Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon

Mladi retko imaju idole, uživaju u prirodi i brinu o mentalnom zdravlju

Rezultati ankete platforme „Zdravo dvadesete“ o stilu života i navikama mladih

6. August 2021

Rezultati ankete o stilovima života i navikama mladih u Srbiji, koju je sprovela platforma „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika, pokazali su da ispitanici u dvadesetim godinama u najvećem procentu imaju od jednog do tri prijatelja (56%), kao i da većina njih nije preterano poverljiva kada je reč o rešavanju sopstvenih problema, te da najviše vole da ih rešavaju sami (26,7%) ili uz podršku najboljeg prijatelja (27,9%).

Mladi danas retko imaju idole ili ukoliko ih imaju to su uglavnom roditelji i porodica. U anketi je učestvovalo više od 150 ispitanika, koji su na upitnik odgovarali anonimno.

Važna su im osećanja

Anketa je pokazala i da 30% njih voli da priča o osećanjima, ali nema s kim da ih podeli, dok bi skoro 34% volelo da razgovara o odnosima sa drugim ljudima. Zanimljiv je i podatak da je za skoro 29% ispitanika najveća vrednost posvećenost, dok je za 18% najvažnija vrednost
sloboda.

Boravak u prirodi u prednosti u odnosu na izlaske

Takođe, skoro 44% anketiranih se izjasnilo da voli da izlazi, ali ne preterano, dok 28,7% obožava izlaske. Slobodno vreme najčešće koriste za šetnju u prirodi (66%), izlazak na piće sa društvom (53%) i čitanje knjiga (52%), dok na pitanje o tome šta misle kada kažu: „Wow, kakav dan”, 55% daje prednost boravku u prirodi.

Konzumacija medija i društvenih mreža

Kada je reč o konzumaciji medija, njih 58% bi volelo da bude više informisano na temu mentalnog zdravlja i kako ga sačuvati. Interesuju ih i teme kako se bolje hraniti (10%), seks i vrste kontracepcije i kako voditi računa o reproduktivnim organima (10%).

Jedan deo ankete se odnosio na korišćenje interneta i upotrebu društvenih mreža. Populacija ispitanika između 20 i 30 godina (njih 39%), na internetu u toku dana provede u proseku 3 sata, dok 32% provede više od tri sata. Uglavnom se informišu putem portala i društvenih mreža, a
kao najviše korišćenu društvenu mrežu navode Instagram, dok se kao najređe korišćene navode Tinder i Tik-Tok. WhatsApp je mladima omiljena aplikacija preko koje komuniciraju, njih čak 45% je koristi, dok ostali za komunikaciju sa društvom koriste platforme poput Instagrama i Facebook
Messenger-a (34%) i Vibera (15,9%).

Demografija

Cilj sprovedene ankete je periodično prikupljanje podataka o životnim navikama, ali i planovima i očekivanjima posetilaca platforme „Zdravo dvadesete“, namenjene mladima u Srbiji. U anketi je učestvovalo 67% ispitanika starosne dobi od 20 do 25 godina, dok je njih 17% između 25 i 30 godina starosti. Većina ispitanika je iz Beograda, ali takođe i iz ostalih gradova širom Srbije, kao i iz Crne Gore.

Od ukupnog broja mladih koji su učestvovali u anketi, 67% čine studenti, od kojih većina studira u Beogradu (tačnije 60%). Kada je u pitanju mesto stanovanja ove populacije, njih skoro 48% živi sa roditeljima, dok 21% ispitanih žive sami, privatno. Njih 46% nije zaposleno, dok 31 odsto ima posao sa punim radnim vremenom. Na pitanje da li planiraju da nastave studije u inostranstvu, 43% je reklo „možda”, a 42% je reklo „ne”.

Platforma Zdravo dvadesete

Platforma „Zdravo dvadesete“ okuplja zajednicu od gotovo 8000 ljudi putem društvenih mreža Instagram i Facebook, kao i putem web sajta dvadesete.rs gde svi zainteresovani mogu preuzeti e-vodič o principima zdravog života: „Kako da pronađete ravnotežu i održite zdravlje“, pripremljen u saradnji sa medicinskim stručnjacima iz različitih oblasti: ishrana, fizička aktivnost, mentalno zdravlje, kontracepcija, zavisnosti, hormoni i alergije. E-vodič predstavlja kvalitetan i proveren edukativni sadržaj, relevantne informacije, preporuke i savete kako izgradnjom zdravih navika izbeći određene tegobe, zatim kako prepoznati simptome i kada i kako reagovati ukoliko se pojave, uključujući odlaske na redovne preglede.

U okviru projekta „Zdravo dvadesete“ kompanije Galenika nedavno je predstavljena i Gala, glas generacije i glavni kanal komunikacije sa mladima. Gala ima za cilj da se približi mladim generacijama, zadobije njihovo poverenje i stvori prostor za slobodnu dvosmernu komunikaciju
Gala predstavlja relevantnog sagovornika pokrivajući raznovrsne teme, fokusirajući se prvenstveno na uvođenje zdravih navika u svakodnevni život mladih. Ona je tu da razgovara sa mladima o svim temama, pruži im podršku i odgovore na sva pitanja i nedoumice koje mlade generacije imaju.

Preporučeni tekstovi

Šta se pije?

Šta se pije?

Kako i zbog čega dolazi do prekomernog konzumiranja alkohola kod mladih?

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!