Dellgardo – retrospektiva u susret novoj kolekciji

Sa Milicom Trajković o inspiraciji, razvoju i izazovima kreiranja brenda Dellgardo

9. July 2021

Brend Dellgardo kreiralo je dvoje mladih ljudi – Milica Trajković i Dimitrije Trajković. Četiri godine postojanja brenda obeležili su ljubav, kreativnost, izazovi i inovacije. Nova kolekcija pod nazivom „Summer woman“ bila je povod da sa Milicom razgovaramo o razvoju brenda, napravimo kratku retrospektivu, ali i da zagvirimo u planove za budućnost.

Koji je komad odeće prvi poneo ime Dellgardo? Da li se sećaš kako je izgledao?

Milica: Prvi Dellgardo komad je bila ženska basic majica, ravnog kroja, kratkih rukava i sa printom: „UMETNOST RADI UMETNOSTI”.

Šta za tebe predstavlja inspiraciju?

Putovanje. I životno i ovo drugo. Ljudi na tim putovanjima. Različita muzika. Situacije, ideje, kreacije…Umetnost, kultura, istorija. Što više vidim, što više čujem i što više osetim – više sam i inspirisana. To je jednostavno omiljena hrana za moju dušu. 

Da li više vremena utrošiš na smišljanje ideje, realizaciju iste ili promo kampanju?

Kod mene je poređano ovako:

1. Promo kampanja – najmanje vremena

2. Smišljanje ideje – sredina

3. Realizacija – najviše vremena

Šta radiš kada zapadneš u kreativnu krizu?

Prvo se iznerviram, a onda kažem sebi da ništa ne može na silu i da je potrebno da sebi dam malo oduška, zatvorim sveske, blokove, laptop i et voila! Ideje uglavnom dolaze kada ih (ciljno) ne tražim, ali ih svakako očekujem. Pod pritiskom se ne može ništa dobro uraditi.

Kreativni napad, Art on me, Trag univerzuma… samo su neke od kolekcija. Da li prvo nastane ideja o čitavoj kolekciji ili kolekcija nastaje kasnije, kada se već nakupi više odevnih predmeta koje bi trebalo nekako rasporediti?

Uvek prvo nastane ideja kolekcije. Ali ukoliko nastane prvo ideja samo jednog konkretnog proizvoda, onda se on uglavnom plasira sam. Kao što rekoh, ne volim da stvari radim na silu. Treba imati plan, ali treba pratiti i osećaj i prepustiti se. Balans – uvek i u svemu.

Na koji način ste ti i Dimitrije ukrstili profesije? Ko je zadužen za šta? Koliko je bilo teško nađi preostale članove tima?

Ja sam završila studije Modnog dizajna, a Dimitrije studije Markering i menadžmenta. U toku studiranja sam se ja zainteresovala i za njegovu sferu, pa sam već dugo na oba polja. Dimitrije, pored marketinga koji radimo zajedno, radi i sa svom papirologijom i kalkulacijama. Naš tim ljudi čine još tri osobe: dve za štampu i pakovanje i jedna za komunikaciju sa ljudima. I u pitanju su moji brat (i njegova žena) i sestra. Sve što je ostalo od poslova (od ideje u glavi do plasiranja na tržište) radim ja. 

Opiši nam Dellgardo u tri reči.

Može četiri?

Makes you feel good.

Koliko društvene mreže danas određuju trendove I da li im se prilagođavaš? Ili, možda, trendovi diktiraju ono što ćemo gledati na svačijim instagram profilima?

Trendovi su neizostavni deo našeg postojanja, samo su sada doživeli ekspanziju zahvaljući online svetu. Mislim da ih ima previše i da se prebrzo menjaju, pa da je sada glavno pravilo igre: biti što kreativniji. Ko dozvoljava da mu trendovi diktiraju ideje, mislim da je na pogrešnom putu. Najveći trend je da ne pratiš trend. Kreativnost je sada na vrhu: u samoj ideji, izradi proizvoda, plasiranjem, najavljivanjem, eksperimentisanjem. Fokus sa odevnog komada je proširen na čitave nove sfere i kampanje koje se pored proizvoda bave još milion i jednom stavkom. Igra je postala beskonačna, ali je istovremeno i prezabavna i to je nešto što mi se jako dopada!

Da li primećuješ promenu u svom stilu i u kojoj meri? Da li ona utiče na kreiranje?

Oh, da! Sa ovim pitanjem ste pogodili pravo u centar! Moj stil se menja otkad znam za sebe, ali ne zbog trendova, nego zbog mog pogleda na svet u datom trenutku. Nekad bih da budem formalna, nekad basic, a neka šarena – da šarenija ne mogu biti. Smatram da moda i odeća zbog toga i postoje: da se izrazimo. Moja želja za različitim stilovima je još više porasla otkad sam počela da stvaram i to jako utiče na promene + ako na to dodamo krizu dvadesetih godina – to je onda šou! Nisam mišljenja kao da „tražim sebe” jer mislim da nikad ne treba sami sebe da definišemo kao osobu koja ima jedan odredjen stil ceo život. Takođe, ne volim modne kodekse i pravila, pa tako kod mene sve ide sa svim i može se nositi za bilo koju priliku – jedino što je bitno je kako se osećaš u datom trenutku. Takav pogled, na primer, imam i  na muziku: slušam sve što mi se sviđa, konkretan žanr ne postoji.

Da li ti je važno ko nosi tvoj brend?

Jeste, jer verujem u ono „Kako zračiš tako i privlačiš” i moja želja jeste da sa našim kupcima delimo iste vrednosti. Inače mi ništa ne bi imalo smisla.

Da li ti se do sada desilo da u gradu iznenada vidiš devojku koja nosi Dellgardo majicu? Ako da, šta si tada pomislila?

Jao, pa milion puta! Svaki put se osetim kao malo dete koje vidi svog idola na ulici i uvek se slatko nasmejem! Takvi momenti jednostavno nemaju cenu i to je ono što te uvek gura napred. 

Šta od Dellgarda možemo očekivati u budućnosti?

Ne bih da otkrivam previše, pa ću reći sledeće: Hvatamo dobar zalet! Posle skoro četiri godine postojanja, došlo je vreme da idemo na level up u svim sferama našeg poslovanja. Dellgardo je definitivno spreman za lansiranje! Čeka nas puno iznenađenja, konekcija, kreacija, komada, putovanja, sadržaja… Naredni period će biti jako izazovan za nas, ali mi izazove obožavamo, tako da smo apsolutno spremni! 

Preporučeni tekstovi

Pratite nas na:

0 Comments

Pošalji komentar

Vaša email adresa neće biti objavljena. Obavezna polja su označena sa *

Prijavi se na Oblakoderov Newsletter i na kraju svakog meseca na mejl ti šaljemo pregled najupečatljivijih tekstova iz prethodnog meseca, informacije o aktuelnim događajima i razgovore sa aktivnim glasovima, mladima koji menjaju društvo!

Uspešno ste se prijavili!