fbpx
ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU |

Najbolji domaći spotovi 2023. godine

Otpevali smo pesme, poslušali albume, a sad je red i da vidimo ko je snimo najbolje spotove za ovu godinu

27. December 2023

Muzički spotovi se danas nalaze između dve krajnosti, vrhunske umetničke discipline, i forme izražavanja na koju niko ne obraća pažnju. Da se ne lažemo, muzika većini nas svira iz nekog tamo osmog otvorenog taba. Ne fokusiramo se preterano na vizuelni deo priče. Osim kad to zaista radimo celim svojim bićem, očima, i razumevanjem. 

Mladi, i nešto malo stariji, autori koriste upravo tih tri do pet minuta, koliko im pesma dozvoli, da prikažu sav svoj raskošan talenat i pogled na svet, ili nedostatak istog. Ali na ove druge nećemo trošiti reči.

Na polju video umetnosti već godinama se sa jedne strane razvija scena gotovo pa paralelno sa muzičkom, u kojoj se fotografija, kretanje kamere, ali i dramaturgija spota poklapa sa buntom i besom muzike. Sa druge strane, postoji i visoka estetika (naravno, za ne toliko „visoke” pare) koja odgovara nekim drugim izvođačima. Sa treće strane postoje oni koji se ne ukalapaju ni u kakve smerove i pokrete, već samo na osnovu jedne pesme dobijaju svojih pet minuta da zasijaju. 

Otud ćemo spomenuti neke od najboljih video radova koje smo gledali ove godine u svetu muzike, fokusirajući se više na ono što smo videli, a ne na ono što smo čuli. 

Sa tobom – režija: Jovan Ilić

Na prvi pogled, jednostavna ljubavna priča i kratak film o mladiću velikog srca i želje i devojaka koje nisu zainteresovane. Slacker kakav jeste, tj. kakvim se predstavlja što spotovima, tako i muzikom, jer Jovan Ilić jeste naslovno Mitsko biće, tako da deluje da vrlo lako sklapa sve kockice svog univerzuma, bilo muzičkih ili video. 

Svet se menja – režija: Sara Radulović

Sarino ime se često prethodnih godina povezivalo sa raznim Hali Gali akcijama. Već smo i pričali i pisali da je ovo Proto tip godina, i ako su imali nekoliko radova, spot za pesmu Svet se menja je možda i najbolji rad. Radulović je najbolje uhvatila zeitgeist celog albuma, napade sreće i živosti, mešane sa trenucima tišine, samoće i mraka. Potražite i Sarin rad sa Ćirićeim iz Svetih Pseta koji se zove New Church.

Ostajem pozitivan – režija: Ana Đurović

Na prvi pogled, gledajući spot Ostajem pozitivan ne vidite ništa neobično. Samo ekipicu drugara koji se šetaju, vozikaju skejtovima i bajsom, trče, i sve to nam sa mnogo snage, želje i volje saopštvaju u kameru. Odličan izbor mlade reditlejke Ane Đurović da radi video pod konceptom less is more, ali i standardnim hard core postulatima unity i brotherhood.

Vodu brala – režija: Lenhart tapes

Vladimir Lenhart je apsolutno čudo na domaćoj sceni, pa tako i njegovi spotovi nemaju pravog reditelja iza svega. Kao što u svojim pesmama pronalazi trake raznih narodnih, etno, noise, jazz žanrova i kombinuje ih u jedan isti, tako u ovom video radu gledamo dokumentarac Okolo Pazova iz 1976. o pevačici Mariji Šagovoj, ali na TV-u u nekom polju, čisto da bi nam se dočarao medij u mediju koji Lenhart svojom muzikom takođe radi. 

Put – režija: Miloš Jaćimović

Visokoestetizovan video spot prepun nekih mladih, lepih ljudi koji se biju, ljube, ili i biju i ljube u isto vreme, praćen specifičnom koreografijom koja odudara od klasične alternativne scene, samo je još više istakao ovu pesmu kojoj je bilo suđeno da bude hit.

Ljubav / Da li roboti se plaše – režija: Nikola Stojanović

S kim god da pričamo danas, kad govorimo o spotovima, kao i rediteljima koji dolaze, ime Nikole Stojanovića se uvek pominje. Kako zbog autentičnog stila, tako i zbog priča koje pokušava da ispriča. Da li je to prvo bilo kao u Bojaninom spotu u kom ceo Kostolac živi ljubav bez svetla velegrada, statusa, kola, i separea, ili su to braća Stevanović kao deo građevinske mafije u nekom svom privatno-humorističkom sukobu. Mogli smo da napomenemo još nekoliko ovogodišnjih Stojanovićevih radova (Spot za Konstraktu na prvom mestu), ali zadržaćemo se ovde. 

Radijacija – režija: Nikola Romčević

Radeći spotove, reditelji verovatno pokušavaju da prenosu duh i energiju pesme, a često pokušavaju i da vizualiziuju radnju. Romčević je ovde probao da kroz spot pokaže sve ludilo, otkačenost i energiju samog benda Vizelj kroz njihovu najpsihodeličniju pesmu sa albuma – Radijacija. I u tome je baš uspeo.

Kriva – režija: Olivera Popović

A24 horor, tj. produkcijska kuća koja mahom pravi ovaj žanr je nešto što je probudilo hajp među mnogim mladim ljudima širom sveta. U njima se u više navrata tema i motivi baziraju na pričama iz etno dubina nekog naroda, ili na paganstvu, kao i na vešticama, vilama i ostalim karakondžulama. Olivera Popović je rešila da pod uticajem filmova poput The Witch i Midsommar uzme stvari u svoje ruke, kao i ženski likovi iz tih filmova, i napravi jedan takav spot. Bez horora, ali sa jezom koja se naslućuje.

Iz Tvojih očiju radost – režija: Azza Petrović

Do sad smo videli da muzičari uzimaju stvari u svoje ruke i režiraju spotove svojih pesama, a evo situacije da kolega pripomogne kolegama. Azza Petrović iz benda Laplander napravio je animirani rad u kom se jedna od junakinja filozofski pita da li je život muzički spot, pa se sve ponavlja, pre nego li se glavni lik pretvori u besnog vukodlaka (iliti besnog psa, šta god) i pojede je. 

Arsenije – režija: Milan Panić

Vranjkovićeve teške i tmurne melodije ne mogu baš da prate tek neke regularne slike. Panić, snimajući napušteni hotel na Staroj planini nosi nove slojeve poruke o bivšim vladarima koji ostaju sa svojim opustošenim carstvima. Kao i sama pesma.

Hard core i pank – režija: Miodrag Cicović

Cicović svake godine izbaci po koji video koji ostane upamćen. Za ovu godinu je spremio gotovo gotički dvorac, ali iz jednog kadra, koji možda nije hard core i pank na prvu loptu kad pomislite, ali svakako vodi kroz mrak, kako slikom, tako zvukom i konačnom porukom. 

Snob – režija: Mid journey

Za kraj, jedna vizija budućnosti za koju se mnogi bore da se zaustavi na vreme i da se ne desi, iako je činjenično stanje da je ona tu i da šljaka 300 na sat. AI generisan spot za Nihilov hit je nešto što svakog zanima da vidi, a onda i da pljucne, a onda da pusti opet. 

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *