Wall notion – misao zida – intervju sa Terezom Ivanović

Sa Terezom Ivanović o procesu dizajniranja jedne ilustracije, pronalaženju svog stila i samostalnom vođenju biznisa
Autor/ka Iva Hadnađ

2. September 2020

Instagram je postao prava mala berza za najrazličitije proizvode, ali i svojevrstan izložbeni prostor za raznolika umetnička dela. Oni koji prodaju i stvaraju često su uslovljeni očekivanjima kupaca i neretko moraju da menjaju svoj stil da bi se prilagodili onome što je komercijalno. Tereza Ivanović, grafička dizajnerka iz Gornjeg Milanovca pokrenula je svoj Instagram biznis i već dve godine na profilu @wall notion prodaje postere koje osmišljava i dizajnira. Terezine ilustracije su minimalističke, vizuelno upadljive i svaka od njih nosi određenu poruku.

Pričali smo sa njom o procesu stvaranja jednog postera, pronalaženju svog stila i samostalnom vođenju biznisa.

Kako je nastala ideja za wall notion?

Tereza Ivanović: Jako, jako spontano. Ideja mi je došla u jednom danu kada sam sedela u svojoj sobi i gledala u postere koje sam dizajnirala za sobu. Tada mi je kliknulo u glavi da ću time da se bavim i u roku od 12 sati sam otvorila Instagram stranicu i dizajnirala 12 postera. Napravila sam početničku grešku jer sam stavila vrlo niske cene, mislila sam da ću se tako najlakše svideti ljudima. Sad shvatam da je to vrlo glupo razmišljanje. Na početku sam imala manjak samopouzdanja jer sam se uglavnom oslanjala na tuđe ideje, tu nije bilo mene uopšte. Nisam izražavala svoje ideje i mnogo mi je vremena trebalo da radim na svemu da bi to dobilo svoj krajnji oblik.

Koliko je zahtevno voditi mali biznis?

Mnogo. Kada sam sedela u sobi tog dana kada mi je ideja za projekat pala na pamet, nisam bila svesna kolika je odgovornost na meni, pogotovo jer sam sama u tome. Važno mi je da poster nakon izrade izgleda onako kao što sam zamislila kada sam ga dizajnirala. Nakon moje zamisli, sledi štampa, dogovor sa ljudima koji prave ramove, zatim dostava – gde često ne možeš da znaš da li će poštar da ti baci paket u dvorište kao da je smeće. Ja sam skroz u ovome i maksimalno se trudim jer želim da kupac kada otvori paket kaže – to je to, to je ono što sam zamislio.

Koliko je estetičan Instagram značajan za promociju biznisa?

Trudim se da dam vrednost na estetici kako na svom privatnom Instagramu, tako i na profilu @wall.notion-a. Iako mi se čini da Instagram estetika nije bila preterano važna pre par godina, vidim da ljudi sada mnogo više obraćaju pažnju. Mislim da je mnogo bitan taj prvi utisak, jer na osnovu Instagram profila ljudi često vrednuju kvalitet onoga što plasiraš ili prodaješ. Tako da, kad već možeš da urediš svoj profil, kada imaš smisla za boje i za estetiku – zašto da to ne upotrebiš?

Kako bi ti opisala svoj stil?

U početku mi je bilo teško da pronađem svoj stil, nisam mogla da pronađem šta mi sto posto leži. Međutim, kako je vreme prolazilo shvatila sam da ne moram da se opredelim samo za jedan stil. Sada, generalno smatram da je autentičan – bar se trudim da bude.

Da li je nužno prilagoditi svoj stil onome što je popularno i što se trenutno „prodaje“?

To je ono što sam radila u početku i tu nisam pronalazila sebe, što je bio problem. Nisam mogla da prodajem nešto ako u tome nema moje crte. Gledala sam šta ljudi žele da kupe, a ne šta ja želim da prodam. Najbolje bi bilo da se držimo svog stila, jer se autentičnost uvek ceni.

Opiši nam proces stvaranja jedne ilustracije.

Uglavnom preskačem bitan deo procesa, a to je skica. Jako sam nestrpljiva, volim da idem preko reda i naopako, tako da plaćam duplu cenu jer tokom rada u programu izgubim dosta vremena. Trenutno radim u Adobe Illustrator-u i po potrebi Photoshop-u. Uvek pre rada u programu već imam zamisao kako bi poster trebalo da izgleda, koje motive želim da stavim u kadar, koji da istaknem. Sam proces ume da bude iscrpan i da traje po više od mesec dana. Što se tiče boja, u većini slučajeva igraju glavnu ulogu, ali sam ipak ograničena na dve-tri boje, jer u suprotnom se gubi poruka postera. Zato treba biti jako pažljiv sa bojama, jer svaka nosi priču za sebe. U nekim slučajevima imam potpunu slobodu sa bojama, kada nisu u bliskoj vezi sa porukom, tako da se tu beskonačno igram. Najviše obraćam pažnju na to kakvu poruku želim da prenesem posterom, da li to ljudi žele da okače na zid, da li će da ih iznervira ili nasmeje, odmogne ili pomogne, motiviše ili rastuži.

Na tvojim ilustracijama često vidimo afirmatvne poruke – da li umetnost ume da komunicira sa ljudima?

Umetnost i te kako komunicira sa ljudima. Mene lično privlače apstraktne poruke, kroz njihovo tumačenje ostvarujem interakciju sa umetničkim delom. Zato često ubacujem afirmativne poruke u svoje ilustracije. Iako smatram da ilustracija i bez tih poruka može da komunicira sa ljudima, volim da preteram i da dodam tekst. Mislim da svako može da oseti umetnost, čak bez ikakvih predznanja o njoj. Bitno je da svako nađe ono što ga dotiče u umetnosti.

Gde pronalaziš inspiraciju za stvaranje ilustracija?

Inspiracija je svuda. Inspirišu me razgovori sa ljudima, random predmeti, svakodnevica generalno. Jedno vreme sam bila opsednuta zalascima sunca – volim svetlost i senke.

Da li planiraš saradnju sa nekim projektima sličnim tvom?

Do sada nisam, ali ne bih imala ništa protiv. Ali, lično ne razmišljam o tome, jer sam sama krenula i želim da ostanem sama u ovome do daljneg, dok ne dobijem iskustvo i znanje koje želim. Tada sa tim znanjem, moći ću da komuniciram sa drugim projektima.

Koje su tvoje ambicije i planovi za dalje?

Svaki dan mi na pamet padaju nove ideje, ali neki krajnji cilj je da imam svoj dizajn studio i radnju gde ću prodavati svoje proizvode. To mi je želja i radim na tome da se ostvari.

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *