fbpx

Marčelo u Božidarcu

U petak, 4. oktobra, u okviru nezavisnog muzičkog i umetničkog festivala Indirekt, Marčelo je zajedno sa svojim bendom Napeti Quintet i brojnim gostima nastupio pred publikom u Božidarcu.

Kako i sam Marčelo kaže za ovaj festival: „On je jedna od onih dobrih i potrebnih stvari kojih nikad nema dovoljno, koliko god da ih ima, a pogotovo kod nas, jer, s jedne strane, to je prilika da se čuju neki bendovi, naročito iz komšiluka, za koje možda nismo ranije čuli, a trebalo bi čuti. Dobre su i ove radionice i tribine gde se govori o tome kako sve ovo izgleda iza kulisa. Kao kad gledaš dobru mađioničarsku predstavu. Treba ti da odeš odatle s utiskom da magija postoji, iako znaš da u stvari ne postoji – postoji trik koji neko mora da tako brižno izvede da ti ostavi utisak da magije ima, i, u suštini, bavljenje muzikom, pa i bavljenje književnošću i pozorištem svodi se na isto to. Izlazi se pred publiku kao da je sve to izliveno iz jednog komada i sve je savršeno, a zapravo iza toga stoji mnogo rada i ovo je prilika da se malo i o tim stvarima ćaska.“

Koncert u Božidarcu bio mu je prvi beogradski nastup posle nešto više od godinu dana, tačnije od nastupa na "Zappa barci" u septembru prošle godine. Ovu činjenicu je prokomentarisao time da su oni sami kao bend rešili da čekaju neki povod za nastup, pošto je publika već imala prilike u nekoliko navrata da sluša prethodnu verziju šoua i da je trebalo da se desi nešto novo. Poziv sa Indirekt festivala je, kaže, stigao tačno u trenutku u kom se bend sprema da počne snimanje novog albuma, te su iskoristili priliku da pozovu publiku da se podsete starih stvari, kao i da podele informaciju o izlasku novog albuma sledeće godine. Takođe, rekao je da „ponekad nije loše da te malo nema, umesto da sviraš isti šou dvesta puta.“

Novi album se zove Nojeva varka i biće konceptualniji od svih prethodnih, po njegovim rečima. Cilja da bude objavljen u prvoj polovini 2020. Album će predstavljati ličnu priču o pokušaju emigracije u samog sebe, gde „lirski subjekt“ odlučuje da se povuče u samog sebe i prestane da se bavi svetom oko sebe. Put od prve do poslednje pesme pokazaće da ravnodušnost nije osobina koja može da se navežba, već da s njom mora da se rodi.

Komentarisanje samog nastupa moram započeti kritikom, koja je, ruku na srce, upućena isključivo Božidarcu. Naime, iako je tonska proba bila rađena pre koncerta, sam nastup je više puta bio „ispresecan“ mikrofonijom i, generalno, akustika nije bila na zavidnom nivou, te se dešavalo da su neke vokalne deonice bile gotovo nerazumljive.

Ako te stvari ostavim po strani, onda mogu reći sledeće: Marčelo je održao jedan samo sebi svojstven energičan nastup. I, da, publika se toga uželela u ovih godinu dana.

Od otvaranja sale Božidarca, pa do izlaska Napetog Quinteta i Marčela na binu, uvertiru nastupu dao je DJ Uveq, koji je imao svoj set u trajanju oko sat vremena.

Koncert je otvorila pesma Pegla, u novom, akustičnom aranžmanu. Dalje su se nastavile pesme sa Napet Šou-a, uz neke nove i dodatne džez improvizacije, Muk (sa Nevenom Jelić na bini) i Šurda, nakon čega je usledila kratka kritika RTS-a na račun neobjektivnosti i neizveštavanja s protesta 1 od 5 miliona, a u istom tonu je sledila pesma Kompromiskuitet, koju je uz bend izvodio i Branislav Trifunović.

Nakon početnih pesama koje su bile više u džez maniru, izvedene su neke starije stvari koje su podigle atmosferu u publici, Bol i revolt i Otkucaji.

Prva od do sada neobjavljenih pesama koje su izvedene večeras, bila je solo pesma Nevene Glibetić, Vrištim, koju je publika iskoristila za kratki predah, zbog sporijeg ritma u odnosu na prethodne pesme.

Usledila je Laž, kao i pozdrav studentima koji su blokirali rektorat, a onda i Bolji život i odavanje pošte Gruu. Nakon toga izvedena je pesma Kostim u akustičnoj verziji i napomenuto je da će sledeći album biti ceo u maniru te pesme.

Prvi deo koncerta zatvorila je pesma Ponos, posle koje je DJ Raid imao kratku solo tačku, nakon koje je usledio možda i ključni momenat celog nastupa, a to je konačna najava prestojećeg albuma i premijerno beogradsko izvođenje prve strofe sa još neobjavljene pesme Udahni.

Na bini su se posle toga pojavili Kendi i Papi Jaaz iz Aristokrat Muzika koji su izveli Arapske pare i Oreole, a zatim je Kendi ostao na bini kako bi zajedno s Marčelom izveo pesmu Baba.

Usledio je standardni set pesama za kraj koncerta. Mamica, Bube, pa pesma Tunel, koja je izvedena zajedno s Vukašinom iz Irie FM-a, koji je pre toga izveo pesmu svog benda, Kliziš, i za sam kraj - Pozerište, pa Sunce.

Sve u svemu, tradicija Marčelovih nastupa koji su poznati po tome da su nabijeni energijom je nastavljena i u Božidarcu, iako je nekoliko puta u toku koncerta pravio pauze između pesama zbog mini monologa, uglavnom komentarišući aktuelna politička dešavanja koja su tematski bliska nekim od izvedenih pesama.
Jedina zamerka ostaje toncu koji je svoj posao mogao obaviti malo bolje, ali budući da su sve osim dve pesme već dobro poznate publici, to lošije ozvučenje nije umnogome pokvarilo doživljaj.

Fotografije: Bojana Durman
Autor teksta: Ivan Dželajlija

Ostavi komentar