fbpx

Lorens: Pišem najviše kada nekome ne mogu da se obratim

Lorens je novo ime domaće alternativne pop scene iza kojeg stoji Iva Mišović. Nedavno je objavila svoje prve singlove „Close” i „No good for him”, kao deo predstojećeg EP-a, koji će pratiti teme ljubomore, disharmonije, melanholije i biće ispunjen kodiranim lirskim metaforama i skrivenim porukama. Rođena je u Beogradu, ali već godinama živi u Berlinu. Voli da ide na muzičke festivale, a kako kaže sebi je zadala cilj da svake godine poseti neki drugi.

Sa Ivom smo razgovarali o tome gde pronalazi inspiraciju, kome posvećuje pesme i zamolili  je da nam napavi svoju top 5 listu šta voli da sluša, gleda, čita i gde rado provodi vreme.

Ispričaj nam kako je tekao tvoj razvojni put u muzici - otkud interesovanje za nju i kako si prelomila da je to ono čime želiš da se baviš?

Od malena sam znala čime hoću da se bavim. Kasnije sam shvatila da je zapravo retko da se rodiš i da ti je jasno šta želiš da radiš. Ja sam uvek htela da se bavim muzikom u nekom obliku, bilo to kroz televizijski prenos s festivala ili mjuzikla u pozorištu, uvek sam znala da moram da budem okružena njome.

Kada si počela da pišeš pesme?

Moja starija sestra je imala svoj „girl band” i pisala pesme kad sam ja imala 9 godina. Samim tim sam nju imitirala i krenula da pišem tekstove na časovima u svojoj Hannah Montana sveščici koju i dan danas čuvam kao uspomenu. Mislim da mi je cilj bio da se njoj dokažem i zapravo je u nekom momentu ona shvatila da tu ima nešto i odustala je od svog benda i napravila meni ,,girl band”.  Danas ona je moja menadžerka.
Sa 16 sam pronašla svoj način pisanja, sa 19 me je tadašnji dečko učio da pravim muziku, a sa 20 sam našla svoj zvuk i evo me sad izbacujem muziku.

Foto: Igor Milakov 

Znači već si uvežbana što se tiče pisanja tekstova. Gde nalaziš inspiraciju za pisanje?

Skoro sam shvatila da pišem najviše kada nekome ne mogu da se obratim ili kad me neko ne čuje kada pričam. Ja sam navikla da sve može da se reši rečima i da je iskrenost krucijalna u svakom odnosu, a s druge strane sam jako stidljiva i nekad ne umem odmah da se izrazim kako želim. Kada vidim da neko ne želi da me sasluša onda mu napišem pismo u obliku pesme. Namerno ostavljam posebne pečate u pesmama ljudima o kojima je tekst, tako da samo oni znaju da je o njima.

O kome ili čemu je tačno tvoja pesma „Close” ?

„Close” je pesma koju sam napisala u momentu finalnog završetka jednog odnosa. Priča o bliskosti, a zapravo je bilo suprotno. To je onaj osećaj kada imaš nekoga pored sebe kome jednostvno sve daješ, ali te ta osoba iz nekog straha ne pušta unutra već te samo drži sa strane i ne želi da te pusti na slobodu i samim tim nikada ne znaš na čemu ste. Neka strastvena toksičnost.

 

A „No good for him”?

O moja dva prijatelja koji su se zabavljali. U toj vezi jedno od njih dvoje nije bilo verno i iz tog razloga sam odlučila da napišem ovu pesmu, koja je ujedno i jedina pesma koja nije moje lično iskustvo, već iskustvo mojih bliskih prijatelja.

Gde si ih napisala?

U taksiju na putu do kuće u Berlinu. A kasnije sam je završila kod druga za 2 sata. Snimili smo vokale u njegovoj sobi, pili čaj, ćaskali i eto. „No good for him” Sam napisala sa 16 godina, i tom pesmom sam pronašla svoj stil pisanja.

Spot za pesmu “Close” ste snimali super 8-com odakle ideja da snimate na traci?

 Luka Trajković, direktor fotografije ima već par svojih mini videa u kojima ljudi čitaju poeziju, igrom slučaja i mog i njegovog omiljenog pisca Raymond Carvera. Tako da sam ga zamolila da snimimo nešto slično tome, ali sa pečatom Beograda na mestima koja opisuju našu kulturu i grad u kome sam odrasla. Snimali smo na pijaci, u Skadarliji, po blokovima, na krovu, u Cetinjskoj. Nina Jovanović je režirala i smislila da refreni budu flešbekovi jedne veze, a da se kroz strofe oseća težina grada i tog raskida.

Spomenula si da radiš isključivo sa mladima, zbog čega?

Da, kod nas je malo zeznuto. Nema toliko mladih umetnika, koji su muzički uspešan sa 16 godina. Kod nas mladi umetnici imaju preko 30 i tad se proguraju, jer imaju dovoljno sredstava. Sad se malo stvari menjaju, imamo malo više mladih izvodjača, mislim da to i jeste zbog toga sto se nekako držimo zajedno, jer smo shvatili da mentorstvo i nije baš popularno. Mladi se više smatraju kao konkurencija, a ne budućnost.

Sa kime bi saradjivala od mladih izvodjača?

Žanrovski smo svi dosta drugačiji, od Šajzerbiterlemona do Klinca, ali mislim da je to zanimljivo. Sarađivala bih sa svima - treba eksperimentisati i izlaziti iz zone komfora. Kad sarađuješ sa nekim bitno je spustiti svoj ego i praviti neke kompromise, ali ipak gajiti svoj zvuk. To je kao veza - malo ja tebi dam, malo ti meni, pa se nađemo na sredini. Nekad uspe, nekad ne.

Foto: Igor Milakov 

Imala si svoj prvi koncert u Nimbergu na festivalu, jesi li  imala tremu?

Iznenađujuće nisam ni malo, samu sam sebe iznenadila svojim pristupom. Shvatila sam da je do toga što su to moje pesme, ja sam ih stvorila i imam kontrolu nad njima.

Kad možemo da očekujemo još muzike?

Planiram 2 Ep-a, prvi će izaći na proleće, ali ću do tad objatviti još minumum 6 pesama. Sad nema stajanja!  Album više gledam kao celinu i koncept nego samo skup pesama. Imam već neku ideju kako će da zvuči, ali prvo ova dva EP-ja. Jedan je laganiji, drugi je malo agresivniji, tako da biće dosta za slušanje, a nadam se i dosta koncerata.

Kako bismo bolje saznali ko je Iva Lorens, gde voli da izlazi, šta voli da gleda, čita i sluša - izdvoj našim čitaocima svoje omiljene albume, pesme, lokale, klubove, knjige i filmove?

ALBUMI

  1. Kate Bush - Hounds of Love
  2. Sampha - Process
  3. Lorde - Melodrama
  4. Rosalia - El Mal Querer
  5. Spice Girls - Spiceworld

PESME

  1. David Bowie - Lady Grinning Soul
  2. Fleetwood Mac - The Chain
  3. Depeche Mode - In your room
  4. The Cardigans - For what its worth
  5. Britney Spears - I’m a slave

LOKALI

  1. Lift
  2. Zaokret
  3. Kafeterija (studentski park)
  4. Radost fina kuhinjica
  5. Sarajevo

KLUBOVI

  1. 20/44
  2. Drugstore

Mi nemamo klubove, a i ne izlazim tamo.

KNJIGE

  1. Crush - Richard Siken
  2. What we talk about when we talk about love - Raymond Carver
  3. The Great Gatsby - F. Scott Fizgerald
  4. Franny and Zoe - J. Salinger
  5. The perks of being a wallflower- Stephen Chbosky

FILMOVI

  1. Nocturnal Animals
  2. Almost famous
  3. Chicago
  4. Mother
  5. Clueless

Autorka: Tatjana Sedlaček
Fotografije: Igor Milakov 

Ostavi komentar