fbpx

Rimini protokol - Beograd na daljinski - hodajući teatar

I will call you a horde. I am your shepherd.

Pedeset treći Bitef festival ove godine ugostiće Rimini protokol sa projektom Remote X (Beograd na daljinski) Štefana Kegija i Jorga Karenbauera.

Specifičnost ovog projekta izdvaja je od klasičnog teatra i dozvoljava da je posmatramo kao živu instalaciju. Ona postoji samim prisustvom gledaoca i kao koncept predstavlja šetnju vođenu zvučnim zapisom. Održaće se na nekoliko lokacija u centru Beograda od 17. do 26. septembra u dva termina, u trajanju od 2 sata. Gledaocu se ovoga puta stavlja akcenat na čulo sluha, kontemplaciju nad sobom, grupom i prostorom u kojem se nalazi tokom izvedbe.

''Remote X''

Rimini protokol dolazi iz Berlina i predstavlja umetnički kolektiv koji je i na prošlogodišnjem Bitefu zasijao i ostavio publiku zaljubljenu u predstavu ''Zaostavština, komadi bez ljudi''. Beskrajno interesantni radovi ovog kolektiva bave se problemima ljudi iz svakodnevnice što nam dozvoljava da se približimo jedni drugima na nama blizak način. Zanimljivo je to kako Rimini protokol gleda na poziciju individue u društvu kao i pojedinačne problematike života svakog od nas. Zaostavština je poput kapsule koja izlazi iz mnogih okvira, posebno vremenskih, teleportovala grupe od po sedmoro ljudi u prostorije onih koji iz nekog razloga više nisu na ovom svetu.

Bez profesionalnih glumaca. Bez glumaca uopšte. Sve ono što fizički egzistira je plod našeg doživljaja.

Mogućnost da se dodirne posteljina i čuje govor čoveka na samrti koja mu zbog teške bolesti neizbežno pristiže u susret. Slušanje zvučnog zapisa žene koja ispričava svoju životnu priču neposredno pred smrt, dok je instalacija/prostor u kome se nalazimo ispunjena njenim nameštajem i ličnim predmetima.
Mi postojimo u prostoru u kome oni više ne postoje, i posmatramo šta to ostaje posle smrti?

''Zaostavština, komadi bez ljudi'' - Bitef festival 2018

Ovog puta Rimini protokol sprovodi projekat ''Remote X'' koji menja svoj naziv u Beograd na daljinski. Projekat adaptira svoj naziv, zvučni zapis i lokacije u skladu sa gradom u kome se pojavljuje. Izvodiće se na ulicama glavnog grada punih deset dana u dva termina -11 i 17 sati.

Ovo je Beograd, koračam njime kao da sam prvi put u njemu.

Ko su ovih 49 ljudi, zašto me gledaju?

O čemu sada razmišljaju? Da li mi se dopadaju?

Grupa od 50 ljudi će šetajući gradom biti vođena sintetičkim glasom na slušalicama. Njihovo kretanje praćeno je GPS-om, a lokacije pružaju mogučnost individualne odluke. Predstava stavlja pod znak pitanja veštačku inteligenciju i našu predvidivost. Preispitivanje se pojavi kod svakoga u drugačijem obliku.

Vi birate kakvu predstavu želite da gledate.

''Remote X''

Ko je Stefan Kegi?

Stefan je autor dokumentarnih pozorišnih komada, radio-emisija i radova u urbanim sredinama koje stvara kroz raznovrsne saradnje. Polazeći od istraživanja, javnih audicija i konceptualnih procesa, on pruža priliku „stručnjacima“ koji nisu glumci, ali imaju šta da kažu, da progovore. Na taj način je u pozorištu u Bazelu režirao Mnemopark, maketu sveta železnice - živi snimak (u razmeri 1:87) koji je do sada prikazan u preko trideset gradova, od Tokija do Montreala.

Ko je Rejčel?

Autori Rimini protokola

Karte za Beograd na daljinski se mogu kupiti na blagajni pozorišta na Terazijama (Terazije 29). Na programu 53 Bitef festivala se nalazi još desetak predstava glavnog, kao i mnogobrojnih iz pratećeg programa.

Autorka teksta: Nađa Kračunović
Fotografije: Bitef festival i Rimini protokol website









Leave a reply