fbpx

Tanja Miljević aka @tlovelyt: U svetu mode, digitalnih kolaža i kreativnosti

Tanja Miljević je diplomirana pravnica, čija interesovanja sežu mnogo dalje od toga. U internet vodama poznatija je kao @tlovelyt. Na svom instagram profilu bavi se malo drugačijim pristupom modi, u odnosu na onaj na koji smo navikli. Naime, na svom storiju svakodnevno postavlja fotografije velikih brendova i poznatih blogerki i komentariše ih koristeći svoje teorijsko znanje o određenim odevnim komadima, bojama, ili dezenima.

Njena strast su i digitalni kolaži, u kojima se poigrava sa uobičajenim pristupom modi i pušta mašti na volju, kombinujući odevne komade sa citatima, nakitom i (digitalnim) isečcima iz novina. Trenutno okupacija su joj upravo kolaži i posteri, kojima želi da ulepša izolacijske dane svojim pratiocima, ali i da ih tako podstakne na kreativnu aktivnost.

Ovom prilikom sa Tanjom smo razgovarali o inspiraciji za stvaralaštvo, njenim počecima, modi i različitim internet platformama.

Da li se modom baviš na profesionalnom nivou i kako je počela ta priča?

Priča je počela odavno, pretpostavljam,  ali prvo živo sećanje na momenat – Ja to ne mogu nositi, to nisam ja, utiče mi na samopouzdanje! – bilo je jednog jutra kada sam poslata u vrtić sa najružnijim dečijim mokasinama na svetu (subjektivni osećaj… da se niko ne uvredi… ali da, i dalje ne mogu da smislim mokasine i one landarajuće ukrase na njima). Ovo - da mi ono što nosim na sebi utiče na raspoloženje i samopouzdanje jeste naknadno stečena pamet, uverenje i lični epiphany, ali me intuicija tog jutra, kao ni u mnogim drugim slučajevima, nije izneverila. Verovatno je tvoje pitanje inspirisano raznim modnim sadržajem, koji si imala prilike da vidiš na mom nalogu… Možda te je moj respekt i blagi favorizam ka toj oblasti, kao i potenciranje kreativnog, ali i samo-izražaja kroz modu, sublimiranim u mom sadržaju, naveo da pomisliš da sam nekakav ekspert, ali ne… Moda je alat, i stil života, i ekspresivnost, i zabava, ali ne i (moja) profesija.

Koje platforme/programe preporučuješ kada je u pitanju samostalno učenje o modi?

Ukoliko vas interesuje da saznate više o modi - kao procesu i fazama, od ideje do nastanka proizvoda, i njegovog plasiranja na tržište, preporučujem bilo koji medijum koji vam je dostupan: škole, literatura, i naravno, nasušni internet, na kom je toliko toga kvalitetnog i korisnog, samo treba imati volju za deep dive-om. Ja sam, recimo, sve ono što sam podelila sa svojom zajednicom na instagramu, a u vezi sa ovom oblasti, naučila gledajući videe na Youtube-u (neki bi rekli zabrinjavajući broj videa), i to samo od jedne kreatorke sadržaja na ovu temu, tj. profesorke  i dizajnerke Zoe Hong (@zoehong). Preporuka za nju, jer je obradila sve detaljno i hronološki, od ilustracija, preko modelovanja, digital alata, proizvodnje i pripreme za prodaju, dotiče se i istorije i epoha.  Mnogo je vremena utrošeno (jedno godišnje doba), ali sam u tome videla vrednost i znanje, kao i opštu sliku koju sam konačno želela da steknem. A besplatno.

Kada je reč o dizajnu, šta bi preporučila?

Kroz crtanje, zainteresovala sam se za dizajn uopšte, posebno za grafički, pa za brending, a onda i za biz stranu svega toga. Tako sam naišla na YT show – Young Guns (Girls Edition: gde su se (ne)afirmisane dizajnerke takmičile u odgovorima na određene dizajn izazove, kasnije, retroaktivno propratila i serijal sa dizajnerima), u produkciji jednog od sada mi već omiljenih YT kanala/platformi za biz i dizajn edukaciju  – TheFutur (insta: @thefuturishere), a čiji je osnivač Kris Do (@thechrisdo).

A kada su u pitanju kolaži, koji su tvoji saveti?

Za kolaže je dovoljno da kroz neki adekvatan haštag naiđete na nekoga čiji vam se analogni, ili digitalni rad dopada, pa onda upadnite u zečju rupu interneta, istražujte, i na kraju ćete imati početnu tačku od par cool kreativaca od kojih možete crpeti inspiraciju.  Većina njih će raditi na Adobe CC programima (yt kanal: @Adobe Creative Cloud), ali evo i preporuke za program ili app na kom ja radim (jer je free..  napomena: nije plaćena reklama). U pitanju je Autodesk Sketchbook (ukoliko vam treba neki lagani intro u celu stvar, pregledajte istaknutu objavu Mini Collage Crash Course na @tlovelyt , gde se bavimo nekim osnovama ove aplikacije).

 

Kada si otkrila svoje interesovanje i kako se situacija dalje odvijala? 

Razvijanje u svim pravcima, i u širinu, i dubinu mi je jedna od omiljenih disciplina, i jedina smislena stvar dok smo ovde, zato mislim da novim interesovanjima otkrivamo sebe, i vice versa, pa u krug. Za početak, dobro je otkriti da za neke stvari i nemaš interesovanje. Tako možeš nastaviti dalje, i pratiti kako će se situacija odvijati.

Da li si pronašla ljude/uzore na koje si se ugledala, ili si pak samouka u svemu?

Mnogo je ljudi čiji ukupan rad i trud, i istrajnost, i posvećenost, i kreativnost, i inovativnost, i legacy uopšte poštujem iz sve snage, i trudim se da mi njihova iskustva, koja nesebično dele, budu lighthouse-i u životu . Neke sam već spomenula, ali kada bih pravila listu… to bi bila jedna poduža lista.

Koju internet platformu koristiš najčešće i zbog čega? Da li si razmišljala da otvoriš svoj blog, gde bi mogla da uz tekstualnu formu upotpuniš vizuelni aspekt kojim si očarana?

Vreme je za ‘neočekivane’/lame odgovore… To su: Instagram, YouTube, i Pinterest… so basic, ali i to je previše, imajući u vidu količinu informacija koju sa njih konzumiram. To su platforme na kojima kreativnosti i vizuelnog punch-a ne manjka. U njih je infuzirana fuzija svih i svega, zato je nekako opšta slika i reper čovečanstva, ali opet i riznica različitih uticaja, izražaja i mogućnosti.  I dalje nisam uverena da ljudi posećuju i čitaju blogove u današnje vreme. Web sajt, sa druge strane…  Da, ali samo ako je chef’s kiss.

Za tebe, koja je razlika u vizuelnom i tekstualnom izražavanju – i šta od toga više voliš?

Oba smatram moćnim alatima ekspresivnosti. Kod teksta, tj. reči zanimljivo je što su primarno sredstvo komunikacije, i kao takve podložne su filterizaciji recipijenta – moja konstrukcija  rečenice kao odašiljača, njen kontekst i definicija upotrebljene reči, u mojoj glavi može biti i značiti jedno, a u glavi onog prema kome je usmerena, može biti preoblikovana u nešto sasvim drugo, u zavisnosti od mikrouniverzuma u glavi primaoca poruke. Zato je važno da, pre svega, u ljudskoj interakciji pođemo prvo od komparacije definicija određenih pojmova, koji će biti predmet polemike (moja definicija  vodopada, i tvoja definicija vodopada, ili bilo kog drugog pojma, emocije i stanja). Upoređivanjem stičemo svest o našim razlikama i sličnostima, kao i eventualnim, tačkama povezivanja.  Ako nagađamo šta i kako drugi misle, zamagljujemo i ovako neprohodne kanale uzajamnog razumevanja.

Vizuelni izražaj, sa druge strane, na prvu jeste ono što jeste. Ima svoju simboliku, društveni kontekst i značenje. Rezultat je opšte prihvaćenih normi i kolektivne svesti, pa se čini direktnijim i jasnijim vidom komunikacije. Veliko Ali, dolazi kada shvatimo da svako od nas, kao i kod reči, može imati svoju verziju doživljaja jednog istog simbola ili slike. Vezujemo lična iskustva za objekte ili predmete, i vidimo stvari različitim - jedinstvenim parom očiju.  Zbog ovih savršenih nesavršenosti obe vrste izražaja, ne mogu favorizovati jedan u odnosu na drugi.

Kako posmatraš modu i da li misliš da „odelo čini čoveka“?

Moda je sve samo ne površna stvar. Od funkcionalnosti i praktičnosti prvih odora, do današnjih trendova i slobode da se bude svojim, vremenom je u modu utkano (slučajan pun, ali recimo da je intended) značenje od krucijalne važnosti za svedočanstvo čovečanstva kao celine, ali je i, u velikoj meri, deo svakodnevnice i faktor individualizacije svakog pojedinca. Ne čini ga. Čini da se oseća svojim.

Tanja je ovom prilikom sledeća tri kolaža napravila specijalno za Oblakoder. Bacite pogled na njih, ali i na ostale kolažu u tekstu!

Autorka teksta: Danijela Nikolić

Ostavi komentar