fbpx

Rik i Morti: vredelo je čekati

Dve godine kasnije, Rik Sančez i Morti Smit se ponovo vraćaju na ekrane - ali sada su još luđi, vukući sa sobom svoju porodicu, intergalaktički kriminal i lude i nezaboravne avanture, skrojene u deset epizoda od kojih se sastoji četvrta sezona ove serije.

20. June 2020

Rik i Morti (eng. Rick and Morty) je američki sci-fi animirani sitkom za odrasle, čija je četvrta sezona puštana u periodu od novembra 2019. do maja 2020. godine. Kreatori serije su Džastin Roilend i Den Harmon, koji takođe vrše funkcije producenata i daju glasove likovima, a režiju i scenario radili su Rajan Ridli i Džesika Dao. Serija je na IMDB-u ocenjenja sa zapanjujućih 9.2 od 10, čineći je jednom od najboljih ikada napravljenih.

Dve godine kasnije, Rik Sančez i Morti Smit se ponovo vraćaju na ekrane – ali sada su još luđi, vukući sa sobom svoju porodicu, intergalaktički kriminal i lude i nezaboravne avanture, skrojene u deset epizoda od kojih se sastoju četvrta sezona ove serije.

Po (intenzivnom) završetku prethodne sezone u 2017. godini, budućnost serije bila je pod znakom pitanja, bez bilo kakve informacije o nastavku snimanja ili statusa produkcije. Međutm, u maju 2018. godine, kanal Adult Swim (noćni program Cartoon Network-a), je objavio nastavak od barem sedamdeset epizoda tokom neodređenog broja sezona. Premijerno prikazivanje bilo je zakazano za novembar 2019. godine, i period čekanja dug skoro dve godine je bio najveći u istoriji ove serije.

Osnovna obeležja četvrte sezone su fenomenalna produkcijska vrednost, novi koncepti  prepričavanja i kvalitetnija, jako kompleksna animacija. Po kritičarima sajta Rotten Tomatoes, Rick and Morty „je istovremeno uzbudljiva progresija i divan povratak postojećoj formi koji pokazuje da je dvogodišnje čekanje bilo više nego opravdano“.

Tematika serije bavi se životima ekscentričnog ludog naučnika Rika Sančeza i njegovog unuka Mortija Smita, koji tokom epizoda idu na avanture po svemiru, koje se dešavaju u beskonačnom broju stvarnosti, dimenzija i planeta. Tokom ovih deset epizoda, oni prolaze kroz razne situacije (koje je ponekad teško i verbalizovati, a kamoli prepričati normalno) , susrećući se sa Isusom, čarobnjacima i vanzemaljcima mnogobrojnih sorti, uvlačeći publiku u svoju priču svakim svojim sedanjem u svemirski brod.

četvrta sezona, peta epizoda („Rattlestar Rickltactica”)

Pored priča i zapleta (koji teraju na pitanje na kojim su drogama scenaristi radili svoju svetu dužnost), Rik i Morti često nailaze na osnovne ljudske sukobe i nesuglasice, koji variraju od neuzvraćene ljubavi, straha od smrti i nepoznatog, porodičnih odnosa i potrage za srećom. Lični stavovi i životna uverenja dva glavna lika često su u sukobu: Rik je nihilista koji je istovremeno najpametniji čovek u univerzumu, ima mnogo poroka (drogiranje svemirskim gasovima i kristalima, alkoholizam, pravljenje dece raznim transcedentnim kreaturama, svemirski zločini…) – a Morti je isprepadani adolescent kojeg drma pubertet i želja za traženjem nekakvog smisla.

Zajedno, njih dvojca su istovremeno i najbolja i najgora moguća kombinacija.

četvrta sezona, osma epizoda ( „The Vat of Acid Episode”)

Tokom četvrte sezone, priče poprimaju epizodni karakter (uključivanje u tok od nekog nasumičnog momenta postaje nemoguć) jer i one same postaju zahtevnije za izvesti i ponekad ispratiti. Za većinu epizoda, korićen je novi koncept u vidu formule od osam koraka za pričanje priče. Ona uključuje dekonstruisan pristup, manjak hronološkog toka i suočavanje glavnih aktera sa potpuno novim situacijama i sagledanje njigove moći da se adaptiraju.  Pored toga, u nekoliko epizoda se spominju događaji i pojavljuju likovi iz prethodnih sezona koji su, ako ništa drugo, povod za staro dobro podsećanje u vidu gledanja serije opet i opet.

Od duševnog orgijanja sa zmajevima, pravljenja dece planetama, putovanja kroz vreme, kampovanja koje se ne završi samo na kampovanju, reinkarnacije u fašističke verzije današnjeg sveta gde su svi ose ili pak, pobuna protiv Galaksijskih Federacija – Rick and Morty gledaoca uvek drže u neizvesnosti i garantuju kvalitetnu zabavu, egzistencijalne krize i povod za razmišljanje o tome da li celokupna naša egzistencija ima bilo kakvog smisla.

četvrta sezona, četvrta epizoda („Claw and Hoarder: Special Ricktim’s Morty”)

Roilend i Harmon su intenzivno radili na pametnom percipiranju fora o svemiru, besmislu i strahu od nečega za šta još treba da evoluiramo da bismo razumeli. Pored toga, Rikovo filozofsko uverenje (kosmički nihilizam/pesimizam) služi svrsi dokazivanja činjenice da se našem sveopštom besmislu treba smejati – što oni rade maestralno iz sezone u sezonu. U svakoj epizodi se dolazi do preispitivanja granica našeg postojanja i nude se poluadekvatni načini da se sa istima nosi.

Naizgled kolokvijalna, tematika i značenje ove serije je mnogo dublje od ludog dede i unuka koji psuju i idu na avanture. Iako su, naravno, i segmenti sa psovanjem, urlanjem i svemirskim divljanjem karakteristična komponenta Rick and Morty-ja, potrebno je zagrebati pod površinu da bi se uživalo u čarima četvrte (ali i svake prethodne) sezone.

Premda je po Riku Sančezu ljubav samo hemijska reakcija na određeni stimulans,  postoji toliko razloga zašto bi neko rekao da voli ovu seriju. Iako je ta misao vrlo subjektivna, progresivan razvoj kvaliteta na svim nivoima i garancija će je biti još u neposrednoj budućnosti je dovoljan povod za gledanje.

Autorka teksta: Mila Miljković

Fotografije: IMDB

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *