Radost Ludost u Uličnoj galeriji!

Radost Ludost u Uličnoj galeriji!

Beograd je grad u kom se konstantno nešto događa i koji u svom kulturnom programu sadrži mnoge manifestacije. Ipak, ne vidimo tako često događaje koji su na otvorenom, interaktivni i sadrže program za različite uzraste. Prošle nedelje je jedan takav održan u Uličnoj galeriji, u Čavketovom pasažu

Na trgu Nikole Pašića, kao uvod u program devetog izdanja manifestacije Radost Ludost, organizovane od strane Rekonstrukcija ženskog fonda, čuli su se latino tonovi, koje je puštala DJ Nataša Vranić, a sledeći zvuk i ulazeći u Čavketov pasaž, prvo što je „hvatalo” pogled posetioca bio je mural Žarane Papić – jedne od osnivača feminističkog pokreta u Jugoslaviji – u nastajanju, koji je vredno, tokom cele manifestacije, stvarala umetnica TKV.

Početak muzičkog dela programa publika je čekala okružena crtežima umetnika Nemanje Golijanina, koji se u Uličnoj galeriji nalaze u okviru izložbe „Surprise”, otvorene dan ranije, a koja će trajati do 21. septembra.

Program je otvorila Zoe Gudović ispred Rekonstrukcija ženskog fonda, koja je ukratko saopštila šta publiku sve očekuje u večeri pred njom i najavila devojčice koje imaju potencijal da postanu sjajne muzičarke i pokažu da je ženama i te kako mesto u rock muzici. U pitanju su polaznice drugog Rok kampa za devojčice, koji organizuje projekat Femix.

Publici su se predstavila dva benda, od kojih je svaki svirao po jednu pesmu koju je naučio tokom kampa. Izvele su pesme One Way Or Another, čuvene Blondie, kao i Seven Nation Army, sastava The White Stripes. Ovo im je bio prvi nastup nakon završetka kampa i odziv publike kao i ogromna podrška koju su dobile su bili apsolutno zasluženi. Rad sa mentorkama je urodio plodom, jer ove devojčice ne samo da super sviraju, već, zahvaljujući tome što ne znaju za tremu, imaju stav i ponašanje na bini koje fali mnogim bendovima. Ukoliko njihovo interesovanje za muziku opstane, srpska alternativna scena će definitivno biti bogatija za nekoliko sjajnih rokerki.

Ono što je kod muzičkog programa ove manifestacije bilo očigledno je to da je bio veoma raznovrstan. Nakon bendova Rok kampa za devojčice nastupio je dvojac sačinjen od Lady K i Dekadencije. One su predstavile kombinaciju žanrova, ali i pesama na nekoliko jezika, a osim muzike, glavni deo njihovog nastupa bio je harizma. Publika jednostavno nije mogla da ostane ravnodušna jer joj je prezentovana kombinacija muzike, glume, pa u određenoj meri i stand up komedije. Raspoloženje je, tokom ovog nastupa, dostiglo sasvim novi nivo zahvaljujući Dekadencinim sposobnostima animiranja publike, za koje je definitivno zaslužno to što se bavi drag-om kao umetničkom formom.

Muzički program zatvorio je beogradski The Beatles tribute sastav, The Bestbeat. Sveukupan doživljaj njihovog nastupa je nešto najbliže Bitlsima što publika danas može da čuje. Ovaj bend je veoma dobro shvatio da imati tribute bend ne znači samo svirati muziku originalnog sastava, te je kompletan doživljaj upotpunjen njihovim izgledom, ponašanjem na sceni, kao i pričanjem na engleskom između pesama. Tokom njihovog nastupa bilo je očigledno da su Bitlsi bend za sve generacije, jer su svi prisutni pokazali da veoma uživaju u  muzici ovog sastava i sve prisutne generacije su pevale zajedno sa bendom do samog kraja, koji je rezultirao sa dva bisa.

Nikako ne treba zaboraviti da je od početka, pa sve do kraja muzičkog programa na ulazu u Čavketov pasaž bila Ivana Koraksić, zadužena za interaktivni deo programa, kod koje ste mogli da uzmete poi ili hulahop i vrtite ga do mile volje. Bio je ovo omiljeni deo mlađim članovima publike.

Aktvizam u raznim oblicima je ono što je glavna poenta Rekonstrukcija ženskog fonda, te je na Radosti Ludosti bila prisutna i Cakana, donatorska kutija. Svaka para koja je ubačena u Cakanu ide u Fondaciju Žarana Papić, koja je namenjena stipendiranju aktivistkinja i akademkinja za sticanje znanja i globalnu razmenu u oblastima koje imaju veze sa rodnim, odnosno ženskim pitanjima.

Rekonstrukcija ženski fond uspeo je da kreira interaktivni događaj, u okviru kojeg su bile uključene sve generacije, kako na bini, tako i ispred nje. Ono što je ovoj manifestaciji potrebno je još veća vidljivost, kako bi i ljudi koji su manje upoznati sa celom pričom mogli da budu deo njihove priče.

Autor teksta: Jelena Ostojić

Leave a reply