fbpx
ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU | ANTENA - Nova epizoda: Kiosk K67 | POGLEDAJ NA NAŠEM YOUTUBE KANALU |

Nikada nisam želeo da se uklapam u normu

Intervju sa nemačkim DJ-em i producentom - DJ Hell-om

7. February 2024

Sa karijerom koja se proteže kroz nekoliko decenija, Helmut Josef Geier, poznatiji pod svojim umetničkim imenom DJ Hell, ne samo da je svedočio nastajanju, već je i aktivno oblikovao scenu elektronske muzike. Kao osnivač International DeeJay Gigolo Records, svoje ime je zakucao na globalnoj tehno i haus sceni. Još od ranih dana njegovog uspona, DJ Hell je svojim radom definisao standarde elektronske muzike. Odvažan i eksperimentalan, stvorio je neke od najuticajnijih traka koje su oblikovale zvuk Berlina. Sa albumom Teufelswerk (2009), DJ Hell je prešao granice žanrova, predstavljajući dvostruki album koji je reflektovao ne samo njegovu umetničku evoluciju, već i njegovu duboku povezanost sa pulsirajućom energijom grada.

Kroz svoj dugogodišnji rad, DJ Hell je ostavio dubok pečat kroz saradnje sa izuzetnim umetnicima poput Bryan-a Ferry-ja, čime je dokazao svoju svestranost i sposobnost da spaja različite muzičke svetove. Njegovo delovanje kao osnivača International DeeJay Gigolo Records-a dodatno naglašava njegovu ulogu kuratora novih talenata i pionira u prepoznavanju zvuka budućnosti.

Uoči njegovog nedavnog nastupa u klubu Karmakoma razgovarli smo sa ovim eminetnim nemačkim DJ-em i producentom.

Foto: Jo Schwab

Nije ti prvi put da si u Beogradu. Kako je vratiti se ovde?

DJ Hell: Tako je, bio sam pre desetak godina, ali sam i ranih devedesetih nastupao u Beogradu. Ne pitajte me kojih tačno godina (smeh), ali sećam se da sam, poslednjih godina kada sam bio u hotelu, kroz prozor video ljude koji protestuju. Uvek su me ljudi jako lepo ugostili, kada god sam bio, ljudi su baš uživali u mojoj muzici. Sećam se da sam snimio i veliki broj setova za radio emisije. Znam veliki broj ljudi, ali u poslednjih pet do osam godina nisam baš toliko povezan sa dešavanjima i scenom ovde.

Kako se pripemaš za nastup?

U većini slučajeva kada dođem u klub, vidim stejdž i ljude, uglavnom shvatim da mogu da zaboravim na koncept koji sam do tada imao u glavi, pa se često desi da ne pustim ni jednu od traka koje sam pripremio. Svaki DJ ima sistem, mnogi DJ-evi računaju za dva sata, trideset traka, pa spreme, recimo, pedeset pesama. Ali, ukoliko trake ne rezonuju sa tim trenutkom i publikom, improvizuješ. Više volim da osluškujem publiku, trenutak, situaciju, da nemam ideju sa čim da počnem, već da vidim svoje raspoloženje i raspoloženje ljudi.

Kako balansiraš između očekivanja publike i onoga što ti želiš da pustiš?

Imao sam nastup u jednom malom gradu u Istočnoj Nemačkoj u decembru i došao sam, a pre mene je svirao neki dobar DJ. Imao sam dva sata seta i od prvog do poslednjeg trenutka, ljudi su bili u ekstazi. Ne pitajte me zašto (smeh), ali pustio sam prvu pesmu i ljudi su već poludeli. Imam svu slobodu da radim šta želim, a taj set je stvarno bio tri sata magije i čarobnih trenutaka između mene i publike. Naravno, nekada tražim konekciju sa ljudima i ne mogu nikako da je pronađem.

Foto: Thomas Hauser

Već decenijama si na sceni, koliko su se stvari menjale u DJ-ingu tokom svih ovih godina?

Ne može se lako odgovoriti na ovo pitanje. Iza sebe imam puno godina karijere i odgovaran sa za mnoge žurke i kao DJ, i producent ispred svog lejbla. Nikada nisam želeo da se toliko uklapam u normu, već da više gledam u budućnost i šta je to novo što dolazi. Većina albuma koje sam objavio je bila previše za taj trenutak – ljudima su se svideli, ali su nekada bili bar 5-6 godina ispred svog vremena. To je dobro, jer moraš da radiš nešto nepredvidivo, menjaš stvari i ideš napred, a ne ponavljaš ono što je već urađeno. Uvek tražim neko novo uzbuđenje i nove stvari kojih se nisam dotakao do tada. Toliko ima vrata koja još uvek nisam otvorio. U narednih par godina ću se baviti i knjigom o mojoj karijeri, koju neću pisati ja, ali desiće se. Takođe, u planu je i film o svemu što sam do sada radio, ali i foto knjiga.

Imaš zanimljive kavere albuma, koliko ti je bitno da i njima prenosiš određenu poruku?

Kada sam u studiju i snimam, već razmišljam i o kaveru albuma i načinu promocije izdanja. Ne volim da prepuštam to drugima. Naravno, imam saradnje na tom planu. Oduvek sam razmišljao da, kada odeš u prodavnicu vinila i vidiš nove ploče, kaver je nešto što ćete privući. Mora biti poseban. Sarađivao sam sa dosta grafičkih dizajnera širom sveta kako bih napravio unikatne kavere i uvek je bio cilj napraviti nešto što privlači pažnju i što je u vezi i sa samom muzikom. Mislim da je danas veoma bitan dobar artwork.

Šta te generalno najviše inspiriše?

Sve, čak i intervju je nešto što me inspiriše. Gledam mnogo stvari, uvek tražim neki novi input, nešto što će me nadahnuti. Napravio sam saradnju sa veoma poznatim nemačkim slikarom Jonathan-om Meese-om. Snimili smo njegovu devedeset petogodišnju majku kako priča i peva jednu ljubavnu pesmu. To je veoma lep projekat i ljudi su imali lepe reakcije na njega. Takođe, uskoro se dešava Evropsko prvenstvo UEFA Euro 2024 i dobio sam poziv da puštam tokom fudbalskog turnira. To je, takođe, izazovno i novo za mene.

Foto: Privatna arhiva

Dakle, pored novih traka, očekujemo uskoro i film i knjigu o tvojoj karijeri?

Tako je! Knjiga je trebalo da nastane još pre par godina. Tada sam se dogovarao sa jednim piscem. Ispričao sam mu priču da sam se bavio atletikom kada sam bio dečak i bio sam dobar u tome. Na jednoj od trka, kada sam imao 12 godina, bio sam poslednji i rekao sam sebi: neka ih, neka idu ispred. Bio sam opušten i razmišljao kako ću ih polako stići. Negde na polovini, bilo je njih petorica ispred, nakon toga trojica. Pomislio sam kako moram biti bar u top 3, pa sam prestigao jednog od njih i bio treći. Ipak, onda sam na poslednjih sto metara bio u fazonu: ma, hajde, mogu biti drugi, prestigao i njega, a potom i prvog i pobedio sam. Tada je tadašnji pisac, rekao to će biti početak knjige. Sada smo u pregovorima sa drugim autorom, ali to će verovatno biti nešto od čega ćemo krenuti i predstaviti sve moje uspone i padove.

Naslovna fotografija: Sven Marquard

Preporučeni tekstovi

Oblakoder plejlista: ERRORR

Oblakoder plejlista: ERRORR

Štafetu za ovonedeljnu plejlistu predajemo nemačkom bendu ERRORR koji otkriva šta sluša ovih dana i koje su njihove omiljene numere

Hali Gali turneja – 3 poena u gostima

Hali Gali turneja – 3 poena u gostima

Beogradska ekipa je svirala u Ljubljani i Zagrebu, a ja sam po bivšim zemljama bratstva i jedinstva pratio nešto drugačije i mnogo bučnije bratstvo i sestrinstvo

Č*trdeset god*na albu*a Videos*x 84

Č*trdeset god*na albu*a Videos*x 84

Te 1984. godine, rušili su tabue, predstavljali nove ideje i stvorili futuristički klasik, a danas ne smemo čak ni ime da im napišemo da nas Fejsbuk ne bi banovao

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *