz sfere umetnosti, ali i dizajna događaja i izložbi, mogu da sugerišem da su endžini definitivno pravac u kome će se industrija pomerati u narednih nekoliko godina. Lično, koristim Unreal Engine i u umetničkom radu, za kreiranje različitih interaktivnih instalacija i iskustava”, zaključuje Milan Ličina.

Ukoliko delite slična interesovanja kao i Milan, ili želite da učite od njega,
prijavite se na obuku Train the Professionals do 31. avgusta u ponoć.

Unreal Engine odigraće ključnu ulogu na predstojećoj CGA konferenciji – i to zahvaljujući grupi mladih umetnika.

Pored svog redovnog angažmana u Crater-u, Milan ovog leta učestvuje u još jednom aktuelnom programu u organizaciji ove škole, a to je drugi edukativni program pod nazivom Virtual Environments Lab, koji se odnosi na kreiranje različitih digitalnih okruženja, kako u video igrama, tako i na filmskom setu i u televizijskom studiju. Ova okruženja biće iskorišćena u produkciji online predavanja predstojeće konferencije CGA Belgrade, koja će biti realizovana 23. i 24. septembra (prvog dana online, a drugog live u Beogradu). 

Kako navodi Bojana Simić, koordinatorka projekta, samo kreiranje tih okruženja se ne razlikuje od kreiranja okruženja za bilo koju drugu namenu, razlika je jedno u njihovoj primeni i kasnijoj produkciji, kada se zapravo bude i snimalo.

„Okruženja će simulirati realan prostor, timovi teže da kreiraju što je više moguće realistične prostore koje će publiku uveravati da se stvari dešavaju u nekom fizičkom prostoru”, kaže Bojana.

Ideja je da ova kompletna simulacija studija pripremi mlade artiste za njihove prve buduće pozicije. Pored toga što će njihov portfolio biti obogaćen atraktivnim projektom koji ima upotrebnu vrednost i sa kojim će posetioci konferencije moći direktno da interaktuju, artisti će imati jedinstvenu priliku za umrežavanje sa senior artistima, regruterima iz različitih studija, ali da steknu i neka nova znanja. 

„Pored edukacija i treninga, seniori donose direktna iskustva iz prakse, stvari se nekada u praksi jako brzo menjaju i ta iskustva su jedinstvena. Da biste za nekoliko godina imali seniora, morate da uložite u današnje juniore, a rezultati se najviše vide kada se uključe iskusni profesionalci u svom polju i prenesu znanje mlađim kolegama. Moramo da kažemo i u ime učesnika veliko hvala Mad Head Games, Ubisoft Belgrade, Una TV, kao i Case3D koji su se odazvali pozivu da održe specijalizovana predavanja i pomognu pri realizaciji programa”, naglašava Bojana.

Više informacija o samom programu Virtual Environments Lab-a možete pronaći ovde.

CGA konferencija okuplja mnogobrojna studija iz celog regiona i šire, što im daje priliku da promovišu svoj rad i veštine na jednoj većoj pozornici i da se na najbolji način prezentuju profesionalnoj zajednici. Prošle godine na CGA eventu u Novom Sadu, dvojica uspešnih filmadžija, Sava Živković i Clement Gharini upravo su govorili o benefitima rada na filmu sa alatom Unreal Engine.

Preporučeni tekstovi

Koliko su štetni menstrualni proizvodi?

Koliko su štetni menstrualni proizvodi?

Vrlo često nismo upućeni na sastav ovih proizvoda, već nam se putem reklama servira da nam proizvodi za menstrualnu higijenu nude udobnost i osećaj lakoće

Učini delo, spasi jelo

Učini delo, spasi jelo

Nedavno je lansirana nova platforma – Odnesy koja nudi rešenje za sve veći problem bacanja hrane

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *