Žene koje menjaju način na koji razumemo modu danas

Predstavljamo četiri uticajne žene koje svojim angažmanom pomeraju granice u svetu mode

23. November 2020

Većina nas je upoznata o uticaju Koko Šanel i njenoj ideju da prigrlimo pantalone, i često se kao revolutivan momenat u modi pominje i izum mini suknje od strane Meri Kvant. Oni koji su dublje pronikli u istoriju mode sigurno pamte ime Karis Krozbi. Ova žena je osmislila moderni grudnjak jer joj je korset izgledao preružno i virio iz seksipilne haljine koju je planirala da obuče jedne večeri. Karis Krozbi je ime koje ćete možda poželeti da guglate, jer je ova žena pored toga što je bila izumiteljka, bila i izdavač svojim savremenicima:  Hemingveju, Bukovskom, Kamiju, Tolstoju… Ovo će biti priča o ženama koje su poput njih dve – ženama koje menjaju to kako se oblačimo i menjaju način na koji razumemo modu danas.

Leandra Medin – Urednica koja nas je naučila da se igramo sa modom

Urednica i poznata blogerka Leandra Medine Cohen osnovala je svoju modnu platformu “Man Reppeler” sa idejom da ženama širom sveta pokaže da ne treba ozbijno da shvatamo modu. Njena popularnost počela je da raste ubrzo nakon osnivanja 2010.godine. Žene širom sveta su u njoj pronalazile inspiraciju za svoje čudne odevne kombinacije koje su ih uveseljavale. Moć iza ideje da se ne oblačimo da bi se dopale muškarcima, bila je oslobađajuća i ne može se osporiti da je Leandra bila ta koju je ovu ideju proslavila. Čak je to toliko dobro odradila inspirišući druge platforme da se bave ovom temom, da je obesmislila svoju platformu. Danas je zapravo postalo opšte prihvaćena ideja da se žene oblače da bi sebi bile lepe, i svaki respektabilan modni medij komunicira sa svojom publikom na taj način. Svesni su da žene donose odluke o kupovini na osnovu sopstvenih preferencija, a ne da bi se dopale određenom muškarcu.

Međutim, kao i svaka višedimenzionalna ličnost, Leandra je na svojoj platformi propustila šansu da isprati globalna dešavanja, i stigle su osude na račun neadekvatnog obrađivanja tema koje se tiču žena koje su po socijalnom statusu, kilaži i boji kože drugačije od nje. Zbog toga je ove godine veliki broj fanova sajta Man Repeller ostao u nedoumici. Da li slaviti ovu ženu zbog oslobađanja od ideje da dugujemo muškarcima da uvek izgledamo seksi i privlačno, i uvođenja ideje o tome da je moda za sve a ne samo za odabranu elitu? Ili zaboraviti na sve što je uradila jer su je njene privilegije onesposobile da bude osvešćenija o životima i sudbinama žena sa margine i odreći je se?

Po mom skromnom mišljenju, ovo nije sve što ćemo čuti od Leandre, i verujem da je na putu da se edukuje, i oslobodi granica u razmišljanju  kroz učenje o tome koliko je štetna ideja neosetljivosti koju sa sobom nosi njen socijalni status. Na taj način njen šarmantni pristup modi i oslobađajuća lakoća kojom ona navigira kroz modni svet ponovo će nas iznenaditi. Svakako da ne opravdavam neosetljivost, ali mislim da je zaslužila da se nađe u tekstu u kojem spominjemo žene koje su zaista uticale da se danas drugačije odnosimo prema modi, i da dozvolimo sebi neke zabavne komade koji su samo nama lepi. Na kraju krajeva, na taj način gradimo lični stil, i izbegavamo da se izgubimo u moru istih.

Kjara Feragni – Devojka koja je promenila značenje reči influenser u doba pandemije

Za razliku od Lendre kojoj je kao i mnogim drugim javim ličnostima bilo izuzetno teško da razumeju šta je u redu da postuju u toku ove godine, Kjara je postala odličan primer toga kako svoju modnu platformu preusmeriti na zaista važne stvari u toku pandemije. Ukoliko modni influenseri nisu vaša šolja čaja, na brzinu ću vas upoznati sa Kjarom.

Ona je plavooka italijanka koja je je svoj lični blog, baš kao i Leandra, pretvorila u super uspešnu biznis platformu “The Blonde Salad”. Na Harvardu od 2015. godine čak postoji i biznis studija o njoj. Udata je za poznatog italijanskog muzičara Fedez-a, i u momentu kada se udavala, njeno venčanje pratilo je više ljudi nego venčanje engleskog princa i Megan Markl.

Kada je u toku proleća Italija ušla u karantin i suočila se sa mnogobrojnim žrtvama virusa, Kjara je odlučila da pozove svoje pratioce da poštuju karantin i ostanu u svojim domovima. Svoju platformu je iskoristila da konsultuje eksperte kao što su profesor Alberto Zangrillo koji je direktor intenzivne nege i kardiovaskularnog odeljenja u Milanskoj bolnici San Rafael. Zatim su ona i suprug organizovali Go Fund Me stranicu kako bi pomogli ovoj bolnici, i donirali 100 000 eura u samom početku kampanje. Pridružili su im se mnogi donatori, i izgrađeno je krilo intenzivne nege za pacijente koji su imali problema zbog zaraze korona virusom.

Kjara je zapravo vrlo lako mogla da ode na tajno ostrvo nakon testiranja cele svoje porodice, baš kao što je Kim Kardašian nedavno uradila. Ona je međutim u jeku najjačeg udara na medicinski sistem Italije, odlučila da edukuje svoje pratioce, i pomogne onoliko koliko joj njena platforma dozvoljava. Zaista je lepo videti da neko ko ima sve privilegije na ovom svetu, ume da bude i pristojno ljudsko biće koje zna kada treba da stopira svoje promotivne kampanje i posveti se onima kojima je pomoć neophodna.

Rihanna – Borba za inkluziju u modnoj industriji

Iako nam nedostaju njeni novi muzički projekti, deluje da Rijana uvek ima posla i da joj ne fali ideja kada je u pitanju razvoj njene karijere u svim sferama koje je interesuju. Jačinu njene popularnosti osetili smo kada je preokrenula industriju lepote izbacujući izuzetno inkluzivnu kolekciju od 40 nijansi pudera.

Ubrzo nakon uspeha u industriji lepote, nastala je i njena linija donjeg veša koja je zadala domaći zadatak kompanijama poput Victoria Secret. Njena ideja o tome da proizvodi jedne kompanije treba da se obraćaju muškarcima i ženama svih boja kože, seksualnog opredeljenja i socijalnog statusa ispostavila se veoma uspešnom.

Fenty Savage brend imao je veliki uspeh jer je stavljen fokus na to koliko su ženska tela različita, a poruka da svi možemo da izgledamo sexy a ne samo manekenke sa bilborda, naišla je na brojne reakcije.

A onda se desio i veliki ugovor sa kompanijom LVMH (Louis Vuitton Moët Hennessy) i po prvi put je žena afroameričkog porekla došla na čelo luksuznog brenda. Kao što znate, holivudskim zvezdama saradnje sa brendovima nisu strane, ali još uvek niko nije otvorio luksuzni modni brend. Bijonse ima dogovor sa Adidasom oko vlasništva nad Ivy Park kolekcijom, ali ne poseduje svoju modnu kuću. Rijana je prva koja je to uradila, i sada su sve oči uprte u nju i njenu sposobnost da nas omađija svojim besprekornim smislom za sve ono što će postati ultra zanimljivo milenijalcima i iks-dženerima. Po uzoru na njene brendove, mnoge modne kuće se okreću danas izradi plus size odeće, i pokušavaju da na što bolji način razumeju kako da prilagode odeću svakom kupcu. Sigurna sam da ste na nekim sajtovima već primetili da prilikom online kupovine postoji sve veći izbor veličina, ali i dezena istog komada garderobe. Hvala joj što nam omogućava da se oslobodimo od ideje da je samo ekstremno mršavo telo, lepo telo, i pomaže devojkama koje se godinama unazad bore sa viškom kilograma (iz najrazličitijih razloga) da se ne osećaju da ne mogu da budu lepe i privlačne.

Sandra Šandor, Nanushka – Uspeh održivog brenda iz ovog dela Evrope kao inspiracija

Kako bih izbegla kliše i u delu o održivoj modi vam pisala o fenomenalnoj Steli Mekartni, želim da iskoristim dobru volju urednice Oblakoder Magazina, i upoznam vas sa kreatorkom brenda Nanushka, Sandrom Šandor iz Budimpešte. Ona stoji iza jednog od najuspešnijih Evropskih održivih brendova i lep je primer za sve one koji žele danas da se bave održivom modom na svetskom nivou. Sandra u intervjuima voli da naglasi da je namerno krenula sa mini kolekcijom kako bi uspešno savladala prepreke na početku i bolje razumela svoj modni izraz. Danas ona i njen partner (poslovni i ljubavni) zajedničkim snagama nadgledaju proizvodnju koja se odvija u našem regionu, i paze na svaki segment tog procesa.

Predanim radom njenog tima i upoznavnjem sa influenserima koji dele sličan senzibilitet u vizualnom i etičkom smislu, njen brend Nanushka je postao prepoznatljiv u našem regionu, a zatim i u celoj Evropi. Sandra je zatim prikazala svoju kolekciju i na Njujorškoj nedelji mode, i zadobila simpatije modne javnosti, te je ubrzo potom otvorena i njena prodavnica u Njujorku. Zbog svih njenih napora da se održivom modom bavi na tako visokom nivou, smatram da je veoma bitna kao inspiracija za sve čitateljke i čitaoce Oblakoder Magazina i Svilenih Buba.

Svesna sam da nismo spomenuli baš puno žena koje danas rade na promeni ideje o tome šta je danas modna industrija, ali se iskreno nadam da sam vas naterala na razmišljanje o tome gde je moda danas. Javite mi svoje utiske, predloge i komentare, i čuvajte se.

Autorka: Svilene Bube

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Preporučeni tekstovi

Mladi na tržištu rada

Mladi na tržištu rada

Iskustvo rada za mlade danas i različiti izazovi prekarijata, od prekovremenog rada i ubrzanih tehnoloških promena do straha od otkaza i pitanja mentalnog zdravlja