fbpx
STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com | STIGAO JE NOVI BROJ OBLAKODER MAGAZINA! NABAVI SVOJ PRIMERAK U SVIM BOOKA KNJIŽARAMA, ILI NAM PIŠI NA MEJL oblakodermagazin@gmail.com

Oblakoder merch   |    Newsletter    |    Patreon   |   Antifejk

Skot Džoplin kroz prizmu Olge Petrović

U susret predstojećem koncertu 20. januara razgovarali smo sa mladom pijanistkinjom o njenom prvom albumu

16. January 2023

U petak 20. januara u Kulturnom centru Pančeva biće održana koncertna promocija dva albuma – pančevačkog dvojca Ljubičice i mlade pijanistkinje Olge Petrović. Koncert otvara upravo mlada muzičarka koja će ovom prilikom promovisati svoje novo izdanje Slow Rag, na kojem se nalaze odabrane kompozicije Skota Džoplina, najpoznatijeg autora regtajm žanra. Ono što je posebno zanimljivo, naročito ljubiteljima džeza i klasike, jeste da je ovo prvi put da neki domaći interpretator posveti album delima ovog kompozitora. Ceo album sniman je u Krokodil studiju u Pančevu i velikim delom je nastao tokom perioda pandemije korona virusa. U narednom periodu, Olga će svoj album promovisati zajedno sa Ljubičicama, a u susret koncertu u Pančevu sa njom smo razgovarali o regtajm žanru, radu na albumu i daljim planovima.

Olga Petrović

Koliko si uzbuđena pred svoj prvi nastup na kom promovišeš svoj album?

Olga Petrović: Uzbuđena sam veoma. Ovo je koncert na kom ćemo mnoge stvari uraditi prvi put, prva koncertna saradnja sa Krokodil studiom, prvi put pred Pančevačkom publikom, prvi put sviram novi album. Moram da se zahvalim MAGMA festivalu na podršci koju mi pružaju za ovaj koncert. Stvarno se radujem što je u Pančevu i što ću biti okružena prijateljima.

Zašto si svoj album posvetila baš Skotu Džoplinu?

Kada sam rešila da se dublje upoznam sa regtajm muzikom, nekako je bilo prirodno da krenem od Skota Džoplina, jer on je ipak kralj ovog stila. Počela sam odatle i vrlo brzo shvatila da mi neće biti potrebno ništa više od njegove muzike da pronađem inspiraciju i dovoljno materijala za makar jedan album. Takođe, shvatila sam vrlo brzo da ću kroz ovaj rad naučiti mnogo, što se i desilo, i takođe da je ovo super muzika za prvi album nekog pijaniste. Osećam kao da je njegova muzika prilično dobra tačka konekcije, kuda god da krenem dalje imaće smisla.

Zašto ti je zanimljiv regtajm kao žanr?

Regtajm mi je zanimljiv iz mnogo razloga. U istorijskom smislu strašno je interesantan. U ovoj muzici sadržan je veoma specifičan period i kombinacija afro-američke kulture i evropske klasične prakse. Osećam da su pitanja postavljena tada, i u ovom trenutku sveža i aktuelna u velikoj meri. Sa druge strane, u interpretatorskom smilsu, sam naziv regtajm potiče od reči „ragged” (pocepano ili iskrzano) i bazira se na poigravanju sa vremenom. Tako mi je ova muzika sama po sebi, svojim sinkopiranim ritmom, predstavila prostor za beskrajno istraživanje i uživanje. Zapravo kada sam ulazila u ovaj projekat nisam ni znala koliko uzbudljivih stvari me očekuje.

Kako si se uopšte ti upoznala sa regtajmom?

Sa ovim žanrom sam se zaista upoznala tek kroz rad na albumu. Naravno, bila sam ga izuzetno svesna od ranije i susretala sam regtajm muziku, uglavnom kao nekakvu istorijsku referencu, u filmovima na primer. Većina ljudi je, sigurna sam, čula The Entertainer, makar negde u prolazu. Iako regtajm muzika sama po sebi nije uspela da bude baš mnogo popularna i prisutna u svesti ljudi na našem prostoru, ja mislim da je i te kako, zapravo, prisutna u podstvesti. Ovaj žanr je bio prilično važna i velika istorijska prekretnica i stariji je srodnik mnogih poprilično popularnih savremenih žanrova.

Koliko dugo si radila na ovom izdanju?

Trajalo je prilično dugo, ali rekla bih da je na ovom albumu, u produkcijskom smislu, zaista sve rađeno kao po knjizi. Važno je da se ceo proces posmatra iz malo šire tačke od gledanja samo na album, već smo više posmatrali proces kao deo karijernog puta. Ekipa iz Krokodil studija je bila uključena u proces od samog začetka ideje. Razmenjivali smo predloge, pravili redovne test/demo sesije, preslušavali razna referentna izvođenja i u tom procesu smo svi mnogo naučili. Ali je zbog toga trajalo prilično dugo. Interesantna stvar koju sam otkrila dok sam čitala i uvežbavala neke od kompozicija je da, iako svi uglavnom pokušavaju da ih izvedu što brže, postoji čitava paleta boja, ekspresija i emocija kada se ove kompozicije izvode malo ili čak mnogo sporije. Nastavili smo da istražujemo u tom pravcu i upravo ta vrsta izvođenja je na kraju postala zaštitni znak celog izdanja.

Sa kim si sve sarađivala na albumu?

Što se ekipe tiče, Petar Stevanović je preuzeo ulogu producenta ovog projekta, a osim što je radio kao snimatelj i miks inženjer, napravio je čak i naslovnu fotografiju albuma. Imali smo sreće da nam Milan Bjelica, legendarni lokalni producent, puno doprinese celom projektu svojim savetima i opremom. Nenad Ilić je spakovao dizajn izdanja, a ekipa iz novosadskog Zebra studija, Rastko Ilić i Tibor Varga, su realizovali video za Peacherine Rag. Stvarno moram da kažem da je autorska ekipa sa kojom sam sarađivala na ovom izdanju bila najbolja na svetu.

Takođe važna stvar je da je ovaj projekat nastajao tokom korone, i u jednom periodu života koji je za mene bio izuzetno značajan, i nimalo lak. Utkali smo u ove snimke sve te emocije i postigli jednu nesvakidašnje intimnu i ličnu atmosferu, i to je za ovaj album najvažnije.

Kako je došlo do saradnje sa Ljubičicama sa kojima i nastupaš 20. januara u Pančevu?

Mislim da smo jednostavno svi bili u pravo vreme na pravom mestu. Svirala sam i sa Petrom i sa Vukom, pojedinačno, kada su izvodili neka dela kasičnog solo repertoara njihovih instrumenata, i uvek je bilo super. U međuvremenu, oni su došli na ideju da pokrenu Krokodil studio i kao izdavačku kuću koja bi jedan deo svojih resursa ulagala u razvoj klasične muzike i mladih interpretatora. Kroz razgovore, polako se rodila ideja o saradnji na mom prvom albumu. A pošto je sve ovo prošlo odlično, odlučili smo da je dobra ideja da se priključim Ljubičicama na koncertima, pa im tako sada pomažem u promociji njihovog albuma.

Znam i za tvoju ideju da održiš koncert u gradskom parku, koliko misliš da je bitno i to povezivanje sa publikom van ustanova i prostora koji su namenjeni koncertima?

Ja, a mogu slobodno da kažem i cela ekipa iz Krokodil studija, se skroz zalažemo za tu vrstu demokratizacije umetnosti. Da bi ljudi razvili ljubav i odnos sa ovakvom muzikom, na žalost, nije dovoljno da im uklonimo samo finansijsku barijeru, potrebno je da im približimo klasičnu muziku na razne načine i kroz razne kontekste. Sa druge strane, mi kao izvođači se u tom procesu suočavamo sa mnogim poteškoćama, pre svega logističkih i finansijskih. Nije uvek lako napraviti prave korake u tom pravcu, ali trudimo se.

Šta ti je plan za dalje?

Pa, ovo je moj prvi album, i još uvek sam pod utiskom tog iskustva. Osim toga, imam neki osećaj da još uvek nisam sasvim završila sa ovom temom. Svakako sada se bavimo promocijom izdanja i koncertima, što je najlepši deo, i to će se dešavati u narednom periodu. Kada razmišljam o sledećim projektima i stvarima koje bih volela da snimim, po glavi mi se najviše vrzma Bartokov Mikrokosmos. Takođe postoji ideja o saradnjama sa mlađim kompozitorima i prijateljima iz sveta muzike. Svakako nameravam da nastavim da se bavim pedagogijom, a nastupam i sa Ljubičicama tokom promocije njihovog novog albuma. Videćemo, život je zaista uzbudljiv.

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *