fbpx
STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com

Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon   |   Antifejk

Rejv, ljubav, strah i usamljenost utkani u modnu liniju

Zavirite u energični svet Gale Borović i saznajte kako nastaju njene kreacije
Piše: Marija Milić

30. November 2022

Gala Borović je mlada modna dizajnerka istoimenog brenda odeće, njene modne kreacije su smele, jarkih boja i inspirisane rejv kulturom, koja je bila sastavni deo njenog odrastanja. Još kao mala počela je da se interesuje za dizajn, te je za neki od rođendana sama sebi kreirala zvoncare inspirisana Kavalijevom prethodnom sezonom. Par godina nakon toga, upisala je Fakultet primenjenih umetnosti gde se likovno oblikovala, dok je master u Holandiji tehnički osobosobio i profilisao kao modnu dizajnerku. Kako Gala navodi, njen kreativni proces ume da bude dosta haotičan i najbolje ideje nastaju svega par dana pred fotkanje. Viktorijansko doba, ali i kraj osamdesetih i početak devedesetih godina XX veka su joj najzanimljiviji modni period u istoriji, a u budućnosti priprema re-ediciju revijskih komada, u kombinaciji sa erotskom Galom.

Sa ovom modnom dizajnerkom smo razgovarali i o tome na koji način se mali brendovi brinu o održivoj modi i koliko je saradnja sa influenserima važna ili joj se, možda, nazire kraj. No, da se vratimo na sam početak.

Gala Borović

Da li se sećaš svoje prve kreacije?

Gala Borović: Koliko me pamćenje služi, prva kreacija se desila još u detinjstvu. Izrazila sam želju da osmislim svoju odevnu kombinaciju za neki od rođendana tokom osnovne škole i sećam se da je materijal bio kupljen u radnji koja je prodavala restlove tekstila italijanskih brendova. Ja sam se odlučila za sivi materijal sa raznobojnim prišivenim kuglicama koji je u prethodnoj sezoni predstavio Kavali i od njega osmislila zvoncare sa korsetnim šniranjem po strani. 

Kako i kada si počela da se interesuješ za modu i dizajn?

Čim sam se osvestila. Još od malena sam se izražavala kroz crtež, što se posle organski razvilo u interesovanje za modni dizajn.

Završila si Fakultet primenjenih umetnosti, što se po tvojim radovima može naslutiti jer na zanimljiv način spajaš umetnost i modu. Koliko je to formalno obrazovanje zapravo uticalo na tvoj dalji rad na polju mode? 

Sve što se sada dešava u sferi ГАЛА BOROVIC brenda je direktna refleksija mog osnovnog i master fakultetskog obrazovanja, kao i života tokom studentskih dana. Na Fakultetu primenjenih umetnosti sam se likovno oblikovala i bezuslovno zabavljala, dok sam se na masteru u Holandiji tehnički i tehnološki osposobila i samim tim profilisala kao modni dizajner. 

London fashion week

Pored toga, rejv žurke ti predstavljaju najveću inspiraciju, sva ta svetla i boje se oslikavaju na tvojim kreacijama, a kako izgleda tvoj kreativni proces stvaranja?

Rejv je bio sastavni deo mog odrastanja, samim tim i nepresušan izvor inspiracije do današnjeg dana. Ne samo kao simbol zabave, već kao ultimativno oslobađanje energije, konekcija sa ljudima i spoznaja samog sebe u tim momentima. Tokom tih noći i dana sam mnoge krucijalne stvari prvi put istinski doživela u životu kao što su ljubav, seksualno uzbuđenje, strah, usamljenost… Moj kreativni proces je dosta haotičan i ne toliko opušten, kao što bi možda mnogi pomislili. Svaki put je drugačije, uvek postoji manjak vremena i najbolje ideje dolaze pet dana pred fotkanje. 

Na kojoj rejv žurki bi volela da zaplešeš u svojoj kreaciji?

Već jesam, ovog leta u Berlinu.

Iza upečatljivih modnih komada nalaziš se ti, kao preduzetnica, koliko je sve to izazovno na ovim prostorima?

Ovaj posao je izazovan sam po sebi, posebno ako ciljaš na svetsku vidljivost, a lociran si u Srbiji. Pod tim ne mislim da je loše raditi ovde, šta više je odlično za samu proizvodnju jer imamo fenomenalne profesionalce koji su nažalost ostali bez posla pri raspadu tekstilne industrije, ali imaju neverovatno iskustvo u izradi teške i lake konfekcije. Izazov je plasirati se odavde, konektovati, osposobiti izvoz/uvoz, kao i celokupna logistika koja dolazi sa vođenjem jednog brenda.

Foto Marko Suvić

Često se polemiše o modnoj industriji kao velikom zagađivaču, koliko ti je održivost u modi važna i kako mali brendovi mogu da utiču na to?

Mali brendovi uglavnom jedini i vode računa o takvim stvarima. Održivost mi je važna, ali u ovoj fazi biznisa nažalost nije moguće da mi to bude glavni fokus. Trudim se da se osvrnem na ovo pitanje najbolje što mogu, a mislim da postoji mnogo drugih kompanija koje bi trebalo da se osveste povodom ove teme pre nego što mi mali imamo mogućnosti za to. Komade proizvodim po porudžbini, lageri skoro i da ne postoje, stvari koje su željene budu kupljene i nošene, pa samim tim se i ne proizvode nepotrebni komadi. Materijale štampamo eko bojama na bazi vode, u svakoj kolekciji postoje komadi koji su rađeni od već postojećih materijala. Imam mnogo ciljeva koje polako dostižem u ovoj sferi, pa ne bih da pričam unapred. 

Da li svoje komade distribuiraš u inostranstvo, kako oni reaguju na to, a kako naša domaća publika?

Najviše poslujem sa Londonom, a direktni kupci dolaze sa svih strana sveta. Od Amerike do Južne Koreje kritike su odlične, naša publika se od 2019. godine bolje upoznala sa brendom i dobro reaguju. Često se krijem na sopstvenim izlaganjima i slušam kritike, pa mi je zanimljivo šta sve mogu da čujem. Nekome je smešno, neko je oduševljen, ljudi se javljaju sa upitima, cene su jače za naše tržište, ali kupci prošle kolekcije su većinski bili iz Srbije, što mi je bilo posebno zanimljivo.

Brojne domaće i strane influeneserke i žene iz sveta mode nosile su tvoje kreacije, nedavno je haljinu ponela i Livia, brazilska influenserka. Koliko zapravo taj influens momenat pomaže manjim brendovima i da li je to tebi lično važno?

To je konstantna borba, saradnja sa influenserima je vid marketinga i najviše pomaže pri samoj vidljivosti brenda na svetskoj sceni. Influenseri sarađuju sa najrazličitijim kreatorima gde, naravno, najveću vidljivost dobijaju svetski poznati brendovi jer i ulažu ogromnu količinu novca u ovakav vid oglašavanja. Kako sami influenseri na dnevnoj bazi zatrpavaju svojim sadržajem pratioce, postaje sve teže da pratioci zaista obrate pažnju na sve što se u toku jednog dana objavi, tako da mislim da uskoro takav vid marketinga neće imati mnogo smisla, iako je trenutno jako relevantan.

Foto Coosje Frojentes

Foto Maria Gil Mendoza

Kakav je tvoj odnos prema modnim trendovima?

Mislim da su neizbežni i strava mi je, u stvari, što mali brendovi postavljaju trendove velikim. U oficijelnom Pantone Trend Book-u koji predviđa trendove za naredne sezone uglavnom se nalaze mali brendovi. Ovo pričam iz iskustva jer dve godine zaredom me njihovi urednici uvršćuju u tu istu knjigu. 

Koji modni period u istoriji ti je najzanimljiviji?

Viktorijansko doba, kraj osamdesetih i početak devedesetih. 

Foto Goran Popovski

Da na jedan dan možeš da budeš svoj omiljeni modni dizajner, ko bi bila i kako bi provela taj dan?

Neskromno, ja i jesam trenutno sebi omiljeni dizajner. Svaki dan je sličan, ali različit, u ovoj fazi poslovanja poprilično usamljenički posao, ali na kraju dana dosta toga i dobiješ. 

Da li imaš neku osobu (ne mora nužno da bude poznata) za koju bi volela da ponese neki od tvojih komada?

Iskreno, ne sanjam o tim stvarima često, par nekih manifestiacija su se već desile, pa sada čekam novu „žrtvu”.

Šta nam novo pripremaš u narednom periodu?

Uskoro fotkamo novu kolekciju, organski nastavak dosadašnjeg rada, re-edicije revijskih komada u kombinaciji sa novom erotskom Galom. Ovog puta se vraćamo na ona prva prava seksualna uzbuđenja iz pitanja broj 4. 

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *