fbpx
ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji ✹ ANTENA NOVA EPIZODA: Borosane - Simbol radnica u Jugoslaviji

Prikaz bez spojlera: Only Murders in the Building – misteriozni slatki biskvit striming servisa

Još od Prijatelja nisam toliko želeo da budem u jednoj zgradu u Njujorku, okružen jednim te istim ljudima, svakoga dana. Čak i uz očiglednu smrtnu opasnost.

25. October 2022

Svako od nas ima neki treš program u kojem uživa i to se više ne svrstava u guilty pleasure, već u puko, čisto zadovoljstvo. Među tim treš zadovoljstvima su, naravno, i true-crime dokumentarci i podkasti, neiscrpne priče o (ne)rešenim slučajevima, neretko zaguljenijih i strašnijih od onih fiktivnih. S obzirom na to koliko su true-crime emisije popularne, postoji velika verovatnoća da ljudi iz vašeg okruženja uživaju u istom programu. Možda čak i ljudi iz vaše bliže okoline, vaše komšije, na primer, i to baš prate isti serijal kao i vi, jednako strastveno. I kada bi se, hipotetički, desilo ubistvo u zgradi u kojoj živite, zna se ko bi prvi izašao na mesto zločina. Okej, policija, ali ko će se drugi stvoriti na mestu zločina, makar mu bilo dozvoljeno samo da viri iza one jarko-žute trake, i ko će, uprkos jasnim upozorenjima nadležnih organa, nastaviti da čeprka okolo? Pa, vi i vaše komšije, naravno. A gde ćete bolje razraditi sve te silne teorije o tome kako se zločin odigrao nego u podkastu koji ćete upravo pokrenuti?

Upravo to je premisa Hulu-ove serije Only Murders in the Building, whodunnit misterije Stiva Martina i Džona Hofmana, pomalo skrivenog dragulja striming servisa. Veterani komedije Stiv Martin i Martin Šort, dobro uigran duo ovog žanra koji je već sarađivao na klasicima poput Three Amigos i Father of the Bride, ponovo su udružili snage kako bi zajedno sa Selenom Gomez razrešili misteriju ubistva u Arkoniji, fiktivnoj zgradi na Menhetnu.

Stiv Martin glumi Čarlsa, glumca čija karijera već godinama, u najboljem slučaju, tapka u mestu, mada bi poštenije bilo reći da ide nizbrdo, što ga ne sprečava da pretpostavlja da ga svi i dalje prepoznaju kao Brazosa, detektiva koji je pre koju deceniju rešio svaki zamršeni slučaj na televiziji. Martin Šort tumači Olivera, brodvejskog reditelja na ivici bankrota, kome karijera očigledno ide isključivo nizbrdo, pa je stan u Arkoniji sve što mu je ostalo u životu, što i sam u jednom trenutku prizna. Gomez glumi Mejbli, dvadeset-inešto-godišnjakinju sa niskim pragom tolerancije za sve, naročito za njene dosadne komšije, visokim zalihama sarkazma, usmerenog upravo ka tim komšijama i poprilično misterioznom prošlošću. Ono što sve njih spaja, osim adrese, jeste ljubav prema krimi podkastima.

Njihove lične priče gotovo su jednako intrigantne kao i samo ubistvo koje će pokušati da reše, beležeći usput otkrića u podkastu koji će pokrenuti specijalno za tu priliku. Martin Šort i Stiv Martin očigledno uživaju radeći ponovo zajedno, a ništa manje ne uživa ni Selena Gomez, kojoj ide u prilog to što je i sama navučena na true-crime podkaste. Da, čak je u intervjuu za Dedlajn otkrila da je bila na CrimeConu, konvenciji ljubitelja true-crime serijala, u trenutku kada su je pozvali i ponudili joj ulogu u seriji. Snimanje serije o temi koja vas toliko okupira, još sa dvojicom majstora komedije, od kojih je jedan (Martin, ali vi pogodite koji) takođe navučen na isti sadržaj? Zvuči kao posao iz snova, zar ne?

Zgrada Arkonija, sa svim njenim tajnama i pričama koje su se u njoj godinama taložile, može se smatrati posebnim likom u seriji. Ali čak i da je posmatramo kao puki objekat, mesto radnje, tj. zločina u ovom slučaju, Arkonija ima dovoljno stambenog kapaciteta za čitavu plejadu likova prema kojima ćete, kao i prema komšijama u stvarnom životu, gajiti različita osećanja, koja će varirati od jednog sastanka kućnog saveta do narednog. Ali ćete se za sve njih nemimovno vezati, što je šteta, jer privilegovan život u luksuznoj Arkoniji im svakako ne garantuje bezbednost.

Pored amaterskih istraživača/podkastera, među komšijama iz Arkonije našli su se Nejtan Lejn i Ejmi Rajan, pa i Tina Fej, koja ne živi u zgradi, ali svrati, ponekad. Mada, svakako je mnogim stanarima ona često u glavi. Uvek je uživanje gledati ih, naročito u komičnim delovima u kojima se, po difoltu, najbolje snalaze (Lejn je ove godine čak dobio i Emi nagradu za ulogu Tedija). Međutim, neki od njih (spojler bi bio reći konkretno ko, a ovo je serijal tekstova bez spojlera) pokazali su da jako dobro plivaju i sa druge strane zakona. A tu je i Sting, koji glumi samog sebe. Od toga koliko volite njegovu muziku zavisiće i to da li ga percipirate kao negativca ili ne.

Only Murders in the Building nije genijalna serija. Neće vas oduvati, naterati da poput mima sa Čarlijem Dejom povezujete tačkice na mapama, lica osumnjičenih i opsesivno skupljate dokaze. Više je kao partija Klueda, u kojoj ste možda i dobri, pa možete da namirišete krivca i pre nego što vam se sam ukaže, ali ništa od toga neće umanjiti užitak gledanja. Sam svet Arkonije toliko je neodoljiv, da prosto nećete želeti da ga napustite. Jer iako Arkonija možda ne deluje bezbedno, svakako izgleda udobno. Miriše na nostalgiju, na Njujork koji smo voleli, a koji možda nikada nismo videli i koji verovatno ne postoji.

Misterija i humor (najčešće baziran na nesporazumima između dvojice staraca i milenijalsa, ali u ovakvom setingu nam je baš to i potrebno) sjajno su izbalansirani, dok se svaka epizoda završava klifengerom, dovoljno jakim da vas natera da kliknete odmah na “play next”. Ako vam se i učini da prva sezona ide malo sporije, verujte mi da će vas druga, ukoliko dogurate dotle, instant uvući u sebe. Jer u zgradi se, kao što možete pretpostaviti, desilo novo ubistvo, što znači da je na redu i nova sezona podkasta, ali su ulozi ovoga puta mnogo veći.

Čelnici Hulu-a naručili su drugu sezonu serije Only Murders in the Building samo dve nedelje nakon emitovanja prve, nazvavši je “pravim draguljem u njihovoj ponudi”.  A evo, nakon dobrih ocena kritičara i publike, kao i 17 Emi nominacija, uveliko se radi na trećoj sezoni. Stiv Martin je u intervjuu za Holivud Reporter nagovestio da bi uloga Čarlsa Sevidža mogla biti njegova poslednja. Doduše, dodao je da nije siguran da će se penzionisati, ali da će svakako “raditi manje”. Ali čak i da odluči da se od glume oprosti upravo ulogom u seriji Only Murders in the Bulding, bio bi to dostojan kraj karijere koja traje duže od šezdeset godina.

I ja nemam problem s tim. Neka mu uloga Čarlsa Sevidža bude poslednja, samo neka nam podari što više sezona Only Murders in the Building. Jer još od Prijatelja nisam toliko želeo da budem u jednoj zgradu u Njujorku, okružen jednim te istim ljudima, svakoga dana. Čak i uz očiglednu smrtnu opasnost.

Prve dve sezone Only Murders in the Building možete, i trebalo bi, da gledate preko Dizni Plus strimera.

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na: