Golf Club: Wasteland - Lagana golf partija kroz pustoš

Lagana golf partija kroz pustoš

Postoji soba u Oblakoderu na kojoj su često spuštene roletne, a na vratima stoji znak da je ometanje zabranjeno (osim ako nije u pitanju dostava pice). U toj sobi igramo video igre, ali ne da bismo ubili vreme ili se prepustili pukoj zabavi, već da bismo otkrili one najbolje i najoriginalnije, koje bez ikakvog straha ili zadrške možemo nazvati umetničkim delima.

Jedna od takvih igara je „Golf Club: Wasteland“, stvorena u domaćem studiju „Demagog“, koji se, pored video igara, uspešno bavi i pravljenjem kratkih filmova, spotova i muzike. Zahvaljujući okupljanjima gejming zajednice, koja organizuje udruženje „Serbian Game Association“, bili smo u prilici da od autora igre čujemo njihova iskustva u stvaranju i plasiranju ove igre na tržište.

„Golf Club: Wasteland“ je video igra čija priča nas vodi u postapokaliptično vreme nakon Velike Ekološke Katastrofe na planeti Zemlji, od čega su se spasli samo oni najbogatiji, preselivši se na Mars u „Tesla City“, dok su svi ostali, uključujući i nas – umrli. Sada ti bogataši i njihovi potomci provode vreme u dokolici, slušajući „Radio Nostalgiju“ na kojem se vrti muzika iz 2020-te godine, povremeno praveći kraće ekskurzije na planetu Zemlju kako bi odigrali partiju golfa u razrušenom svetu koji je ostao iza katastrofe. Ali u tom novom svetu nisu svi pronašli novi dom, pa tako jedan od pilota iz misije na Mars i dalje oseća nostalgiju za svetom koji je uništen, zbog čega odlučuje da iskoristi svoje veze u golf klubu kako bi napravio svoj poslednji, samostalni odlazak na Zemlju.

Pilot u astronautskom odelu, sa džetpekom na leđima i palicom za golf u rukama, prolazi kroz razrušene pejzaže, pokušavajući da iz što manje pokušaja ubaci lopticu u rupu, koja je nekad u zemlji, a nekada otvor ve-ce šolje. Mehanika igre je vrlo jednostavna: igrač pritiskom i prevlačenjem preko ekrana određuje jačinu udarca, a izazovi se gradacijski nižu tako da loptica ne služi samo za krajnji pogodak, već i za rešavanje logičkih problema i interakciju sa okolinom. Igrač uvek može da se vrati na pređene nivoe i da pokuša da dostigne što bolji rezultat, što mu donosi nova otkrića u priči, a to dodatno pokazuje koliko je narativ važan za ovu igru.

Dok pilot prebacuje lopticu preko krovova oblakodera na kojima i dalje sijaju neonski znakovi sada potpuno drugačijeg značenja kao onaj roze svetleći „YOLO“, igrač otkriva svet uništene planete, nailazeći na bića koja su preživela katastrofu, sa očiglednim posledicama. Igrač saznaje o tom svetu kroz tri narativna postupka – linije teksta koje se pojavljuju tokom igre, pilotovog dnevnika i onoga što čuje na „Radiju Nostalgiji“. Program radija je vrlo važan segment igre, kako zbog narativnog elementa, tako i zbog snažne atmosferičnosti muzike koja prati igru. Ako imamo u vidu da su Ana Ćurčin i Sara Renar učestvovale u pravljenju saundtreka, koji možete da preslušate i kupite na svim većim muzičkim platformama (Deezer, Spotify, Bandcamp), jasno je koliko su autori promišljali svaki detalj, stvarajući tako celinu koja svakim svojim delićem prenosi suštinu priče. Autori su bili toliko inovativni da su za pojedine kompozicije, koristeći motive iz igre, pravili muzičke spotove u programu „Unity“, što im je omogućilo da predstave svoj rad na međunarodnim konferencijama posvećenim ovom programu.

Trud autora igre, Ivana Stankovića, Miloša Milojevića i Miloša Mihajlovića, prepoznala je i kritika velikih gejmerskih konferencija, pa je igra nagrađena sa više nagrada, od kojih je najinteresantija ona za najbolju priču, koju su osvojili na „The Big Indie Fest @ReVersed“ festivalu u Beču, što je verovatno prvi put da jedna golf simulacija dobije takvu nagradu. Ocene na gejming platformama se vrte oko desetke, a o vizuelni izgled i sadržaj igre su inspirisali neke vrlo detaljne kritike (Tocuh Arcade: https://toucharcade.com/2018/06/25/golf-club-wasteland-review-elon-musk-hates-this/) koje su u njeno tumačenje uzeli i istoriju komunističkog perioda Jugoslavije i kulturološki kontekst ovog podneblja.

Trenutno za 2.99$ igru možete da skinete sa Eplovog servisa, a ona će se uskoro naći i na Android platformi, kao i na Stimu i Sviču. Sigurni smo da će vam ova igra doneti mnogo katarzičnih momenata, kao što svako umetničko delo i radi, s tim što ćete do njih dolaziti kroz vrlo zabavan gejmplej. I ne brinite za kraj sveta, očigledno će i on doneti mnogo toga lepog, makar nekim igračima.

 

Autor teksta: xSpectoRx

Leave a reply