fbpx

U Salonu sa Nevenom Jeremić: Osnovni cilj mi je da pokrenem ljude na densfloru i to je ono što tražim i u muzici

U Salonu sa Nevenom Jeremić: Osnovni cilj mi je da pokrenem ljude na densfloru i to je ono što tražim i u muzici

Da je Beograd grad koji iznova stvara i neguje mlade talentovane ljude elektronske muzičke scene dokazuje i Nevena Jeremić koja je u relativno kratkom periodu nastupala u skoro svim važnim klubovima u Beogradu i šire kao i na festivalima poput Exit-a i Lovefest-a.  Svoj zvuk opisuje kao eklektičan, a iako je francuska elektronska scena na nju u početku imala veliki uticaj, Nevena neprestano nastavlja da uči, istražuje i pronalazi sebe kroz muziku koju voli. Njeno ime postalo je prepoznatljivo beogradskoj publici i to je dokaz da svoju ljubav itekako dobro prenosi i na svoju okolinu. 

 Za kratko vreme postigla si veliki uspeh kao DJ. Opiši nam prve mesece tvog bavljenja muzikom, kako je sve počelo?

Mislim da je još uvek rano da kažem da sam postigla veliki uspeh jer smatram da sam tek na početku i da je ispred mene još dosta truda i rada i da tek treba da se razvijam u ovoj profesiji. A što se tiče početka, sve je krenulo veoma spontano i slučajno i veliku podršku su mi tad pružili Stefan Novović ili kao što ga većina zna DJ Iron i moj drug Nikola Miljković. Posle prve žurke samo sam nekako nastavila i mislim da je to što sam dosta puta uradila nešto bez razmišljanja zapravo dovelo do svega ovoga sad jer su ti momenti kad sam sebe bacala u vatru bili ključni da brže pređem neke početne probleme i prepreke.

Da li postoji neki  momenat koji ti je ostao u sećanju  ili možda set  posle kog si  definitivno shvatila  da bez sumnje želiš da se baviš ovim poslom?

Zapravo, prvi put kad sam stala za pult sam shvatila da je to ono što želim da radim, uz sve pozitivno i negativno što ide uz ovaj posao. Momenata je bilo mnogo, od onih kada se celo veče čini kao magija i kad imam osećaj da je ceo univerzum u harmoniji do onih kada ništa ne ide kako treba. I kroz sve se uči i kroz sve mora da se prođe ali na kraju kad se sabere i oduzme, i dalje je to to.

Da li se način na koji slušaš i doživljavaš muziku promenio  u odnosu na period života  kada nisi bila DJ?

Način na koji je doživljavam se nije promenio, to su i dalje iste emocije koje u meni muzika izaziva i to mislim da se ne može promeniti. Način na koji je slušam se promenio u smislu da je sve to sad daleko intenzivnije i sa više posvećenosti nego ranije.

Kako pronalaziš novu muziku?

Uf. Chartovi od artista koje pratim, preslušavanje mixeva i podcasta, pratim lejblove kako izbacuju nova izdanja.. Kao najbolji način da nađem novu muziku i da naletim na nešto potpuno random što sama nikad ne bih mogla da pronađem su NTS Radio i Red Light Radio koji u svakom trenutku imaju gostujuća imena iz celog sveta a spektar muzike koji može da se čuje je stvarno mnogo veliki. Najveći problem je to što zapravo nemam toliko mnogo vremena da slušam sve podcaste koje bih htela pa dosta često na preskok preslušam ili ispratim samo tracklist ako postoji. Pored toga Juno i Discogs koristim za ploče, samo što je to jedna rupa bez dna zbog koje veoma često završim jako isfrustrirana. 🙂

Zajednička osobina trakama koje ti privuku pažnju?

Ne znam da li se može sve opisati jednom osobinom. Kad slušate više žanrova svaki od njih ima nešto specifično što vas privuče. Znam samo da mene mora da hipnotiše na neki način a koji element u pesmi će to biti, to nikad ne znam. Meni je osnovni cilj da pokrenem ljude na densfloru, i mislim da je to ono što i tražim u muzici. Ako mene pokrene na bilo koji način verujem da ću tu energiju i na ljude moći da prenesem.

Kako bi opisala svoj zvuk u par reči?

Uh, teško pitanje. Verujem da bih mogla da ga opišem kao eklektičan jer je spoj mnogo različitih žanrova i u zavisnosti od toga u kakvom ambijentu puštam zavisi i izbor muzike. Volim da eksperimentišem i da vidim koliko mogu sebi i drugima da pomerim granice jer kroz to formiram svoj zvuk. Desilo se mnogo puta  da pustim nešto, pa ne prođe onako kako sam zamislila, ali onda znam da sam malo bliže onome što tražim. Kao što sam na početku rekla, još uvek sebe gradim i istražujem šta je ono što tačno želim, a to ide sloj po sloj i svaki put kad uradim nešto dobro ili loše znam da sam za bar jedan korak bliže suštini.

Da li francuska elektronska scena i dalje ima najveći uticaj na tebe i zašto?

Ima uticaj svakako, ali ne u tolikoj meri kao ranije. Znam da treba da se razvijam i da pronađem zvuk koji me najbolje opisuje a to verujem da će se tek menjati u narednim godinama. Svakako je to house od samog početka i to je osnova na koju se sve ostalo nadovezuje. Postoje artisti kao što su Larry Heard, Ron Trent, Glenn Underground koji su u velikoj meri uticali kako na veliki broj ljudi tako i na mene i stvorili nešto što ja sebi još uvek ne umem da objasnim. Ono što me najviše inspiriše je kad neko stvara muziku koja je daleko ispred njegovog vremena i to ima neku dozu vanzemaljskog koja mene fascinira. Pored toga postoje dj-evi kao što su Matrixxman, Sacha Mambo, Palms Trax, Honey Dijon, Avalon Emerson koji meni lično pomeraju granice u muzici konstantno.

Kada je Beograd u pitanju, da li primećuješ velike razlike u reakcijama i tipu publike  u zavisnosti od  klubova u kojima puštaš muziku? 

Mislim da je najveći problem sa dobrim delom publike u Beogradu to što oni zapravo ne slušaju muziku i to što se vode nekim drugim faktorima kada dođu u klub ili na žurku. Upravo zbog toga sam se više puta i prijatno i neprijatno iznenadila u reakcijama, pa na ovo pitanje nemam baš neki konkretan odgovor.

Za kraj, koji je to klub ili festival na kojem bi volela da puštaš u budućnosti i zašto?

De School u Amsterdamu i Panorama Bar u Berlinu. Mislim da su to mesta gde bez bilo kakvih kočnica i blokada u potpunosti možete da budete to što jeste i da imate apsolutnu slobodu a to je suština. Za Amsterdam sam emotivno vezana i klubovi i festivali koje oni imaju mislim da su neki od najboljih. Panorama Bar je kultno mesto i iako mnogi imaju želju za Berghainom, te afinitete nemam i ne privlači me nešto mnogo. Sigurna sam da postoji veliki broj klubova i festivala za koje nisam ni čula ali svako mesto gde DJ i publika mogu u potpunosti da osete slobodu i koje neguje kvalitet pre svega je mesto gde bih volela da puštam.

Autorka teksta: Isidora Mišić