Održan prvi Sofar Sounds Belgrade u 2020. godini

Sinoć je održan prvi Sofar Sounds Belgrade u 2020. godini, a ko je nastupao - saznajte u tekstu!
Autor/ka Marina Zec

22. January 2020

Sinoć je održan prvi Sofar Sounds festival u sada već ne tako novoj, 2020. godini Beogradu, u prostoru Nove Iskre na Dorćolu. Posetiocima su se razotkrili, a i predstavili do tada, u duhu događaja, misteriozni izvođači: Hristina, Ilija Ludvig i Marina Milošević kvartet.

Sofar (Songs From a Room), nastao je pre 11 godina u Londonu, a zatim je koncept počeo da se širi po različitim gradovima sveta i pre više od godinu dana stigao i u Beograd. Sofar Sounds neguje novi koncept promišljanja koncerata i nastupa, stvaranjem novog, intimnijeg muzičkog iskustva kroz koje vas vodi narator. Još jedna od zanimljivosti je da na Sofar nije tako lako doći! Događaji se objavljuju na sajtu, ali nisu poznati ni tačna lokacija ni muzičari, a posetioci se mogu prijaviti za događaj onlajn, što ne garantuje da će prisustvovati događaju. Ukoliko su odabrani, dobijaju obaveštenje, a nekoliko dana pred nastup i tačnu lokaciju. Ko će nastupiti, saznaju na samom događaju.

Hristina, Sofar Sounds Belgrade. Fotografija: Damjan Jovanović

Veče je otvorila mlada umetnica Hristina, koja je nastupala uz pratnju muža na gitari. Kristina je otpevala četiri pesme i najavila snimanje EP-a, a prostor je ispunila svojim glasom i snažnim emocijama. Publika je nakon svake pesme uzvratila gromoglasnim aplauzom, koji bi ispratila i po koja suza.

Sofar Sounds Belgrade. Fotografija: Damjan Jovanović

Nakon nje na scenu je, praćen aplauzom muzičkih festivala u Italiji šezdesetih, snimljenom na plejbek, doskočio Ilija Ludvig, čovek neverovatne energije, koga pokreće ljubav. Najprecizniji opis njegovog lika i dela ponudio je Festival uličnih svirača, gde je opisan kao jedan od poslednjih trubadura koji izgaraju čežnjom za pravdom, srcelomljivom ljubavlju i intimom koju pronalaze tamo gde se najmanje očekuje.

Ilija Ludvig nastup je započeo obučen kao toreador, a zatim se presvukao (na bini, da), u radnika, a na kraju u Hermesa (Zevsovog glasnika). Ilija je izvodio pesme na srpskom, engleskom i francuskom, u pratnji matrice koja je ispuštala različite zvukove – od pratećih melodija, preko zvuka zrikavaca, do aplauza.

Ilija Ludvig, Sofar Sounds. Fotografija: Damjan Jovanović

Poslednji nastup doneo je sa sobom i iznenađenje. Marina Milošević, prva ženska džez truba Srbije o kojoj  je Oblakoder već pisao izvela je tri pesme sa kvartetom, koji čine i Nevena Pejčić, Milena Jančurić i Milica Božić. Iako su pesme imale različite teme, od prolećnog valcera, do adrese u Resavskoj, odlikovala ih je jedna vrsta lakoće, ali intenzivne energije, koja obuzima pažnju publike.

U okviru poslednje pesme na sceni im se pridružila i organizatora Sofar Sounds Belgrade-a, Ana Ćurčin, te su zajedno izvele pesmu Rušenje zida. Pesma je nastala za potrebe predstave Kiril i klodel koju možete gledati 1. februara u Bitef Teatru, a Ana i Marina zajedno su radile na njoj.

Veče je završeno gromoglasnim aplauzom, ali i uz pozdrave do sledećeg Sofara, u februaru.

Fotografije: Damjan Jovanović

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *